بخشی از مقاله

چکیده

تجارت الکترونیک نوآورترین و آخرین روند در جهان الکترونیک است. تجارت الکترونیک ریشه های خود را را در جهان فعلی به طور قاطعانه متصل و تقریبا تمام نیازهای نسل امروز را برطرف می نماید. و یکی از معیارهای اصلی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه اقتصاد می باشد . این سبک از تجارت به دلیل مزایای متعدد به سرعت در حال گسترش می باشد. در این مقاله ابتدا به تعریف ، مزایا و معایب تجارت الکترونیک و تاثیرات آن در جامعه پرداخته سپس به امنیت شبکه اینترنت ، انتقال داده ها ، ذخیری سازی اطلاعات ، چالش های امنیتی ، نیازها ، خطرات و تهدیدهای امنیتی در تجارت الکترونیک می پردازیم.

واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک ، امنیت ، شبکه های اینترنت ، معاملات

مقدمه

امروزه معاملات تجاری به شدت بسته به معاملات و مبادلات تجاری اینترنتی ، استفاده از پورتال تحت وب و برنامه های کاربردی تلفن همراه است . پیشنهادی که از مدلهای تجاری جدید و مدرن استفاده از اینترنت و کاربرد آن برای کسب و کار می باشد. وب سایت های شبکه های اجتماعی ، به اشتراک گذاری داده های محصول و مرور آن ها در وبلاگها روشهای جدید برای تبلیغ کسب و کار می باشد. یکی از مشکلات اساسی در تجارت الکترونیک عدم امنیت کافی می باشد. اقدامات امنیتی در تجارت الکترونیک روش ها و استراتژی های مختلف برای هر وضعیت و موقعیت وجود دارد. امنیت یکی از موارد اصلی برای پذیرش و تصویب تجارت الکترونیک می باشد.

تامین امنیت شبکه نیاز به هماهنگی طیف گسترده ای از اقدامات امننیتی از ایجاد حساب کاربری برای استخدام کارکنان وفادار و نگه داشتن سرور قفل شده در یک اتاق مجزا می باشد. موفقیت یا عدم موفقیت در عملیات تجارت الکترونیک وابسته به عوامل بی شمار از جمله مدل کسب و کار ، سرمایه گذاری ، محصول ، امنیت انتقال داده و ذخیره اطلاعات محدود نمی شود بلکه از عواملی مانند امنیت رمز گذاری و رمز گشایی داده امضای دیجیتال ، لایه سوکت های امن ، اقدامات بیومتریک و فایروال می باشد . که مهمترین تکنیک امنیت رمز گذاری می باشد.چالش های عمده که شرکت های تجارت الکترونیک روبرو می شوند :

- 1 افزایش سهم شهرهای کوچک و روستاها در صنعت تجارت الکترونیک - 2 زیرساخت زنجیره تامین در مناطق دور افتاده - 3 هزینه تدارکات بالا با افزایش تعداد و سفارشات و میزان برگشتی محصولات - 4 امکان انبارداری برای ذخیره کردن قطعات بزرگ کالا با حداکثر حفاظت - 5 چگونگی قیمت های رقابتی و رضایت مشتری همراه با سودآوری قبل از شروع به تجارت الکترونیکی باید جوابگوی برخی سوالات باشیم :

- دلایل اصلی موفقیت تجارت الکترونیک چیست؟

-چرا مصرف کنندگان تمایل به خرید الکترونیکی دارند؟

-کدام بازار رضایت بخش تر در معاملات تجارت الکترونیک می باشد؟

-دلایل رضایت بخش استفاده از تجارت الکترونیک چیست؟

چارچوب :

چارچوب تجارت الکترونیک از سه سطح مورد نیاز تشکیل شده است :

- 1 زیر ساخت : زیرساخت در تجارت الکترونیکی از جمله سخت افزار ، پایگاه داده و ارتباطات است .

- 2 خدمات : شامل طیف گسترده ای از خدمات جهت جذب مشتری برای مذاکره و توافق با مشتریان می باشد.

- 3 محصولات و ساختارها : شامل پیش بینی و ارائه مستقیم محصولات ، خدمات و اطلاعات مرتبط با تجارت با مشتریان و شرکای کسب و کار ، همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات در داخل و خارج از سازمان و سازماندهی محیط بازار الکترونیکی و پشتیبانی می باشد .

مزایا و معایب :

اختراع شبکه های مخابراتی و دستگاه های جدید آنلاین مدرن در یک کسب و کار جدید منجر شده است . در واقع ، تجارت الکترونیک تبدیل به یکی از محبوب ترین فعالیت ها در وب سایت ها می باشد . تجارت الکترونیک مزایای بسیاری برای شرکت ها و کاربران می باشد . با این حال برخی از مزایا و معایب ناشی از این موضوع را شرح می دهیم .

مزایا :

عدم محدودیت زمان :

تجارت الکترونیک در هر زمان شب و روز حتی در حال استراحت کاربران می توانید از طریق وب سایت جستجوی محصولات ، خدمات و تعیین سفارشات انجام شود .

کاهش هزینه های معامله :

فروشگاه های اینترنتی دارای هزینه های فیزیکی پایین ، کیفیت بهتر از خدمات و بسیاری از هزینه های غیر ضروری و حمل و نقل را کاهش می دهد.

انجام کسب و کار آسان :

در تجارت الکترونیک نیاز به تنظیم شرکت فیزیکی و مقابله با مشتریان نیازی نیست . کاربران به راحتی می توانند کالا را از روش های مختلف بدون فعالیت از لحاظ جسمی را انجام دهند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید