بخشی از مقاله

چکیده

درهمتنیدگی یکحالتِ شبه بلدوکیوتریتی و یک حالت شبه بل سهکیوتریتی، تحت تأثیر هامیلتونی پیچش تکمحوری در حضور و غیاب میدان مغناطیسی خارجی بررسی میشوند. این هامیلتونی بر درهمتنیدگی حالت شبه بل دوکیوتریتی بیتأثیر است؛ اما درهمتنیدگی حالت شبه بل سهکیوتریتی در غیاب و حضور میدان مغناطیسی رفتار نوسانی دارد. ملاحظه میشود که میدان مغناطیسی باعث افزایش درهمتنیدگی میشود. همچنین یک سیستم چندکیوتریتی را در حالت همدوس اسپینی در نظر میگیریم. این حالت درهمتنیده نیست اما تحت تأثیر هامیلتونی یاد شده، درهمتنیده میشود و میدان مغناطیسی بهطور میانگین درهمتنیدگی آن را کاهش میدهد.

مقدمه
یکی از اهداف نظریه اطلاعات کوآنتومی، تعیین کمی درهم-تنیدگی در سیستمهای کوآنتومی چند جزئی است .[1] سیستمهای با ابعاد بالا در بهبود ظرفیت کانالها، رمزنویسی کوآنتومی، گیت-های کوآنتومی و پروتکلهای اطلاعات کوآنتومی مؤثرند، از این رو کیوتریت، که یک سیستم سه بعدی است، مورد توجه قرار گرفته است .[2-5] در این مقاله تولید درهمتنیدگی در سیستمهای شبهِ بل دو و سهکیوتریتی و یک سیستم چندکیوتریتی در حالت همدوس اسپینی، تحت اثر هامیلتونی غیرخطی پیچش تکمحوری، در حضور و غیاب میدان مغناطیسی، بررسی شدهاست. سنجه درهمتنیدگی را در این پژوهش منفیت انتخاب کردهایم.

سنجشگر منفیت
یکی از سنجههای درهمتنیدگی منفیت است که توسط ویدال وورنر معرفی شدهاست .>6@ برای یک سیستم دو جزئی با ماتریسچگالی ρمنفیت را میتوان با رابطه زیر تعریف کرد:    

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید