بخشی از مقاله

چکیدهی مختصر

در این مقاله، به بررسی وجود خسارت های با توزیع پارتو در مدلهای مخاطره بیمه پرداخته شده است. نشان داده میشود که وجود این نوع خسارتها می توانند بیمه گر آن شرکت را دچار مشکل کرده و حتی شرکت را تا مرز ورشکستگی پیش ببرد بهعنوان یک کاربرد، دادههای آتش سوزی شرکت بیمه کارآفرین استان بوشهر طی 9 سال متوالی با سرمایه اولیه ثابت در نظر گرفته شده است. دیده می شود که ا ین دادهها دارای توزیع دم سنگین خواهند بود و برآورد امید شرطی خسارتها محاسبه شده است.

1 -مقدمه

لاندبرگ - 1926 - ، بسیاری از مفاهیم ر یاضی و آماری نظریه مخاطره را مورد بررسی قرار داد . رلسکی و همکاران - 1999 - ، روش ها و نتایج جالبی را در نظریه مخاطره بدست آوردند که این روش ها در ارتباط با مسائل مربوط به بیمه و دارایی بودند . آسموسن - 2000 - ، بسیاری از مفاهیم مدلهای مخاطره را مورد بررسی قرار داد و برای هر کدام از این مدل ها با روشهای مختلف احتمال ورشکستگی را محاسبه کرد. گزارشات کامل و دقیق از پیدایش فرآیندهای مخاطره شرکت بیمه و بررسی احتمالات ورشکستگی در مدل های مختلف، توسط بازیاری و پرهام - 1387 - و بازیاری - 1391 - داده شده است.

 بازیاری - 1395 - ، بایک روش کاملاً جدید احتمال ورشکستگی زمان نامتناهی در مدل مخاطره جمعی را محاسبه کرد. در این مقاله، ابتدا مشکلات با وجود خسارت های با توزیع پارتو در مدل مخاطره شرکت بیمه بیان شده است. با توجه به داده های بدست آمده از شرکت بیمه کارآفرین استان بوشهر، خواه یم د دی که علاوه بر اینکه دادهها دارای توزیع پارتو هستند، میتوانند باعث بروز مشکلات جدی در دریافت و پرداخت حق بیمه و خسارتهای رخ داده شده شوند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید