بخشی از مقاله

کاهش نوسانات (اثر شلاقی) در اندازه سفارش و تولید در زنجیره خریدار فروشنده با رویکرد هولونیک

چکیدہ: رویکرد جدیدی که در سالهای اخیر بر مدیریت عملیات حاکم شده، رویکرد مدیریت زنجیره تامین (SCM۱) است. این رویکرد تعیین کننده اصول توانمند سازی رقابتی است [1]. سازمانها در زنجیره تامین به دنبال بالا بردن اثربخشی و کارایی خود و زنجیره تامین میباشند. لذا شناسایی و بررسی عواملی که مانع تحقق اثربخشی مورد انتظار در زنجیره تامین میگردد دارای اهمیت فراوان می باشند. عواملی همچون نواسانات در برنامه های سفارش دهی خرده فروشان که باعث ایجاد تغییرات موج گونه در زنجیره تامین می گردد این مسئله تحت عنوان اثر شلاقی شناخته شده است. بنابراین در بازار کنونی احساس نیاز به سیستمهای تولیدی که بتواند سریع به تغییرات ایجاد شده پاسخ دهد، رو به افزایش است. لذا امروزه رقابت در کسب و کار و بقاء در بازار نیاز به ابزارهای قویتر از گذشته داشته. ابزارهایی که سیستمهای مدیریتی و تکنولوژی نوین در اختیار صاحبان بنگاه های تجاری قرار می دهد. از این نوع تکنولوژی ها می توان به تکنولوژی اطلاعات ، هوش مصنوعی اشاره نمود که امروزه بسیاری از تحقیقات و مطالعات را به خود اختصاص داده اند. برای به کار گیری هوش مصنوع تکنولوژی سیستمهای مبتنی بر عامل " مطرح و توسعه داده شده اند. ۔۔۔۔۔۔ در این مقاله، پارادایم جدید هولونیک که رویکردی جهت سازماندهی و معماری عاملها در یک سیستم می باشند، مطرح شده و به دنبال آن چگونگی بکار گیری این پارادایم جهت معماری عاملهای هوشمند در یک زنجیره خریدار - فروشنده جهت هماهنگ سازی جریان مواد و اطلاعات به منظور افزایش اثر بخشی و کارایی بررسی می گردد. در این مقاله ضمن استفاده از مدل(PORSA (Product-Order (ReSOurce-Staff Architecture به عنوان مدل پایه و بکارگیری هولونهای اصلی تعریف شده در این معماری، هولونهای جدید، تعاملات و مشارکتهای مورد نیاز، جهت هماهنگ سازی جریان اطلاعات توسعه داده شده و سپس مدلهای ریاضی و قواعد تصمیم گیری مورد نظر به منظور کاهش نواسات ایجادی ( اثر شلاقی) ایجاد می شود.
کلمات کلیدی: سیستم تولید هولونیک(PORSA ،(HMS، اثر شلاقی، سیستم مبتنی بر عامل، هماهنگ سازی در زنجیره تامین، مدیریت موجودی، سيسته اطلاعاتی، تصمیم گیری بلادرنگ


مقدمه
زنجیره تامین یک شبکه جهانی از تامین کنندگان، سازندگان، انبار ها، مراکز توزیع و خرده فروشان می باشد که از طریق آنها مواد خام دریافت و طی مراحلی به محصول نهایی تبدیل و به مشتری ارائه می گردد. مدیریت زنجیره تامین شامل تصمیم گیری استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی به منظور بهینه سازی عملکرد زنجیره تامین می باشد ۲]. تصمیمات استراتژیک شامل مواردی همچون تعریف شبکه زنجیره، انتخاب تامین کنندگان، انتخاب بازار، مسیر های انتقال، تسهیلات و سطوح تولید می باشد. تصمیمات تاکتیکی مانند برنامه ریزی و زمانبندی زنجیره تامین به منظور پاسخگویی به تقاضای وارد شده به زنجیره، می باشد و تصمیمات سطح عملیاتی چگونگی اجرای مناسب این تصمیمات در کف کارگاه می باشد [۲]. بنابراین برای بهینه سازی عملکرد، وظایف زنجیره تامین می بایست در یک وضعیت هماهنگ شده صورت بگیرند.
اما تغییرات و پویایی در سازمانها و محیطی که در آن قرار دارند باعث بروز مشکلاتی در هماهنگ سازی زنجیره تامین می گردد. از این تغییرات می توان به تغییر در قیمتها، نرخ تقاضا، تغییر (افزایش و کاهش ناگهانی) در سفارشات یا کنسل شدن آنها توسط مشتریان و نرسیدن مواد اولیه اشاره کرد که میتواند باعث انحراف از برنامه شود. این تغییرات می تواند برای هر یک از اعضاء زنجیره به طور مستقل روی دهد ولی اثر آن روی برنامه ها و سیاستهای کل سیستم زنجیره تامین خواهد بود و باعث ایجاد نوساناتی در موجودیهای و ذخیره سازی و به هم خوردن تعادل سیستمهای تولید و موحودی می گردد. با توجه به این موارد سپستم مدیریت زنجیره تامین باید بازنگری روی برنامه های تاکتیکی و عملیاتی که روی کلی زنجیره اثرگذار است صورت داده و آنها را مجدداً هماهنگ نماید. بنابراین آگاهی و شناسایی به موقع و صحیح دلایل و عوامل بوجودآورنده این نوسانات به سازمانها و زنجیره های تامین کمک میکند تا با اتخاذ تصمیمات درست از شدت میزان و اثرات مخرب آن بکاهند . با افزایش رقابت در بازار جهانی سیستمهای کنترل متمرکز از عهده اطلاعات متنوع و تصمیم گیری در سیستمهای ساخت توزیع شده به سختی بر خواهند آمد. مشارکت کارا و اثربخش بین موجودیتهای مستقل در یک بنگاه تجاری در یک محیط کاملا رقابتی یک فاکتور مهم موفقیت محسوب میگردد۳. از طرفی در چنین شرایطی تکنولوژی به تنهایی برای موفقیت کافی نیست اما با پاسخگویی به نیازمندیهای سازماندهی می توان به تمامی منافع حاصل از بکار گیری تکنولوژی جدید دست یافت [۴]. بنابراین تحقیقات گسترده ای در حوزه های تکنیکی- اجتماعی جهت دستیابی به تکامل در سیستمهای ساخت صرف شده است [۳]. در سالهای اخیر یک معماری کامپیوتری جدید برای مدیریت زنجیره تامین در سطح تاکتیکی و عملیاتی مطرح شده است که در این معماری زنجیره تامین مرکب از مجموعه ای از عاملهای (نرم افزاری) هوشمند در نظر می گیرد. هر عامل مسئول یک یا چند فعالیت در زنجیره تامین می باشد که با دیگر عاملها به منظور برنامه ریزی و اجرای وظایف خود، ارتباط دارد. یک عامل موجودیتی خود مختار و هدف محور است که در صورت نیاز جهت دستیابی به اهداف و هماهنگ سازی با عاملهای دیگر مشارکت دارد[۳]. این تکنولوژی در کنار پارادایمهای سازماندهی نقش گسترده ای را در یاری رساندن انسان جهت دستیابی به اهدافی که در حیطه هوش مصنوعی و به کار گیری آن در واحدهای یک سازمان به منظور دستیابی به یک هدف مشخص و واحد توسعه یافته. یک هولون ترکیبی از زیر هولونهایی است که به صورت یک کل کار می کند. یک شبکه کسب و کار می تواند همچون یک هولون که شامل زیر هولونهایی است که خدمات مورد نیاز را فراهم می اورد، باشد. ارتباطات هولونیک در سطوح مختلف در یک سازمان توسعه داده شده که منجر به خلق ساختاری می شود که تحت عنوان هولارچی شناخته می شود. یکی از این پارادایمها، مدلسازی هولونیک است که با نگاهی جدید به موضوع سازماندهی عاملها در یک سیستم می پردازد. در پارادایم مدلسازی هولونیک حل بهینه محلی می تواند در پائین ترین سطح از ساختار هولونیک ایجاد شده باشد و در سطح بالاتر به واسطه مذاکره در قالب یک حلی جهانی و یکپارچه با هم ترکیب شوند .
۲. سیستمهای ساخت هولونیک
سیستمهای ساخت هولونیک(HMS) یکی از پارادایمهای نوین جهت سازماندهی فعالیتهای ساخت به منظور دستیابی به چابکی، قابلیت توسعه، پایداری و انسجام و برآمدن از عهده مشکلات ناشی از شرایط متغیر محیطی جدید در سیستمهای ساخت می باشد [۴]. سیستم ساخت هولونیک در چارچوب برنامه های ساخت سیستم های ساخت هوشمند (IMS) مطرح گردید.

- ریشه های و مفاهیم نگرش هولونیک
آقای کستلر (1967 - KOeStler) بحث مطالعه روی ساختار و طبیعت سیستم های پیچیده مانند مغز انسان، اجتماع و موجودات زنده را مطرح کرد و مشاهده کرد که تمام سیستم های پیچیده بر اساس یک ساختار سلسله مراتب سازماندهی شده اند. ۴۰ سال پیش آقای کستلر واژه هولون (HolOn) را معرفی کرد[Y]. هولون کلمه ای مرکب از کلمه یونانی (HolOS) معادل کل و پسوند (On) معادل جزء می باشد. هولونها موجودیتهای خودمختار و مستقلی هستند که دارای درجاتی از آزادی نیز هستند. براساس ویژگی استقلال، هولونها قادر خواهند بود تا برنامه و استراتژی خود را اجرا کند و در صورت بروز اختلالات در کارکرد سیستم و محیط ، بدون کسب فرمان از سطوح بالاتر، خود را به حالت تعادل بازگرداند. این خاصیت باعث می شود هولونها همیشه در حالت تعادل و پایدار باقی مانده و حتی در وضعیت بحران و اغتشاش نیز فعالیت خود را ادامه داده و همچنین با مشارکت در قالب سیستم های پیچیده قادر به انجام فعالیتهای گوناگونی خواهند بود. بنابراین ۲ ویژگی اصلی یک هولون استقلال (خودمختاری) و مشارکت ( همکاری) می باشد. همچنین کلمه هولارچی (ابر هولون) (Holarchy) برای نمایش ساختار سلسله مراتبی هولونها معرفی شده است. یک هولارچی یک ساختار انتها باز در پایین و بالا می تواند باشد یعنی در بالاترین سطح یک هولون کل وجود دارد که هنوز خودش می تواند جزیی از یک کل باشد و در پایین ترین سطح هولون نیز اجزاء قسمت وجود دارند که انها نیز خودشان می توانند شامل یکسری دیگر از اجزاء باشند .
- مفاهیم هولونیک در یک سیستم ساخت
این پاردایم جدید مفاهیم طبیعی سیستمهای سلسله مراتبی و یکپارچه سازی عناصر مستقل در سیستم های توزیع شده را ترکیب می کند. به همین منظور کنسرسیوم HMS مفاهیمی که کستلر برای سیستمهای اجتماعی و بیولوژیکی خلق کرده بود، به مفاهیم مناسب برای سیستم های ساخت و تولید تبدیل کرد[۸]. این مفاهیم کلیدی شامل:
O هولون: در یک سیستم ساخت و تولید هولون یک بخش خود مختار از سیستم تولید بوده که برای تبدیل، جابجایی، مرتب کردن و اعتبار بخشی به عناصر فیزیکی (مواد و قطعات نیم ساخته) و اطلاعاتی با سایر هولونهای موجود در سیستم مشارکت می کند.
O استقلال : توانایی یک موجودیت برای خلق و کنترل اجرای برنامه ها و/یا استراتژی های خود
O مشارکت: فرآیندی است که یک دسری s موجودیت ها برنامه هایی کیے قابل قبول طرفین بوده توسعه ܘܐܬܘ 9 برنامه هایشان اجرا کنند.
O هولارچی (Holarchy) یک سیستم از هولونها که برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم مشارکت می کنند. هولارچی قواعد پایه ای و اصلی برای مشارکت هولونها را تعیین کرده و همچنین استقلال آنها محدود می کند [۸].
۳. پیشینه تحقیقاتی رویکرد هولونیک در سیستمهای ساخت و زنجیره تامین
تحقیقات گسترده در حوزه HMS صورت گرفته که بخشی از تحقیقات صورت گرفته در زمینه شناسایی و تعریف مفاهیم بنیادی در سیستمهای ساخت هولونیک بوده و بعضی نیز در ارتباط با توسعه تکنولوژی هولونیک جهت به کار گیری در صنایع و بعضی دیگر نیز راه حلهای عملی جهت بکارگیری در صنایع می باشند [۳]. از جمله محققینی که در این حوزه مطالعه داشته می توان به (1992) MoriWaki و (1997) HasegaWa, Sugimura , McFarlane, (1995) , seidel (1994) , , Cheristensen (1994) Gou, luh.et.al (1994) 333 yL: Bognaerts[1997) kadar (1997) , Wyns(1996), Tonshoff (1995) Tharumarajah(1997) [A] در تحقیقی که (1998) Van bruSSel و (1999)WynS انجام دادند، یک معماری یک شکل را از HMS ارائه کردند. این معماری تحت عنوان الگوی PROSA شناخته شده و در این مقاله مدل پایه جهت توسعه بکار گرفته می شود[۹]. به کار گیری نگرش هولونیک در سازماندهی عاملها نیز در مدیریت زنجیره تامین و سیستمهای ساخت توزیع شده، تحقیقات گسترده ای را به خود اختصاص داده که می توان به موارد ذیل اشاره نمود. D.KOlak و دیگران به دنبال خلق یک سیستم عملی و مناسب برای مدیریت زنجیره تامین، در مقاله خود از تکنولوژی چند عامله کمک گرفته و برای سازماندهی عاملها در این الگو از رویکرد هولونیک استفاده نمودند [۴].
Karageorgos و دیگران نیز با طراحی یک سیستم مبتنی بر چند عامل برای یک سیستم ساخت با نگرش سازماندهی هولونیک اقدام به تعیین نیازمندیهای این سیستم جهت زمانبندی و برنامه ریزی تولید و خدمات تدارک و توزیع نمودند. تاکید این تحقیق بیشتر بر روی چگونگی انجام مذاکره و تعریف پروتکلهای ارتباطی بین هولونها بوده است M. Ullerl و دیگران در یک تحقیق اقدام به تعریف سازمانهای هولونیک در یک زنجیره تامین کرده و با ارائه مدلی برای مدیریت جریان عملیات و توانمند سازی اینترنتی در کل زنجیره تامین موضوع خود را ارائه کردند [ ۱۰] M.Ulieru با توجه کار قبلی خود، با استفاده از رویکرد الگوریتمهای تکاملی فازی اقدام به تعریف حالتهای اضطراری در سازمانهای هولونیک برای سیستم های چند عامله می کند و در ادامه اقدام به ارائه روشی فازی جهت کاهش آنتروپی در زنجیره می کند [۱۱]. M. Ulieru و دیگران با استفاده از همان مدل هولونیکی که برای زنجیره تامین ارائه کرده بودند، اقدام به تعریف زیر ساختارهای لجستیک الکترونیکی اضطراری برای پاسخگویی مدیریت به اضطرارهای زمانی با به کار گیری روش حل مسئله تخصیص (مجدد) بهینه شده می نماید [۱۲]. M.Ulieru و دیگران بر تاکید بر موضوع سازمانهای هولونیک و تئوری اضطرار روی خود سازماندهی یک وضعیت اضطراری در عاملهای مجازی توزیع شده-کار کردند [۱۳] . Cheng و دیگران با مطالعه بر روی اطلاعات تبادل شده بین عناصر زنجیره تامین برای تکمیل یک سفارش اقدام به ارائه یک سیستم تبادل اطلاعات هولونیک در زنجیره تامین کردند. در این تحقیق از استاندارد ROSettanet برای مدل سازی مسئله و توصیف آن استفاده شد ه است . cheng دیگران روی موضوع هماهنگ سازی اطلاعاتی هولونيکا روی زنجیره تامین کار کرده و موضوع کشف خطا در این تحقیق گنجانده و کار قبلی خود را تکمیل نمودند [۱۵]. با مطالعه کارهای صورت گرفته، مشاهده می شود که کلیه کارها به ارائه یک معماری کلی با این رویکرد بدون اشاره به مکانیزمهای عملیاتی به منظور به کار گیری آن در کف کارگاه بسنده نموده اند. می توان ادعا نمود هیچ تحقیقی در مورد هماهنگ سازی جریان مواد و اطلاعات در زنجیره خریدار و فروشنده به منظور کاهش نوسانات در سیاستها و برنامه های موجودی و تولید با رویکرد هولونیک مشاهده نگردیده است.
لذا در این مقاله به دنبال توسعه معماری PORSA در زنجیره مورد مطالعه و توسعه عملیاتی و کاربردی تر آن با ارائه مدلهای ریاضی و تصمیم گیری برای هماهنگ سازی هرچه بیشتر در تصمیم گیریها می باشیم. البته وجود اثر شلاقی در زنجیره مورد مطالعه بسیار اندک است زیرا این زنجره تنها ۲ سطح دارد و این اثر بیشتر در زنجیره های چند سطحی بیشتر وجود دارد. البته معماری و مدلهای پیشنهادیدراین مقاله به عنوان یک کار پایه هم قابل به کار گیری و هم قابلیت توسعه در زنجیره تامین با سطوح بالاتر را نیز دارد.
4. مدل PROSA سیستم ساخت
مدلی که برای سیستمهای ساخت ارائه شده تحت عنوان الگوی PROSA شناخته شده است. در این مدل سه هولون اصلی و یک هولون پشتیبان وجود دارد. هولونهای اصلی، هر کدام مسئول پاسخگویی به هر یک از جنبههای سیستم ساخت و تولید می باشند. هولون ستاد با دانش و خبرگی ویژه، نیز میتواند برای کمک به هولونهای اصلی به این معماری اضافه گردد ۸. شکل ۱ به صورت شماتیک هولونهای اصلی این معماری به اضافه گردد . شکل 1 به صورت شماتیک هولون های اصلی این معماری به همراه اطالاعاتی که بین ان ها تبادل میشود را نمایش میدهد

● هولونهای اصلی یک سیستم ساخت مستقل از نوع تولید، میتواند در ارتباط با سه جنبه شامل: 1) منبع مانند هدایت ماشین الات در سرعت بهینه و در حداکثر ظرفیت آن ii)فرآیند محصول، که با جنیه های تکنولوژی ساخت و تولید مانند عملیات مورد نیاز برای تولید محصول نهایی مرتبط است iii) پشتیبانی در رابطه با تقاضای مشتری و موعد تحویل، باشد.
به این ترتیب هر سیستم ساخت هولونیک (ابر هولون ساخت) شامل سه هولون منابع، محصولات و هولون سفارش می باشد. شکل ۱ این هولونها و ارتباطات آنها را نشان میدهد [۷].
-. ،هولون منبع: این هولون شامل کلیه منابع فیزیکی (ماشین الات، تجهیزات، سیستم های حمل ونقلی، ابزار الات • و سیستم های کنترل این منابع می باشد. این هولونها روشهای تخصیص منابع تولید، دانش و رویه های سازماندهی، استفاده و کنترل منابع تولید را برای هدایت تولید، در خود نگه می دارند [۷].
• هولون محصول: این هولون شامل اطلاعات و دانش مورد نیاز برای فرایند های ساخت محصول نهایی مطابق با کیفیت مورد نظر می باشد.[۷]. • هولون سفارش: یک هولون سفارش ، یک فعالیت در سیستم ساخت را ارائه میکند. این هولون وظیفه تخصیص به موقع کارها به قسمتهای مختلف را به عهده دارد. بدین معنی که این هولون مسئول است که هر وظیفه به صورت صحیح و در زمان و مکان مناسب خود انجام شود [۷].
• هولون ستاد: هولون ستاد در این معماری به کمک هولونهای اصلی برای اجرای کارهایشان آمده و این هولون با در نظر گرفتن حقایقی از مسائل هولونهای اصلی و فراهم نمودن اطلاعات کافی برای انها جهت اتخاذ تصمیمی صحیح به عنوان یک حل مسئله عمل میکند.
این هولونها برای انجام وظایف خود و برنامه ریزی نیاز به دانش داشته بنابراین سه نوع دانش مربوط به سیستمهای ساخت بین هولونهای اصلی رد و بدل می شود. بین هولونهای منبع و محصول دانش مربوط به فرایندها و بین هولونهای محصول و سفارش دانش تولید و بین هولونهای منبع و سفارش نیز دانش اجرای فرایندها تبادل می شود.
- دانش فرایند این دانش درباره توانایی منابع است و بیان مي کند که آنها چه فرایندهایی , می توانند به اجرا بگذارند.
- دانش تولید، این دانش در مورد توالی های ممکن برای فرایندهای قابل اجرا بر روی منابع می باشد.
- دانش اجرایی فرایند، این دانش در مورد چگونگی درخواست شروع کار روی منیع، ذخیره سازی روی منابع، چگونگی پایش پیشرفت اجرایی، چگونگی انقطاع فرایندها، توقف موقتی و شروع مجدد کار روی منابع و غیره می باشد [۷].
۵. مدل پیشنهادی: همانگونه که اشاره گردید مدل پایه ما جهت توسعه مدل PROSA می باشد. در مدل پیشنهادی یک تعداد هولون در قالب هولونهای اصلی و ستاد به منظور انجام وظایف مورد نیاز، در یک زنجیره خریدار- فروشنده جهت هماهنگ سازی جریان مواد و اطلاعات در زنجیره می بایست تعریف و توسعه داده شود. وظایفی ذیل از جمله مواردی می باشند که می توان با به کار گیری رویکرد هولونیک به آنها دست بافت:
- هماهنگ سازی در مورد تصمیم تعیین اندازه هر بار سفارش خریدار و تولید فروشنده
- تعیین نقطه سفارش مجدد در هر دو سیستم خریدار و فروشنده
- به روز رسانی تصمیمات متناسب با تغییرات معنی دار
- مدیریت سفارشات ( از زمان دریافت سفارش تا زمان تکمیل آن)
- به روز رسانی موجودیها و خلق سفارش خرید/ تولید
- مدیریت جریان اطلاعات و هماهنگ سازی جریان اطلاعات
- درک و استنتاج معنی دار بودن تغییرات وارد به سیستم ( تغییر در نرخ تقاضا) با توجه به اینکه موضوع این تحقیق هماهنگ سازی اندازه سفارش و تولید با توجه به تغییرات واقعی وارده به سیستم به منظور کاهش اثرات نوسانی سیاستها می باشد، بیشتر به این قابلیت سیستم پیشنهادی در این زمینه پرداخته خواهد شد. در ادامه به توسعه معماری پایه هولونیک برای زنجیره مورد نظر پرداخته شده و سپس وظایف هر یک بیان و مسئولیت آنها به اختصار تشریح می گردد. هولونهای مدل: هولونهای که می بایست به مدل PROSA به منظور پاسخگویی به وظایف تعریف شده فوق اضافه گردد عبارتند از:
٦. هولونهای استاد
● هولون برنامه ريزی
این هولون وظیفه هماهنگ سازی جریان مواد و تصمیم گیری در مورد تعیین اندازه انباشته سفارش خریدار، اندازه تولید فروشنده و تعیین نقطه سفارش مجدد را به عهده دارد. خود شامل ۳ زیر هولون دیگر تحت عنوان هولون "برنامه ریزی خریدار"، "هولون برنامه ریزی فروشنده" و هولون هماهنگ کننده می باشد. هولون برنامه ریزی خریدار مسئول تصمیم گیری در مورد تعیین مقدار سفارش و کمبود اقتصادی و نقطه سفارش مجدد برای خریدار بوده و هولون برنامه ریزی فروشنده مسئول تصمیم گیری در مورد تعیین مقدار تولید اقتصادی برای فروشنده می باشد. زیرهولون دیگری که در این هولون وجود دارد هولون هماهنگ کننده زنجیره می باشد که با یک نگاه کلی به ساختار هزینه ای و دیگر پارامترهای سیستم می تواند تصمیماتی را پیشنهاد نموده که منجر به حداقل سازی هزینه یا حداکثر سازی سود برای کل سیستم گردد و آنها را به هولونهای برنامه ریزی هر یک از اعضاء ارائه کند و این هولونها با توجه به مطلوبیتها و قواعد بازی که برای انها تعیین می شود می توانند با یکدیگر به مذاکره پرداخته تا بهترین انتخاب را برای خود و کل زنجیره بگیرند. لازم به ذکر است که نقطه سفارش در این هولون تعیین می شود ولی با توجه به نوسانات (کاهش و افزایش) تقاضا اندازه سفارش و نقطه سفارش مجدد می تواند
تغییر کند، که چگونگی تعیین این موضع در بخشهای بعدی توضیح داده خواهد شد.
• هولون مدیریت جریان اطلاعات:

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید