بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

     دانشگاه شهيد بهشتي با بهرهمندي از زيرساخت سختافزاري و نرمافزاري مناسب و نيروي انساني متخصص، در نظر دارد برخي دورههاي دانشگاهي را در مقاطع کارشناسي ارشد و کارشناسي بصورت مجازي در قالبي کارآمد و موثر به علاقهمندان ارائه نمايد.

     اشخاصي که در حوزهی فناوري اطلاعات مشغول به فعاليت هستند، علاقهمند به ارتقاي سطح آگاهيها و دانش خود ميباشند و در عين حال براي حضور منظم در کلاسها فرصت کافي در اختيار ندارند، مخاطب اصلی آموزشهای مجازی در رشته مدیریت فناوری اطلاعات محسوب میشوند.

     طبيعتاً چنين افرادي به خوبي با فضاي مجازي آشنا هستند و فعاليت در آن را تجربه نمودهاند. بعلاوه از سطح مناسبي از سواد رايانهاي برخوردارند، بدين معني که قادر هستند امور جاري خود را مبتني بر فناوري اطلاعات به انجام برسانند. از آنجا که محيط آموزش مجازي، بر محوريت يادگيرنده بنا نهاده شده، انگيزه فراگيران ضامن اصلی کارآيي و کارآمدی اين دوره براي ايشان است. بنابراين مناسب است صرفاً افرادي اقدام به حضور در اين دوره ها نمايند که به آموزشهايي که ارائه ميشود نياز دارند و نه صرفاً مدرک آن.

اسلاید 2 :

     ارائه درخواست اوليه براي ثبت نام و ارسال مدارک بصورت الکترونيکي و از طريق وبسايت دورههاي مجازي دانشگاه شهید بهشتی به نشاني:http://vu.sbu.ac.ir/انجام ميشود. سپس مدارک توسط گروه پذيرش دورههاي مجازي بررسي و افراد برگزيده از طريق وبسايت معرفي ميشوند. اين افراد با ارسال پست الکترونيکي و تماس تلفني نيز مطلع خواهند شد. پذيرفته شدگان در روزهاي مقرر همراه با اصل مدارکي که قبلاً نسخه الکترونيکي آنها را ارسال نمودهاند، براي ثبت نام به دانشگاه مراجعه مينمايند.

       پس از ثبت نام نيازي به حضور فيزيکي افراد در محل دانشگاه نيست؛ مگر در زمان امتحانات. تمامي آزمونها، جلسات ارائه سمينار، دفاع از پايان نامه و نظاير آنها بطور حضوري برگزار ميشوند. فراگيران با تخصيص نام کاربري و کلمه عبور منحصر به فرد با ورود به سيستم مديريت يادگيري (LMS)از محتواي آموزشي استفاده و در کلاسهاي برخط و جلسات مباحثه شرکت مي نمايند.

اسلاید 3 :

     در سالهای اخير، فناوري اطلاعات و ارتباطات در بسياري از حوزههاي زندگي بشري ورود پیدا کرده و آنها را دستخوش تغييرات شگرفي نموده است. قابلیت توسعه سريع، به اشتراک گذاري دانش و محتوای آموزشی با حداقل هزینه، استقلال يادگيري از مکان و زمان و از همه مهمتر، محوريت يادگيرنده از مختصات توسعه و کاربري فناوري اطلاعات در آموزش است.

    آموزش الکترونیکی یا به تعبیر جامعتر، یادگیری الکترونیکی (e-Learning) دامنه بسیار گستردهای را پوشش میدهد. آموزش به کمک کامپیوتر (Computer aided training)، آموزش مبتنی بر کامپیوتر (Computer based training) و آموزش مبتنی بر وب (Web based training) همگی جزو آموزشهای الکترونیکی محسوب میشوند. آنچه در اينجا مد نظر میباشد، آموزشهایی است که در محیط گسترهی جهانی وب یا به اختصار، اينترنت ارائه میشود.

اسلاید 4 :

دانشجو: در آموزش الکترونیکی یا بطور صحیحتر یادگیری الکترونیکی، همانطور از نام آن پیداست محور اصلی یادگیرنده است. انگیزه یادگیرنده موتور پویایی و کارآمدی دوره های مجازی است و به قول معروف  مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. دانشجویان از طریق سیستم مدیریت یادگیری می‌توانند در فضای مجازی با یکدیگر و نیز با سایر ارگان یادگیری الکترونیکی، تعامل برقرار نمایند.

استاد: نقش هدایت و راهبری را عهده دار است. معمولاً محتوای آموزشی توسط استاد همان درس طراحی و ارائه می‌شود. در هر ترم، در خلال تعدادی کلاس برخط استاد به ارائه مطالبی علاوه بر محتوای آموزشی می‌پردازد.

آموزشيار: دستیار استاد است که در طول ترم  با دانشجویان ارتباط بیشتری دارد، سوالات را پاسخ می‌دهد، تکالیف را تصحیح می‌کند و در کلاس های برخط حضور دارد.

پشتیبان: فردی است که در مدت آموزش همواره پاسخگوی مشکلات فنی و کاربری سیستم است. همچنین همواره فرایند آموزش توسط این رکن آموزش الکترونیکی پیگیری می‌شود. به عبارت دیگر این فرد همواره حضور موثر یادگیرندگان را در فرایند یادگیری پیگیری می‌نماید.

اسلاید 5 :

سیستم مدیریت یادگیری (LMS):

سيستم مديريت يادگيري، يک محيط نرم افزاري است که در آن فرايند ياددهي- يادگيري بر بستر شبکه اجرا ميشود. ارتباط اساتيد و دانشجويان با يکديگر و نيز پيگيري و پشتيباني فرايند از طريق اين سيستم انجام ميشود .

داشته (Asset):

یک منبع کوچک و تک منظوره می‌باشد که می‌توان آن را در چندین محتوا مورد استفاده قرار داد که می‌تواند صدا، تصویر، انیمیشن، جاوا اسکریپت، HTML، XML، Flash، متن ساده و .. باشد.

شی محتوایی اشتراک پذیر یا جزء آموزشی (Sharable Content Object یا Learning Object):

 

 کوچکترین بخش محتوای آموزشی است که یاد گیرنده به طور مستقیم با آن در تعامل است. یک شی آموزشی می‌تواند شامل چندین ”داشته“ باشد.

اسلاید 6 :

مجموعه محتوا (Content Aggregation):

 

 گروهی از منابع آموزشی است که هر یک از آنها دارای مفهومی جامع و رسا می‌باشد. هر دوره درسی از مجموعه ای از مجموعه‌های محتوا تشکیل شده است.

دوره درسی (رشته):

هر دوره درسی شامل چند واحد درسی میشود. برای مثال دوره مدیریت فن آوری اطلاعات یا دوره های کوتاه مدت.

درس:

هر دوره شامل چند درس اصلی و پیش نیاز خواهد بود. برای مثال دوره مدیریت فن آوری اطلاعات شامل پیش نیاز"مبانی سازمان و مدیریت" و درس اصلی "فناوری اطلاعات" میباشد.

اسلاید 7 :

بلاک:

 صفحات سیستم مدیریت آموزش به بخش‌های مجزایی تقسیم شده است.  که بر یک از این بخش ها بلاک گفته می‌شود. مانند بلاک ”فعالیت ها“ 

 

ماژول:

بعضی بلاک‌ها شامل زیربخش‌هایی هستند. برای مثال بلاک ”فعالیت‌ها“ شامل ماژول‌های ”کارگاه‌های آموزشی“ و ”آزمون‌ها“ و ... می‌باشد.

اسلاید 8 :

سیستم مدیریت یادگیری (LMS) به همراه محتوای پویا، آموزش از دور را برای مخاطبان امکان پذیر می‌سازد. به همین دلیل لازم است که شما دانشجوی محترم تا حدودی با کاربری سیستم و نحوه تعامل با استاد و دستیار ایشان آشنایی داشته باشید.

در همین  راستا بر آن شدیم تا بخش‌‌های مختلف سیستم را به سادگی تشریح نماییم.

اسلاید 9 :

بلاک های عمومی:

بعد از ورود به سیستم، بلاک‌های عمومی مشاهده می‌شوند.

1- بلاک ورود به سیستم:

جهت ورود به سیستم، لازم است که نام کاربری و رمز عبور خود را در این بلاک وارد نمایید. 

2- بلاک آخرین آخبار سایت:

شما می‌توانید آخرین خبرهای مربوط به سایت را در این بلاک مشاهده نمایید. امکان مشاهده کلیه اخبار نیز داده خواهد شد. در اولین فرصت بعد از ورود به سیستم به این بلاک سری بزنید.

3- بلاک دوره های درسی:

عناوین درسهای شما در این بلاک نمایش داده می‌شوند.

اسلاید 10 :

بلاک های مدیریت درس:

بعد از انتخاب درس مورد نظر، بلاک های مدیریت درس مشاهده میشوند.

لیست افراد شرکت کننده در این درس آورده شده است که شامل هم کلاسی ها و اساتید این درس خواهد بود. در این بلاک میتوان با شرکت کننده ها بیشتر آشنا شده، فایل شخصی آنها را دیده و برای آنها پیغام ارسال نمایید.

پیغام های خوانده نشده به همراه نام کاربری فرستنده به صورت آفلاین نمایش داده میشود. در اولین فرصت بعد از ورود به سیستم به این بلاک سری بزنید.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید