بخشی از مقاله

چکیده

در پدیدار ساختن دانش اقتصادی، دانشگاه ها نقش انتقادی در انتقال و اشاعه مفاهیم از یافته های تحقیقاتی شان در صنعت ایفا می کنند. کاربرد مدیریت کیفیت جامع، افق فکری جدید در موقعیت های اموزشی بالاتر براساس آسان سازی فرآیند انتقال مفاهیم و رسمی کردن اشاعه آن در زمینه های صنعتی باز می کند. براین اساس، هدف اصلی این مطالعه بررسی شیوه های مدیریت کیفیت جامع اثرگذار انتقال و اشاعه مفاهیم در شرایط آکادمیکی است.

روش به کار رفته در این مطالعه یک روش ارتباطی است و نمونه رابطه بنیادی با تحلیل داده ها توسط میانگین مسیر آنالیز به کار رفته اند. ابزار تحقیقاتی پرسشنامه می باشد. شرکت کننده ها در این مطالعه نمونه ای از همه دانشجویان فارغ التحصیل، دانشجوی دکترا و اساتید از سه دپارتمان دانشگاه فردوسی،هستند؛ از 169 نفر به طور تصادفی اشخاص متخصص انتخاب شده اند. یافته های این مطالعه رابطه معنادار بین یادگیری، استقلال،به عنوان شیوه های مدیریت کیفیت جامع بین انتقال مفاهیم و اشاعه مفاهیم را نشان می دهد. همچنین این مطالعه شیوه های مدیریت کیفیت جامع و کاربرد جامع را نشان می دهد که ارتباط معناداری با اشاعه مفاهیم داشته اند.

-1 مقدمه

در گفتگوی جامع، به دانش بدست آمده از بسیاری از منابع، بقای آن، رشد مداوم اقتصادی و سود رقابتی بازار توجه شده است. جوامع مدرن و عموماً زندگی مدرن به سختی با این مفاهیم دسته بندی شده اند که از منظر استراتژیکی، ظرفیت های جدید شرکت ها با حفظ مزیت های رقابتی بر سرعت رشد اقتصادی بازارها را فراهم کرده اند.ضمناً توسعه دانش اقتصادی و افزایش نیاز به نتایج بدست آمده آنها چالش های عملکردی جدیدی را در دانشگاه ها ایجاد کرده است و باعث ایجاد تنش های جدیدی بین عملکردهای آموزشی قدیمی شرکت های اولیه با صنایع شده است.

یکی از این تنش ها ممکن است انتقاد دانشگاه ها از فعالیت های صنعتی، تکنولوژی انتقال و فعالیت های تجاری باشد. در حقیقت انتقال مفاهیم دانشگاه صنعتی شامل: تعاملات نهادی/ سازماندهی گوناگون همراه با مشارکت دولتی است که به ایجاد آن کمک می کند و تولید مؤثر و رقابت شرکتی این شناخت را توسعه می دهد. دانشگاه ها، مهم ترین نهادهای ایجاد کننده مفاهیم مورد توجه مؤسسات هستند. بنظر می رسد دانش مدیریتی موضوعتقریباً جدید تجارت شرکت ها و سازمان ها باشد که موضوع همیشگی واحد اقتصادی برای تقریباً تمام دانشگاهها است. اگر انتقال مفاهیم مؤثر، بین دانشگاهها و صنایع پیشرفت داشته باشد مفاهیم موجود و مفاهیم کاربردی می تواند ثبت شده و موثر واقع شود.

نهادهای آموزشی بالاتر، مراکز دانشگاهی را پیشنهاد می دهند که ایجاد و توزیع این مفاهیم را برعهده دارند در حالی که فعالیت های آنها نبایستی به آموزش و تحقیقات خاص محدود شود. آنها به فراهم کردن عملکردهای جدید در شکوفایی اقتصاد ملی نیاز دارند. ثبت روابط ممکن بین شیوه های مدیریت کیفیت جامع و ابعاد شناخت مدیریت می تواند به آشکار ساختن بخش هایی کمک کند که ظرفیت های استراتژیکی سازمان ها را تغییر می دهد. نوناکا و تِکوچی - 1995 - مخالف شیوه های مدیریت کیفیت جامع بودند که بنیان سود رقابتی را فراهم می سازد، زیرا این شیوه ها ایجاد و مشارکت مفاهیم بین اعضای آن سازمان را ممکن می سازد.

مدیریت کیفیت جامع عامل بحرانی را در مزیت برد رقابتی طولانی مدت ارائه می دهد. باوجود تنوع تحقیقاتی، مطالعات کمی روابط بین روش های اصلی از مدیریت کیفیت جامع و مدیریت شناخت را بررسی کرده اند، هرچند روابط بین این نظریه ها مهم می باشد. چگونگی روابط آنها هنوز دور از موافقت جهانی است. مطالعه موردنظر می تواند متمرکز بر ساختارهای مدیریت کیفیت جامع و مدیریت مفاهیم باشد، همراه شرکت ها امکان ایجاد رقابت استراتژیکی مؤثر وجود دارد.

مولینا - 2007 - رابطه بین مدیریت کیفیت و انتقال مفاهیم را در 197 شرکت کننده در اسپانیا بررسی کرد. یافته های وی اهمیت شیوه های مدیریت کیفیت را در انتقال مفاهیم داخلی/ خارجی تأیید کرد. اویی - 2014 - ابعاد گوناگون روابط بین مدیریت کیفیت جامع و دانش مدیریتی را در شرکت های خدماتی/ تولیدی در مالزی به دقت بررسی کرده است. تحقیقات بدست آمده از طرح استراتژیکی و منبع مدیریت انسانی اثر مثبتی بر شناخت توزیع و کسب سود داشته است. نظر به اهمیت مدیریت کیفیت جامع و انتقال مفاهیم در محیط های آکادمیکی، مطالعه حاضر در جستجوی ایجاد زمینه ای برای فهم مدیریت کیفیت جامع و آسان سازی نقش آن در انتقال مفاهیم دارد، توضیح چگونگی مدیریت کیفیت جامع می تواند انتقال و توزیع این شناخت را در شرایط آکادمیکی افزایش دهد.

-2 ادبیات تحقیق

مدیریت کیفیت جامع می توان از فرآیند کلی نگر مدیریتی مورد توجه قرار داد که سعی به نگه داشتن رشد مداوم در مجموع عملکرد سازمان ها، با بدست آوردن مدیریت کیفیت جامع دارداگرچه. قبلاً، مدیریت کیفیت جامع عموماً از مکانیزم کامل مشاهده شده که سازمان ها می توانند عملکردش را افزایش دهند. البته، امروزه، محیط رقابتی در مورد مفاهیم جدید از اهمیت مدیریت کیفیت جامع ارائه شده اند، زیرا عاملی ضروری را در ترقی و تداوم پذیری در هر دو شرکت خدماتی و تولید ی ارائه می دهد. روش های مدیریت کیفیت جامع بطور قابل توجه در مطالعاتی به کار رفته که بین روش های مدیریت کیفیت جامع و متغیرهای مرتبط گوناگون بررسی می شوند.

پیدایش مدیریت کیفیت جامع یکی از مهمترین جنبه های عملکرد مدیریت است. مدیریت کیفیت فراگیر بر این فرض مبتنی است که افراد تلاش هستند و می خواهند در انجام کار بیشترین سعی و کوشش را بروز دهند .اصول مدیریت کیفیت جامع ابتدا در سال 1950 توسط دمینگ در کشور ژاپن پایه ریزی شد وگاهی گمان می رود که اصول مدیریت کیفیت جامع که به وسیله ادوارد دمینگ پیشنهاد شده فقط در سازمانهای بزرگ و انتفاعی کاربرد دارد.

ولی واقعیت این است که مدیریت کیفیت جامع در هر سازمانی از قبیل دانشگاهها، سازمانهای آموزشی، سازمانهای خدماتی و غیره کاربرد دارد - علاقه بند، . - 1389واژه کنترل کیفیت اولین بار در مقاله ای در سال 1969 توسط فیجن بام معرفی شد - فیجن بام. - 1983 مدیریت کیفیت جامع در آمریکا در حدود 1980 که در ابتدا برای پاسخی به چالشهای رقابتی شرکتهای ژاپنی بود، شروع شد .تشخیص مدیریت کیفیت جامع به عنوان یک مزیت رقابتی در سراسر جهان خصوصاً کشورهای غربیسریعاً گسترش یافت و امروزه شرکتهای محدودی هستند که واژه مدیریت کیفیت جامع را نادیده بگیرند - دیان و بون . - 1994 ساراف - 1989 - اولین روش مدیریت کیفیت جامع را در مقیاس مطالعاتی ارائه کرد.

با الهام گرفتن از مطالعات اثرگذار ساراف - 1989 - محققان زیادی شناخت روش های اصلی مدیریت کیفیت جامع را بررسی کرده اند. البته محققان گوناگون روش های اصلی متفاوت از مدیریت کیفیت جامع را تشخیص داده و ابزار اندازه گیریرا با آنالیز واقعی از این ابزارها در مؤسسات، و شرکت ها را نشان داده اند. به روزرسانی مجموع 45 عامل بحرانی متفاوت مدیریت کیفیت جامع توسط 16 گروه از محققان پیشنهاد شد که نظریه جهانی را بررسی کرده اند.

در میان روابط مشابه، بسیاری از محققان سعی به شناسایی رابطه بین روش های مدیریت کیفیت جامع و سازماندهی عملکرد سود مالی از طریق روش های مدیریت کیفیت جامع داشته اند. هر مطالعه داده شده در این متن بر مجموعه ای خاص از عامل های بحرانی ارائه شده بحث می کند و مطالعه را با ادامه شرح جزئیات متن، متکی بر 6 روش مدیریت کیفیت جامع، عامل های اصلی مدیریت کیفیت جامع و به کارگیری روش نمایش شرایط عدم قطعیت با تحلیل عقاید آکادمیکی متخصصان نشان می دهد. جدول 1، لیست مطالعاتی است که از رابطه بین روش های مدیریت کیفیت جامع و ابعاد عملکردهای گوناگون مشاهده شده اند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید