بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله به بررسی ریسک های مهم اقتصادی دنیا در سال 2030 پرداخته می شود. در گام اول به بررسی محیط پیرامون حوزه مورد بررسی می پردازیم. به عبارت دیگر ریسک های اقتصادی از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. پس از آن ریسک های مرتبط با هر حوزه، بررسی شده و در ابزارهای آنالیز ریسک مورد بررسی قرار می گیرند. در نهایت دو ریسک اقتصادی بسیار مهم برای دنیا در سال 2030 تشریح می شوند.

کلمات کلیدی: ری سک های مهم اقت صادی دنیا در سال 2030، ری سک های دنیا در سال 2030، حوزه های مختلف ری سک های اقت صادی، عوامل تاثیر گذار در اقتصاد دنیا در آینده

.1مقدمه

امروزه اقت صاد یکی از مهمترین حوزه های زندگی ب شری ا ست که با توجه به فرایند جهانی شدن تاثیرات شگرفی بر زندگی ان سان ها در نقاط مختلف دنیا خواهد دا شت. لذا ت صمیم گیری در ست در این حوزه در سطح ملی و بینالمللی ب سیار مهم است. شناسایی ریسک های حوزه اقتصاد با توجه به ضرورت داشتن دید بلند مدت به آن کمک بزرگی به تصمیم گیری کشورها می نماید.در این مقاله به برر سی ری سک های مهم اقت صادی دنیا در سال 2030 میلادی می پردازیم. در ابتدا به برر سی محیط مرتبط با مو ضوع می پردازیم. در فرایند برر سی محیط پیرامونی از رو شی به نام STEEP ا ستفاده میکنیم که هر یک از حروف آن اب تدای واژ گان Political Social ,Technological, Environmental و Economical می باشند.

در این روش ریسک های مهم اقتصاد از حوزه های اجتماعی، تکنولوژیکی، زیست محیطی، اقتصادی و سیاسی مورد شناسایی قرار می گیرد. به عنوان نمونه نویسنده معتقد است که تغییرات آب و هوایی تاثیرات بزرگی بر تولید محصولات غذایی دارد و می تواند عواقب وخیمی بر اقتصاد بسیاری از کشورها و به تبع آن بر اقتصاد جهانی داشته باشد. در این مقاله پس از یافتن ریسک های حوزه های مختلف و تشخیص ریسک های مهم آن ها را در ابزار مقدماتی بررسی ریسک ها قرارمی دهیم. در گام بعدی آنالیز پورتفولیو انجام داده و در نهایت ریسک های مهم با احتمال وقوع بالا تشخیص داده می شوند. سپس دو ریسک مهم به طور خلاصه شرح داده شده و استراتژی های لازم برای مواجهه با آنها ارایه گردد.

.2 پیشینه و وضعیت پژوهش

بدون شک تحقیقات به موقع و دقیق برای اخذ سیاست های اقتصادی درست به منظور نیل به رشد غیر تورمی و پایدار و پشت سر گذاشتن ریسک های مختلف، ضروری است.[1 ] به همین دلیل است که تحقیقات گسترده ای در این زمینه و همچنین روند های اقتصادی و فاکتورهای تاثیرگذار بر اقتصاد صورت گرفته است. شکل یک حاصل بررسی های گسترده نویسنده در منابع مختلف در زمینه انواع ریسک های اقتصادی در حوزه های گوناگون می- باشد. در این زمینه سازمان های بزرگی مانند صندوق بینالمللی پول - International Monetary Fund - ، انجمن جهانی اقتصاد - World - Economic Forum و شورای اطلاعات ملی دست به مطالعات گسترده زده و حاصل کار خود را منتشر نمودهاند.

.3 بررسی محیط

پس از برر سی منابع ذکر شده که هر یک به نوبه خود از معتبرترین مراجع تحقیقات در زمینه اقت صاد می با شند شکل دو تهیه گردید. در این جدول در ستون سمت را ست عنوان ری سک، در ستون و سط تو ضیح مخت صری در باره آن به همراه منبع و در ستون سمت چپ حوزه ریسک مورد نظر که از یکی از حوزه های ذکر شده در بالا مثلا اقتصادی یا زیست محیطی می تواند باشد، آمده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید