بخشی از مقاله

-1چکیده

وقتی یادگیری الکترونیکی با آموزش چهره به چهره همراه می شود، شکلی از یادگیری به نام یادگیری بوجود می اید، که آشکارا بیان می کند که فرایند آموزش- یادگیری، می تواند در هر دو حالت کلاس درس و شرایط آنلاین رخ دهد. حالت های یادگیری تلفیقی، معمولا با عناوینی چون ترکیبی، انعطاف پذیر و یا آمیخته همراه می شود که می تواند اشاره به شرایطی ساده تا پیچیده، بسته به درک کاربران داشته باشد. به عبارت دیگر، یادگیری تلفیقی فعالیت های یادگیری، شامل ترکیب سیستماتیک از شرکت در تعاملات حضوری - چهره به چهره - تا تعامل به واسطه فن آوری بین دانش آموزان، معلمان و منابع دیگر یادگیری دارد.

به منظور تسهیل در تحقق یادگیری ترکیبی، بویژه از آن جهت که ترکیبی از یادگیری الکترونیکی در آن لحاظ شده است، در عمل، نیازمند به یک سیستم مدیریت محتوای انعطاف پذیر و سازگار هستیم. عملکرد مدل سیستم مدیریت محتوا می تواند به عنوان چنین نمونه ای دیده شود. از آن جایی که این سیستم یک سیستم مدیریت یادگیری شناخته شده است که از یادگیری الکترونیکی حمایت می کند، نیازمند آن است که قبل از طراحی چنین سامانه ای، استراتژهای مناسب آموزشی برای آن پیش بینی شده باشد. - به عنوان مثال، استراتژیهایی چون رفتارگرایی، شناخت گرایی، ساختارگرایی - ، که اجازه مدیریت داده ها، شیوه استفاده از ابزارهای برقراری تعامل و شرایط برقراری تعامل میان عناصر یادیگری را مشخص می کند. در این مقاله تلاش شده سامانه های مدیریت یادگیری در کنار آموزش چهره به چهره به عنوان بهترین رویکرد برای ایجاد یک سامانه هوشمند مدیریت فرایند آموزش معرفی شود.

-2 مقدمه

در آموزش عالی، تکنولوژی مانند کاربرد روش سخنرانی ها ممکن است همچنان شیوه غالب، ، و یا ممکن است برای تغییر یا تفسیر چنین شیوه هایی مورد استفاده قرار گیرد. با اینکه، فناوری اطلاعات و ارتباطات پتانسیل های لازم برای تغییر را فراهم کرده اند،اما امکان توسعه روش های جامع بر طبق آموزش و یادگیری را نیز می دهد ، به طور کلی هنوز دانش کافی در مورد بهترین شیوه در موسسات اموزش عالی، عمدتا در مورد استفاده از سایت ها - به عنوان مثال مدل ها شماتیک - و ابزارهای ارتباطی - ردکر و همکاران، - 2009 وجود ندارد.

علاوه بر این، شواهد پژوهشی نشان می دهد که مدل های شماتیک متن باز ، به عنوان یک سیستم مدیریت یادگیری موثر، قادر است که با نیازها و شرایط آموزشی مختلف تطبیق داده شود - گراف و لیست، . - 2005 از سوی دیگر، فیسلر و بوهلر - 2007 - بر این تاکید کرده اند که استفاده از فعالیت های یادگیری آنلاین مشکلات یادگیری را برای دانش آموزان معلول در زمینه آموزش عالی افزایش می دهد ؛ با این حال، آنها نیز استدلال کردند که برنامه های کاربردی حاصل از محاسبات اجتماعی ممکن است به حمایت و تسهیل دسترسی به سه روش فراگیری منجر شود که عبارتند از:

•    ایجاد یک رابط مرکزی شخصی برای پاسخ به نیازهای هر فرد، بنابراین ارائه اطلاعات حاصل از توسط شبکه های مختلف / خدمات ممکن می شود؛

•با ادغام استانداردهای در دسترس در طراحی خدمات با در نظر گرفتن محاسبات اجتماعی ، تسهیل در تولد محتوای در دسترس با حمایت از شیوه های نوشتاری قابل دسترس؛ و

•با حضور دانش آموزان معلول در موسسات اموزش عالی و تسریع در تعاملاتشان، همکاری و ارتباط با دانشجویان دیگر، به عنوان ابزاری برای بالا بردن آگاهی از نیازهای خود. بنابراین ، معلمان الکترونیکی به منظور تشخیص استراتژی ها به سبب تقویت یادگیری فراگیران، شاید باید نه تنها به نیازهای / تمایلات هر یک از یادگیرندگان الکترونیکی، بلکه باید به این درک برسند که یادگیری موثر نیاز به ساخت و کار فعال / مذاکرات شفاف دانش دارند.

-3 قابلیت های در دسترس در مدل سیستم مدیریت یادگیری

یادگیری الکترونیکی و به طور کلی صحبت کردن، می تواند به عنوان ترکیبی از روش سنتی چهره به چهره و آموزش آنلاین باشد، که آشکارا بیان می کند که فرایند آموزش- یادگیری، در هر دو حالت کلاس درس و آنلاین رخ می دهد. بنا به نوبه خود، حالت های یادگیری مخلوط، معمولا با عنوان ترکیبی ، انعطاف پذیر، امیخته و یا یادگیری درهم ، می تواند مستلزم روش های ساده یا پیچیده، بسته به درک کاربران باشد.

به عبارت دیگر، یادگیری تلفیقی فعالیت های یادگیری، شامل ترکیب سیستمیک از شرکت در تعاملات حال حاضر - چهره به چهره - و تعامل با واسط فن آوری بین دانش آموزان، معلمان و منابع یادگیری است. علاوه بر این، برخی از توضیحات مربوطه در پشت پرده استفاده معمول از برنامه های یادگیری الکترونیکی ارائه شده است که عبارتند از: غنای آموزشی، دسترسی به دانش، تعامل اجتماعی، واسط های شخصی، مقرون به صرفه بودن و سهولت تجدید نظر - اسگوتورپ و گراهام، . - 2003

به منظور تسهیل در تحقق یادگیری الکترونیکی در عمل، نیاز به یک سیستم مدیریت محتوای انعطاف پذیر و سازگار است. عملکرد مدل سیستم مدیریت محتوا می تواند به عنوان چنین نمونه ای دیده شود، از آن جایی که این سیستم یک سیستم مدیریت یادگیری شناخته شده است که از یادگیری الکترونیکی پیروی می کند - آبردور ، - 2007، به نوعی به سیستم مدیریت یادگیری تعلق دارد که عمدتا برای استراتژیهای آموزشی خاص ساخته شده است - به عنوان مثال، رفتارگرایی، شناخت گرایی،ساختارگرایی - ، که اجازه مدیریت داده های کاربر، مسائل قابل استفاده و نمایش قابلیت های سازگاری را می دهد - گراف ،. - 2007

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید