بخشی از مقاله

چکیده :

امروزه با توجه به گسترده شدن محیط کسب و کار و افزونگی حجم داده ها و تعداد مشتریان ، شرکت های بزرگ و متوسط دچار مشکل شده اند و در همین راستا به دلیل محیط سخت رقابتی ؛ سودآوری و جلب رضایت مشتری بسیار سخت شده است ، به همین دلیل شرکت ها با روی آوردن به نرم افزار های ERP سعی در یکپارچگی و ادغام داده ها و فرآیند های سازمان خود داشته اند تا بتوانند سازمان خود را به بهترین شکل ممکن به سود آوری بیشتر برسانند و برای جلب رضایت مشتری دسترسی به اطلاعات سازمان را ممکن کنند . در این مقاله ما قصد داریم با استفاده از الگوریتم های Apriori و Decision Three داده کاوی را بر روی داده های مشتریان انجام داده و نتیجه را به صورت طبقه بندی - Classification - به دست بیاوریم و سپس بتوانیم یک درخواست خرید را به طور خودکار به مشتری پیشنهاد و سفارش دهیم .

مقدمه :

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی - ERP - تمایل دارند تا مدیریت زنجیره تأمین و یا تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری را به منظور متصل کردن موفقیت آمیز اطلاعات به مشتریان ، تأمین کنندگان ، تولید کنندگان و انبارها ؛ هزینه های سیستم را به حداقل برسانند. این در حالی است که نیازهای سطح خدمات را رعایت میکنند. در طول دهه های گذشته تعداد مشتریان در حال افزایش بوده است و این قضیه سازمان های متعددی را با مشکل ادغام و پردازش داده ها مواجه کرده است . برنامه ریزی منابع سازمانی - ERP - یک روش برای یکپارچگی و ادغام داده ها و فرآیند های یک سازمان در یک سیستم واحد ارائه میدهد . ابزارهای مختلف ERP برای حل این مشکل مورد استفاده قرار میگیرند و دسترسی مشتریان را به سازمان آسان میکند .

مسأله اصلی که این مقاله سود آوری بیشتر و افزایش رضایت مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی و رسیدن به دانش است . هدف اصلی این مقاله رسیدن به سود آوری بیشتر سازمان و جلب رضایت بیشتر مشتری است و اهداف فرعی ما ارزیابی علایق مشتریان به محصولات ، رسیدن به دانش ، انتخاب تصمیم درست و پیشنهاد آن به واحد فروش میباشد . سوال اصلی که در پایان این مقاله ما به آن پاسخ خواهیم داد چگونگی رسیدن به دانش ، افزایش سود آوری و رضایت مشتری میباشد ، همچنین سوالات فرعی که به آن پاسخ گو خواهیم بود : .1 چگونگی ارزیابی علایق مشتریان به محصولات .2چگونگی رسیدن به دانش .3 چگونگی انتخاب تصمیم درست و پیشنهاد آن به واحد فروش.

مرور ادبیات :

برنامه ریزی منابع سازمانی - ERP - ادغام عملکرد کلیه بخش های کسب و کار در یک سازمان را در یک سیستم واحد برای انجام نیازهای خاصِ اداراتِ مختلف و راحتی در اشتراک گذاری اطلاعات خود انجام میدهد . - Al-Mudimigh, Saleem et al. 2009 - در حال حاضر به طور گسترده پذیرفته شده است که سیستم های ERP جایگزین مناسب برای توسعه برنامه های سفارشی برای نیازهای مدیریت اطلاعات استاندارد فراهم میکند و این که اغلب از لحاظ کیفیت فرآیند کسب و کار پیاده سازی شده برتر است . - Dugerdil and Gaillard 2006 -

اگرچه سیستم های ERP کارآمد است اما این سیستم ها نه چند منظوره است و نه سازگار هستند ، زیرا در روند کشف شده جدید ؛ مشتری با دانش موجود به راحتی نمیتواند ادغام شوند . - Mitkas 2003 - انعطاف پذیری ERP را میتوان از طریق تقسیم واحد عملکرد ERP با توجه به استاندارد سازی و تجزیه هسته فرآیند کسب و کار بهبود بخشید . - Yi and Lai 2008 - یکی از مشکلات اساسی استخراج اطلاعات ؛ فرمت های منابع داده موجود است که اغلب ناسازگار هستند و نیازمند تلاش های گسترده ای برای تبدیل شدن آن میباشد.

در تلاش برای کاهش این مشکل ، چندین سیستم ERP مانند SAP و Baan دارای ابزارهای جاسازی داده شده برای سازماندهی و بایگانی داده های معاملات در پایگاه داده های برنامه کاربردی خود میباشد . پیوستن چنین انبار داده ای توجه محقق و متخصصین را به خود جلب کرده است . کشف دانش - KD - هر دو فرآیند استخراج اطلاعات و دامنه اختصاص یافته به تحقیق بر روی آن را توصیف میکند . - Fayyd, Shapiro et al. 1996 , McSherry 1997 - در سال 2003 با وجود تلاش های مختلف محققان برای ارائه تعاریف خوب و تفاوت های KD و DM اما همچنان مفاهیم آنها مبهم بود . - Brachman and Anand 1996 -

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید