بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله، اثر میدان الکتریکی پسزمینه را در ایجاد درهمتنیدگی براي ذرات اسکالر باردار با اسپین صفر و ذرات فرمیونی باردار با اسپین ½ بررسی میکنیم. نشان میدهیم میدان میتواند درهمتنیدگی ایجاد کند. تغییرات میزان درهمتنیدگی بر حسب میدان الکتریکی پسزمینه و جرم ذرات بررسی میشود.

مقدمه

نظریهي اطلاعات کوانتومی با توجه به کاربردهاي آن، مورد اهمیت زیادي است. مطالعهي نظریهاي راجع به نحوهي انتقال اطلاعات، فشردهسازي و ذخیرهي آنها، میتواند تحول عظیمی در ارتباطات ایجاد کند. علاوه براین، میتوانیم امیدوار باشیم که مطالعهي آن منجر به شناخت بهتري از جهان هستی شود. مفهوم درهمتنیدگی، نقش کلیدي در این نظریه دارد. ازین رو در سالهاي اخیر، محققان عواملی را که منجر به کم و زیاد شدن درهمتنیدگی میشود مورد تحقیق و بررسی قرار میدهند. به عنوان مثال اگر دو ناظر نسبت به هم با سرعت ثابت حرکت کنند میزان درهمتنیدگی یک سیستم دوذرهاي را یکسان میبینند ولی اگر یکی از ناظرها شتاب بگیرد، نتیجه یکسان نخواهد بود و میزان متفاوتی از درهمتنیدگی را براي سیستم بدست میآورند.

ضرایب بوگلیبف

براي بدست آوردن ضرایب بوگلیبف، مسیري که طی میکنیم به این صورت است؛ ابتدا معادله حرکت مربوط به ذرات را می- نویسیم- به عنوان مثال معادلهي دیراك براي فرمیونهاي اسپین ½ و معادلهي کلاین-گوردون براي ذرات اسکالر با اسپین صفر- سپس جوابهاي آن را بدست میآوریم و میدان را برحسب این جوابها که پایهي کاملی تشکیل میدهند بسط میدهیم. در شرایطی این دسته جوابهاي متعامد، منحصر بفرد نیستند، بنابراین براي میدان میتوانیم بسطهاي دیگر هم داشته باشیم. ضرایب این بسط عملگرهاي خلقوفنا هستند که براي هر پایهاي متفاوتند. چون دسته جوابها مستقل از هم نیستند بنابراین میتوان آنها را نیز بر حسب هم بسط داد. ضرایب این بسط ضرایب بوگلیبف هستند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید