بخشی از مقاله

مرور کلی

»منفعت عمومی« عبارتی است که ما به عنوان محققین حسابداری آن را با حسابداری با استفاده از انعکاس مرتبط می کنیم. وقتی درباره ی حسابداری و جامعه صحبت می کنیم به صورت غیر ارادی هنجارها به موضوع راه مییابند، و لذا طبیعی می دانیم که به این مسئله پافشاری کنیم که حسابداری بایستی در خدمت منفعت عمومی باشد.

این زمینه به واسطه ی ادعاهای سنتی مبنی بر حفاظت حرفه حسابداری از مصالح عمومی، و به واسطه ی تئوریهای ریز اقتصادی و به شیوه جدیدی که تا اندازه زیادی مبنای تحقیقات حسابداری را تشکیل می دهند و حسابداری را به واسطه ی اطلاعات شفاف و قابل اعتماد برای سرمایه گذاران در جهت کمک به ارتقا و رفاه اجتماعی در نظر میگیرند، تقویت شده است.

هر چند تحقیق حسابداری که تصور منفعت عمومی را زیر سوال برده باشد به ندرت وجود دارد. محققین به ندرت مقصود از »منفعت عمومی« را مورد خطاب قرار داده یا چگونگی ارتباط حسابداری با آن را مورد سوال قرار می دهند. محققین - تحقیق کننده در خصوص - باور عمومی، به واسطه ی نمونه های ریز اقتصادی شان، مایلند تا ارتباط یک طرفه ای را بین حسابداری و منفعت عمومی فرض کنند، ارتباطی که در آن حسابداری »بهتر« - یعنی قابل اعتمادتر، صادقانه تر، قابل مقایسه تر، به موقع تر، و مانند آن - برای رفاه اجتماعی بیشتر ایجاد می شود.

حتی محققین منتقد هم برخی اوقات این ارتباط یک طرفه را می پذیرند اگرچه آنهامعمولاً معتقدند که این ارتباط خراب در آینده نزدیک شده است برای فراتر رفتن از این اجماع و آشکار کردن تحقیق درباره »منفعت عمومی« در نظر حسابداری گرفتن حسابداری و منفعت عمومی به عنوان قانونی دو طرفه مفید است - در مقایسه با neuمی آیند - آنقدر که ترجمه - نسخه - فوق واقعی و مخصوصی از منفعت عمومی بسازد، در خدمت آن نیست و این »منفعت عمومی« مخصوص به نوبه ی خود می طلبد و ایجاد می کند حسابداری را که نیازمند آن است. اینکه چگونه این فعل و انفعال اتفاق می افتد یک سوال تجربی است.

مقدر است تا تحقیق در این حوزه تجربی به کار گرفته شود، تا زمینه های پرسش را در مکانیزمها و تصورات بجایی که حسابداری و منفعت عمومی را به هم مرتبط می کند و در مکانیزمها و تصوراتی که این موضوع خاص با هم جمع می کرده است آشکار کند.

تکرار اخیر بحران حسابداری به شعله های تمایل در منفعت عمومی دامن زده است به نحوی که منتهی شده است به نگرانی عمده برای نقش - وظیفه - مشاغل و درخواستها برای آئین نامه ی بهتر.

این مسئله معمای جالبی را ایجاد کرده است در حالی که فریاد عمومی راجع بهاِنرُن ودُرلدکام مشکل می تواند مورد اغراق و مبالغه قرار گیرد و در حالی که بسیاری از محققین حسابداری حداقل با ایده ی تولید به موقع چیزی به صورت جدی برخورد نکرده اند، بازار تحقیق حسابداری آنگونه که یک نفر می تواند انتظار داشته باشد به انجام تحقیق حسابداری کمک نکرده بوده است.

تعداد مقالات استفاده کننده از عبارت »منفعت عمومی« در روزنامه های راهنمای حسابداری البته این یکی شامل شده است از زماناِنرُن به صورت قابل ملاحظه ای افزایش نیافته است.

ما بر این عقیده ایم که علت این امرمقدمتاً با طبیعت نظام مند شده بازار تحقیق حسابداری مرتبط شده است. در طرف ذخیره - موجودی - ، خط مشی های آکادمیک در اطراف - حول - راه های تحقیقی خاص ایجاد شده و به زحمت به صورت تخصصی / طبق عادت حاصل شده و با برنامه های تحقیقی سطح متوسط و سطح طولانی ترکیب می شوند.

محور قرار دادن این برنامه ها جهت جلب موضوعات متداول شبیه درخواست از کشتی تفریحی است تا برای سوار کردن مسافر جامانده، دور زده و برگردد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید