بخشی از مقاله

چکیده - در این مقاله ابتدا حالتهای همدوس تعمیمیافته برای سامانههای کوانتومی حلپذیر با طیف تبهگن به شکل صریح معرفی شدهاست. سپس معیارهای غیرکلاسیکی این حالتها مورد بررسی قرار گرفته و در پایان رهیافت مطرح شده را برای دو سامانه فیزیکی شناخته شده با طیف تبهگن، ذره در جعبه کوانتومی دوبعدی و نوسانگر هماهنگ سهبعدی، به کار برده خواهد شد.

-1 مقدمه

پیش از این حالتهای همدوس تعمیمیافته متناظر با سامانههای کوانتومی حل پذیر با طیف غیرتبهگن معرفی گردیده است.[1] اولین تلاشها برای بررسی حالتهای همدوس متناظر با سامانههای کوانتومی با طیف تبهگن بهوسیله کلاودر انجام شد.[2] سپس کرافورد حالتهای همدوس تعمیمیافتهای برمبنای حالتهای همدوس پریلوموف برای این سامانهها معرفی کرد.[3] فاکس و چوی حالتهای همدوس تعمیمیافته دیگری برای سامانههایی با طیف انرژی تبهگن به نام حالتهای همدوس گاوسین-کلاودر ساختند.

[4] حالتهای همدوس برای اتم هیدروژن بهعنوان یک سیستم تبهگن در مرجع [5] معرفی گردید. اخیرا هوسین و همکارانش حالت های همدوس تعمیمیافته جدیدی برای این سامانه مطرح کردند.[6] در این مقاله با استفاده از رهیافت حالت های همدوس غیرخطی، حالت های همدوس تعمیمیافتهی جدیدی برای سامانههای کوانتومی با طیف تبهگن معرفی و برخی از ویژگیهای غیرکلاسیکی آنها بررسی خواهد شد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید