بخشی از مقاله

ارزیابی عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازي هاي آسیایی 2014 اینچئون و ارائه راهکار جهت موفقیت در دوره آتی

چکیده

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازي هاي آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و ارائه راهکار جهت موفقیت در دوره آتی این بازي ها می باشد . روش پژوهش حاضر، توصیفی- تحلیلی می باشد که به صورت مقایسه اي انجام شده است. اطلاعات مورد نیاز این پژوهش ، از طریق کتاب ها، مقالات، گزارش ها و منابع فارسی و لاتین منتشر شده در مورد بازي هاي آسیایی به دست آمده است. از آمار توصیفی( فراوانی، درصد فراوانی و...) جهت تفسیر داده ها و اطلاعات استفاده گردید. در پایان می توان اذعان کرد که برنامه ریزي و سرمایه گذاري روي ورزش هاي پرمدال ازجمله تیراندازي، دو و میدانی و کشتی دربخش آقایان و توجه ویژه به ورزش بانوان بخصوص در رشته پرمدال تیراندازي می تواند باعث درخشش بانوان ایران و در نهایت موفقیت

کاروان ورزشی ایران شود . همچنین جوان گرایی و کیفی کردن کاروان ورزشی ایران جهت کسب سهمیه وحضور موفق در بازي هاي المپیک تابستانی می تواند در دستور کار متولیان ورزش کشور و فدراسیون هاي ورزشی قرار گیرد .


واژه هاي کلیدي: کاروان ورزشی ایران ، بازي هاي آسیایی، رشته هاي ورزشی

-1مقدمه

رویداد بزرگی نظیر بازي هاي آسیایی بعد از بازي هاي المپیک مهم ترین رویداد بین المللی بـراي ورزش ایـران و کشـورهاي حاضـر در پهناورترین قاره جهان محسوب می شود. این رویداد فرصتی است تا کشورها عملکرد ورزشی خود و نیز موقعیت خود را با سایرکشـورها مـورد سنجش و ارزیابی قرار دهند( قاسمی.(1384 اولین دوره بازي هاي آسایی درسال1951 در دهلی نو برگـزارشـد .بـ ازي هـاي آسـیایی توسـط شوراي المپیک آسیا سازماندهی و برگزار می شود.کمیته بین المللی المپیک این بازي هـا را بـه رسـمیت شـناخته و از آن بـه عنـوان دومـین تورنمت بزرگ پس از بازي هاي المپیک یاد می کند. ایران در کلیه ادوار بازي هاي آسـیایی بـه جـز سـال هـاي1954مانیـل فیلیپـین ،1962 جاکارتا اندونزي و1978 بانکوك تایلند دربازي هاي حضور داشته اسـت(همتی نـژاد و همکـاران.(2011 تحقیقـات صـ ورت گرفتـه در زمینـه پژوهش حاضر شامل: تحقیق سجادي و عبدي (1388) نشان داد پنج رشته پر مدال در بازي هاي المپیک به ترتیب عبارتنـد از دو ومیـدانی، قایقرانی، شنا، کشتی و ژیمناستیک که بیش از 50 درصد کل مدال هـاي توزیـع شـده در بـازي هـا را بـه خـود اختصـاص داده اسـت.عیدي وعسگري((1391 بررسی عملکرد کاروان هاي ورزشی ایران در بازي هاي المپیک 1948)تا(2012، نتایج نشان داد عملکرد ایران در این بـازي ها فاقد روند باثباتی بوده است. همچنین سجادي و شریعتی فیض آبادي((1390 منابع مادي بیشترین و منابع مدیریتی کمترین اهمیـت را در موفقیت کاروان اعزامی ایران به بازي هاي آسیایی2010 گوانگجو داشته اند. رحیمی((1386نیـز گـزارش کـرد 75 درصـد از صـاحب نظـران بودجه و حدود80 درصد حقوق ورزشکاران در زمان برگزاري اردو را عوامل موثر در کسب نتایج کاروان ایران به بازي هاي آسیایی2006دوحـه دانسته اند. محقق در این تحقیق به دنبال ارزیابی عملکرد کاروان ورزشی ایران در هفدهمین دوره بازي هاي آسیایی اینچئون کـره جنـوبی و نیز ارائه راهکار جهت موفقیت در دوره آتی می باشد.


-2روش شناسی

روش پژوهش حاضر، توصیفی- تحلیلی می باشد که به صورت مقایسه اي انجام شده است. هدف از آن بررسی عملکرد کاروان ورزشی جمهوري اسلامی ایران در بازي هاي آسیایی اینچئون2014 می باشد. اطلاعات مورد نیاز این تحقیق، از طریق کتاب ها، مقالات، گزارش ها، و منابع فارسی و لاتین منتشر شده در مورد بازي هاي آسیایی به دست آمده است. از آنجا که بین منابع مختلف گاهی تناقض هایی در اطلاعات ارائه شده موجود بود، محقق تلاش کرده است با بررسی دقیق منابع، معتبرترین اطلاعات را در این زمینه ارائه کند. از آمار توصیفی( فراوانی، درصد فراوانی و...) جهت تفسیر داده ها و اطلاعات استفاده گردید.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید