بخشی از مقاله

چکیده

فعالیت هاي نوآوري و فرآیندهاي سازمان در دهه گذشته مورد توجه مدیران و دانشگاهیان قرار گرفته است. فرایند توسعه محصول جدید - - NPD فرایند نوآورانه مهمی است که از دیدگاه هاي مختلف، مانند بازاریابی، مهندسی، مالی و تولیدي با توجه به ماهیت کاربردي آن مورد بررسی قرار گرفته است. چون میزان عدم موفقیت - شکست - محصول جدید همچنان بالا است، سیستم هاي مدیریتی به مسئله مهمی تبدیل شده اند.

در حالیکه برداشت از 'مداخله' شیوه هاي حسابداري در فرآیندهاي تجاري به طور گسترده اي به عنوان محدودیت هاي ناخواسته درنوآوري - به عنوان مثال - R&D در نظرگرفته می شود، دیدگاهی که اینجا برداشت می شود این است که حسابداري، مخصوصا حسابرسی - ممیز - ، شامل اطلاعات داخلی کاملی می شود که بجاي محدود کردن منجر به افزایش روند NPD و در نهایت کارایی تیم NPD می گردد.

هدف از این مقاله شناسایی و توضیح اطلاعات حسابداري و کارهاي حسابرسی است که براي اجراي کارآمد فرآیند NPD ضروري است. براي انجام این کار چارچوبی مفهومی ارائه شده است که اطلاعات و شیوه هاي حسابداري را در روند NPD هماهنگ می کند. علاوه بر این، استدلال می شود که مقدار اطلاعات حسابداري که در واقع به عنوان بخشی از فرآیند NPD مورد استفاده قرار می گیرد در نتایج فرآیند NPD تاثیر دارند. مقاله هاي نظري و عملی، و همچنین پیشنهاداتی براي تحقیقات آینده مورد بحث قرار می گیرند.

مقدمه

توسعه محصول جدید - NPD - فرایندي مهم براي تیم هاي بازاریابی به منظور ایجاد محصولی نوآورانه به عنوان منبعی مهم در برتري رقابتی و یکپارچگی متقابل کارکردي درسازمان است. فرآیند NPD نیاز به منابع سازمانی براي ایجاد محصولات جدید سازگار با فعالیت هاي کاربردي دارد. وقتی میزان - عدم موفقیت - شکست محصولات جدید بالا باقی می ماند، سیستم هاي کنترل مدیریت تبدیل به موضوعی مهم در NPD می شوند تا از فرصت هاي جدید بازار و حفظ سودآوري شرکت بهره برداري کنند. بیشترسیستم هاي مدیریت و کنترل بازاریابی مشترك بی تاثیر هستند و حسابرسی داخلی فعالیت هاي مفید بیشتري را - به عنوان مثال هزینه و بودجه مالی در روند توسعه فرآیند - NPD به عنوان وسیله اي براي افزایش روند NPD و عملکرد تیم NPD اثبات می کند.

فرآیند NPD عمومی پنج مرحله دارد از جمله:

- 1شناخت فرصت، که شامل جمع آوري اطلاعات اولیه براي ارزیابی ریسک و زمان نیاز محصول در بازار است

- 2ایجاد مفهوم، که شامل ایجاد ایده هایی براي نوآوري محصول می شود

- 3ارزیابی مفهوم که نیاز به روش هاي سیستماتیکی براي ارزیابی و و رتبه بندي مفاهیم مختلف دارد

- 4توسعه، که هم طراحی فنی و هم برنامه ریزي استراتژي بازاریابی را به مرحله عمل در می اورد

- 5راه اندازي - ارائه - ، که اجراي طرح بازاریابی است

در طول هر یک از این مراحل NPD ، اطلاعات حسابداري و حسابرسی - ممیزي - حسابداري در تسهیل بازده تیم NPD و طراحی محصول مهم هستند. در حالیکه شیوه هاي حسابداري به عنوان محدودیت - قید و بند - ناخواسته بر نواوري در نظر گرفته می شود، فرایند ممیزي - حسابرسی - داخلی براي بهبود برنامه هایی که سعی در کاهش خطا دارند و همچنین براي طراحی و کنترل توزیع منابع، و براي ارزیابی عملکرد سازمانی به منظور کاهش فعالیت هاي اضافی بی ارزش در فرایند NPD ، مهم است.

از این رو، فرایند NPD مربوط به همه انواع نقش ها - کارها - در سازمان می شود، به عنوان مثال مدیریت پروژه براي سازماندهی سیستم کنترل NPD، تیم فن آوري اطلاعات براي اجرا و آماده سازي برنامه ها و سیستم هاي نرم افزاري مورد نیاز، حسابداري اطلاعات براي برآورد بودجه، ممیزي هاي داخلی براي کنترل مصوبات، این ها به این معنی است که سازمان ها باید استراتژي مناسب اتخاذ کنند و هزینه هاي غیر ضروري را کاهش دهند.

با توجه به نظریه سازمان، عملکرد تیم، دانش مورد نیاز براي خلق ایده هاي جدید براي NPD را بالا می برد. از دیدگاه مبتنی بر منابع، دانش سازمانی و تخصص ارزشمند، نادر و منابع غیر قابل تعویض هستند. منابع مختلف دانش، به ویژه اطلاعات حسابداري و ممیزي هاي داخلی، تبدیل به شیوه اي ارزشمند براي رسیدن به برتري هاي رقابتی می شوند. فرآیند NPD دانش و دیدگاه هاي مختلف را ادغام می کند در نتیجه از دانش ضمنی و مدون سازمان استفاده می کند.

هدف از این مقاله بررسی و بحث در مورد اطلاعات حسابداري و حسابرسی - ممیزي - حسابداري که براي بازدهی فرایند NPD و عملکرد بهتر تیم NPD ضروري است. در این مقاله، عملکرد تیم NPD به اثربخشی، بهره وري بر اساس کار گروهی NPD اشاره دارد. تاکید این مقاله، تلاش براي ادغام اطلاعات حسابداري و روش ها درفرایند NPD، به ویژه کارهاي حسابرسی است و نشان می دهد به جاي
محدودکردن، فرآیند NPD، به طور کلی عملکرد تیم NPD را افزایش می دهد. علاوه بر این، استدلال شده است که مقدار اطلاعات حسابداري مورد استفاده به عنوان بخشی از فرایندNPD بر نتایج عملکرد فرایند NPD تاثیرگذار است.

چارچوب نظري

به گسترش مفهوم فرآیند NPD به منظور یکپارچه سازي اطلاعات حسابداري و ممیزي داخلی، روابط بین مفاهیمی بر اساس دیدگاه منابع محور شرکت - - RBV و نظریه احتمالی می پردازد. RBV فرض می کند منابع مختلف در سازمان، مانند کسانی که در بازاریابی، منابع انسانی، حسابداري و مدیریت مالی در فرآیندهاي اجرایی از جمله اجراي مراحل NPD هستند، به کار گرفته شده اند. منابع NPD شامل دانش حسابداري و حسابرسی داخلی است که تیم NPD براي کسب و پشتیبانی بخشی از فرایند NPD بکار می گیرد به این دلیل که تیم محصول جدید متکی بر دانش از بخش هاي مختلف براي پیشروي موثر در فرایند NPD است. بنابراین، اطلاعات حسابداري و ممیزي هاي داخلی را می توان به عنوان اطلاعاتی براي تسهیل خلق دانش در فرایند NPD در نظر گرفت.

به طور کلی، منابع دانش، به خصوص اطلاعات حسابداري، به اعضاي تیم NPD براي بهبود همکاري NPD و تیم کمک می کند. در سازمان، دانستن گوشه اي از منابع مختلف لازم است، در نتیجه به اشتراك گذاري و انتقال دانش و شیوه ها در واحدهاي سازمانی براساس دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت - - RBV است. براي توضیح دانش، مثلا در مدیریت پروژه، مدیریت فناوري اطلاعات، و یا مدیریت حسابداري در فرایندهاي NPD، کلا دانش فرایند NPD شامل مدیریت منابع مختلف و عواملی مانند دامنه، زمان، هزینه، کیفیت، منابع انسانی، خطر ارتباطات، یا خرید می شود. RBV، که در ابتدا در مطالعات سازمانی ایجاد شد و سپس به طور گسترده اي در زمینه ي مدیریت استراژیک مورد استفاده قرار گرفت،کمک می کند تا به درك منابع داخلی یک سازمان در رسیدن به برتري رقابتی برسیم.

چنین منابعی شامل فرایندهاي سازمانی، دانش و دانستن اینکه چطور هر دو دانش ضمنی و مدون از سازمان و کارکنان تشکیل شده است، می شود. در RBV، منابع مختلف دانش به سازمان براي تدوین استراتژي و تولید برتري هاي رقابتی کمک می کند تا به بازده بازاریابی بالاتر و عملکرد بهتر تیم برسند. چون فعالیت هاي نوآورانه و فرآیندهاي سازمان بسیار مورد توجه است، فرایند توسعه محصول جدید - - NPD به عنوان فرایند نوآوري مهمی که از دیدگاه هاي عملکردي مختلف مورد بررسی قرار گرفته شده است، مد نظر است.

بنابراین، منابع دانش گرفته شده از واحدهاي کاربردي مختلف در سازمان مهم هستند. تیم NPD نیاز به انواع دانش به منظورکاهش نرخ شکست محصول جدید دارد. تیم NPD همچنین نیاز به درجه بالایی از دانش مشترك اعضاي تیم دارد. از این رو، منابع شیوه هاي دانش حسابداري و دانش مشترك در فرآیندهاي کسب و کار به طور گسترده اي مورد توجه قرار گرفته است در حالیکه کار حسابرسی تبدیل به اطلاعات داخلی کاملی به منظور تولید فعالیت هایی می شود تا فرایند NDP و در نهایت عملکرد تیم NPD را افزایش دهند.

نظریه احتمالی استدلال می کند که رفتارها و عملکرد سازمانی بستگی به عوامل موقعیتی دارد و نشان می دهد که اثربخشی سازمانی به ویژگی هاي گروهی بسته است. در مطالعات دانشگاهی، ادبیات مدیریت خرید و فروش، مدیریت حسابداري و حسابرسی داخلی نشان داده شده که توجه بسیار کمی به نقش پیشامدها - احتمالات - در سازمان شده است. به منظور افزایش موفقیت محصول جدید، سیستم هاي کنترل مدیریتی اطلاعات حسابداري همسان و ممیزي داخلی NPD را اتخاذ کرده اند. بنابراین، در این مقاله، نظریه احتمالی اینکه چطور زمینه هاي مختلف فعالیت هاي ممیزي داخلی بر فرایند NPD و عملکرد تیم NPD تاثیر می گذارند را توضیح می دهد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید