بخشی از مقاله

چکیده

مشکل ترکیب خدمات وب معنایی را با مثالی از ترکیب خودکار، سعی در رفع آن کردیم. اما این روش تکنیکهای خاص خود و محدودیتهایی نیز دارد. در نهایت برای ترکیب سرویسهای وب، پیشنهادی دادیم که از فعل و انفعالات خدمات مستقل بهره بگیرد . یکی از خدمات فن آوری وب معنایی، اثر بالاقوه آن در آموزش از راه دور میباشد که با استفاده از تجزیه و تحلیل ویژگیهای آن انجام میپذیرد. وب معنایی توانایی ادغام منابع را دارد و میتوان دانش و آموزش مربوطه را از آن منابع بیرون کشید و حتی استفاده از راه دور برد. برای رشد و تکامل فن آوری رایانههای اجتماعی نیز کاربرد دارد. هدف ما این است که طرح مسائل چالش برانگیز داشته باشیم تا در نتیجه به ارتقا فن آوری به سطوح بالاتر برسیم.

کلمات کلیدی: وب معنایی، آموزش از راه دور، هستی شناسی، وب سرویس معنایی3  ، OWL - S4

-1 مقدمه

ترکیب وب معنایی و وب، برای ایجاد یک مخزن از اطلاعات کامپیوتر است که قابل خواندن میباشد. وب سرویس معنایی بر اساس چهارچوب توصیف معنایی مختصر و بدون ابهام برای خدمات وب و جنبههای مرتبط ایجاد شده است. خدمات وب، ترکیب و تبدیل پویای آن با عوامل نرم افزار میباشد. به همین دلیل در مورد توابع ارائه شده توسط خدمات وب سایتهای مختلف، آنهایی بهترین هستند که برای حل یک مشکل خاص، تشکیل وب مرتبط خدمات برای ساخت برنامههای کاربردی بطور خودکار داده باشند. در ترکیب ویژه، رویکرد ترکیب باید اتوماتیک باشد و مقابله با بخشی از وضعیت داخلی سرویسها، با اهداف پیچیده بیان دستورات، شرایط زمانی و تنظیمات مورد نیاز، با نتایج ارائه شده توسط چند خدمات داشتهباشد - David Martin et al,2004 , Domingue, J ., L. Cabral, F. Hakimpour, D. Sell and E. Motta,2004 , Lauren, H.,D. Roman and U. Keller, 2004 - .در آموزش از راه دور، مدل آموزش با استفاده از رسانهها مانند تلویزیون و اینترنت است. وب معنایی گسترش یافته موجود در شبکه جهانی وب، به طور موثرتر بیان معانی از اطلاعات و منابع میباشد، در نتیجه به همکاری بین مردم و کامپیوتر کمک میکند. برای فراهم نمودن اکتشافات مفید در توسعه آموزش از راه دور از تکنولوژی وب معنایی میتوان بهره برد.

-4 هستی شناسی وب براساس آنتولوژی

با استفاده از فن آوری وب معنایی میتوان به مشکلات دستگاههای اجتماعی خاتمه داد. این یک نوآوری است که به تدریج در دهه گذشته توسعه یافته و به طور گسترده ای مستقر و شروع شده است. این فن آوری می تواند به راحتی به عنوان پایه ای از برنامههای کاربردی وب در حال ظهور باشد، چرا که آنها در راهی هستند که حداکثر با بهترین شیوه از اصول معماری وب سازگار طراحی شده اند. وب معنایی یک مکانیسم بسیار مفید برای قالب بندی دادهها در فرم قابل خواندن توسط ماشین، ایجاد ارتباط بین اطلاعات فردی در سطح جهان، مطابق با منابع محلی و ارائه دادهها به روش های مقیاس پذیر میباشد. وب معنایی اجازه میدهد برنامه نویسان و کاربران به اشیا در دنیای واقعی ارجاع یابند و بدون ارتباط با اسناد و مدارک اساسی که انتزاعی و بهم چسبیده هستند، توصیف شوند.

-2 خدمات ترکیبی وب معنایی

وظیفه مقایسه محصولات در وب را در نظر بگیرید. در صورت عدم وجود ترکیب خودکار خدمات، کاربر منابع قابل توجهی را سرمایه گذاری میکند. ترجیح داده شده که کاربر اطلاعات را یک بار وارد کند و نتایج مورد انتظار را از مناسب ترین خدمات دریافت کند. یک مدل تعامل ممکن، در شکل - 1 - آورده شده است.در این روش، کاربر فقط درخواست را - به یک سرویس - میفرستد، که با خدمات واسطه تماس گرفته شود - شامل نوع محصول مربوطه - و اطلاعات مورد نیاز در مورد محصولات - به عنوان مثال: قیمت، توضیحات و خرید آدرس جایی که آنها بهفروش میرسند - دریافت شود. هنگامی که این خدمات کشف شد، واسطه را مجبور به نوشتن ویژگیهای منجر به نتایج مورد نیاز و حل انواع دادهها میکند. سپس میتوان یک تعریف کلی از کار ترکیب SWS داد. برای پرداختن به چنین نمونههایی، نیاز به حل مشکلات زیر بود:

· کشف و انتخاب خدمات؛ یعنی کاربر تنها باید به تعامل با خدمات واسطه که به نوبه خود مسئول کشف خدمات و ترکیب است، بپردازد.

· ترکیب خدمات تخصصهای ویژه؛ یعنی وظیفه ترکیب فقط باید با در نظر گرفتن ویژگیهای مورد نیاز و خدمات مختلف ادغام شده باشد.

· ناهمگونی از مفاهیم و تعاریف اقدامات به کار گرفته شده توسط خدمات مختلف

· معاف کاربر از پردازش کار دستگاهها؛ یعنی به طور خودکار از روش ترکیب استفاده شود.

-1-2 روشهای موجود برای ترکیب خدمات وب سایت

تعدادی از سیستمهای نرم افزاری در دسترس برای تسهیل ترکیب خدمات وب به وجود آمده اند. این برنامه ها قادر می-باشند که کاربر به صورت دستی ترکیب مشخص برنامه برای انجام برخی از کارها را انجام دهد. فرآیند ترکیب باید به صورت خودکار هم امکان پذیر باشد.

-2-2 تطبیق BPEL4WS 5 بر وب معنایی

BPEL4WS6 نمادی برای توصیف تعامل از خدمات وب سایت به عنوان فرآیندهای کسب و کار را فراهم میکند. دی.جی مندل و اس. مکیل ریس پیشنهادی برای عملیات درونی خدمات وب در BPEL4WS دادند که آنها را به یک مخزن جمع آوری خدمات و بهره برداری از معانی، بر اساس شرح خواص در نظر گرفتند. سپس، آنها ادغام خدمات توصیف معنایی پرس و جو به BPWS4J را انجام دادند. از آنجا که BPWS4J توسعه پذیر نیست، آنها ساخت خدمات معنایی را در داخل BPWS4J به عنوان یک جمع کننده از خدمات وب دارند - IBM, Microsoft, SAP, Siebel Systems,2003 , Mandell, D. and S. McIlraith,2003 - .در این روش، کاربر تنها میتواند مجموع نتایج شمارههای داده شده توسط خدمات تطبیق را نشان دهد. علاوه بر این، چون آنها به طور مستقیم از شرکای خدمات به دست آمده اند، نتایج ناهمگن هستند.

-3-2 ترکیب SWS بر اساس WSMO7 در IRS-III8

به تازگی، تعدادی از طرحها با ادغام به طور کامل با وب خدمات، برای حمایت از تجارت الکترونیک شروع بکار کرده اند. هستی شناسی WSMO و IRS-III زیرساخت اجرا میباشند که پشتیبانی، ایجاد، انتشار، ترکیب و اجرای SWS را با توجه به هستی شناسی WSMO انجام میدهند. دی. سل و همکارانش، یک ابزار گرافیکی توسعه یافته در جاوا را که از کاربران پشتیبانی میکند و در تعریف IRS-III توسط فرماندهی اهداف در مراحل ترکیب استفاده میشود، معرفی کردند. آنها روش

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید