بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

نقش آموزش در ايجاد و توسعه کارآفريني

در خصوص روند اشتغال زايي و استخدام در ايالات متحده در طي سال هاي 1969 تا 1976 بيش از 81 درصد مشاغل جديد توسط شرکت هايي کوچک با حداکثر 100 کارمند ايجاد شده اند وسرمايه گذاري به نسبت کوچکي (حدود75000 دلار) درآموزش کارآفرينان داراي کسب وکارهاي کوچک، منجر به ايجاد ارزش افزوده فراواني (حدود 175000 دلار) گرديده و تاثير زيادي نيز در ايجاد فرصت هاي استخدام و تسهيل ايجاد سرمايه داشته است.

اسلاید 2 :

آموزش کارآفريني فرآيندي نظام مند، آگاهانه و هدف گرا مي باشد که طي آن افراد غير کارآفرين ولي داراي توان بالقوه به صورتي خلاق تربيت مي گردند. در واقع، آموزش کارآفريني فعاليتي است که از آن براي انتقال دانش و اطلاعات مورد نياز جهت کارآفريني استفاده مي شود که افزايش، بهبود و توسعه نگرش ها، مهارت ها و توانايي هاي افراد غير کارآفرين را در پي خواهد داشت.

اسلاید 3 :

الف- کسب دانش مربوط به کارآفريني

ب- حل مشکلات اشتغال و بهبود بهره وري

 ج- شناسايي و تحريک استعدادها و مهارت هاي کارآفرينانه

 د- القاي مخاطره پذيري با استفاده از فنون آموزشي

 ه- تجديد نگرشها در جهت پذيرش تغيير

اسلاید 4 :

آموزش کارآفريني در دانشگاه ها

کارآفريني و فرد : در اين نوع آموزش ويژگي ها، خصوصيات و رفتار يک کارآفرين، کارآفريني ونوآوري، کارآفريني و خلاقيت و ويژگي هاي مدير کارآفرين مورد بررسي قرار مي گيرد.

کارآفريني و سازمان : در اين نوع آموزش راه اندازي سازمان هاي کارآفرين، حفظ ونگهداري سازمان هاي کارآفرين، توسعه کارآفريني در سازمان هاي کوچک، متوسط و بزرگ مورد بررسي قرار مي گيرد.

کارآفريني و محيط : در اين نوع آموزش تعاريف و ويژگي هاي کارآفريني، نقش کارآفرينان در جامعه، کارکرد کارآفرينان در اقتصاد، اثرات و نتايج توسعه کارآفريني، اهميت کارآفريني، تشويق وحمايت هايي که جهت توسعه کار آفريني صورت مي گيرد، کارکرد دولت در کارآفريني، نقش پشتيباني دولت از کارآفريني مورد بررسي قرار مي گيرد.

اسلاید 5 :

  • زمينه ترويجي: در ترويج کارآفريني دو هدف اساسي پيگيري مي شود : 1- تقويت خلاقيت و نوآوري و ايجاد انگيزش بين دانشجويان و فارغ التحصيلان که منجر به ايجاد کارآفرينان جديد شود.2- هدايت و تشويق کارآفرينان به سوي کسب مهارت هاي لازم.
  • زمينه آموزشي: امور آموزشي عبارتند از : برگزاري کارگاه هاي آموزشي ، برگزاري کلاسهاي آموزشي ، تاسيس کتابخانه مرکز کارآفريني ، آموزش مربيان و اساتيد ، تهيه طرح درس آموزش کارآفريني ، آموزش کارتيمي و تهيه طرح هاي درسي و......
  • زمينه پژوهشي ترجمه و تاليف کتب مربوط به کارآفريني و مفاهيم آن، ارايه طرح هاي پژوهشي در رابطه با کارآفريني و موضوعات و مفاهيم مربوط به آن در اکثر دانشگاه ها .
  • فعاليت ستادي : تشکيل کميته و مرکز کارآفريني در دانشگاه ها و تشکيل جلسات ، هماهنگي با ساير ارگان ها ، وزاتخانه ها ، ادارات و دانشگاه ها به منظور پيشبرد اهداف طرح ، فراهم آوردن تجهيزات و امکانات .

اسلاید 6 :

  • دانشگاه هاي اندونزي : در دانشگاه هاي کشوراندونزي هفت فعاليت به ترتيب زير صورت گرفته تا از بين فارغ التحصيلان دانشگاهي ، کارآفرينان ماهر خلق شوند :ارايه دروس در زمينه کارآفريني، کارورزي در زمينه کارآفريني، انجام عملي يا کارآموزي، مطالعه فردي به انتخاب دانشجو، مشاوره شغلي و کاريابي، انکوباتور ويژه کارآفرينان و تلفيق برنامه هاي درسي .
  • دانشگاه چالمرز سوئد :اين دانشگاه براي هدايت و ترغيب دانشجويان ايجاد کسب وکار جديد و ورود به مرکز رشد تغييراتي را در سيستم آموزشي خود به وجود آورده است که به موارد زير مي توان اشاره کرد : ارايه واحدهاي درسي اختياري مرتبط با ايجاد کسب وکار جديد،انجام پايان نامه هاي کارشناسي ارشد مرتبط با ايجاد شرکت،کسب وکار جديد و ايجاد رشته مديريت و مهندسي نوآوري در سطح کارشناسي،ارائه آموزش هاي لازم در مورد سرمايه گذاري،بررسي راهکارهاي ارتقاء بهروري کسب و کارهاي سنتي با اصلاح فرآيندها.

اسلاید 7 :

  • مرحله اول- سطح پايه
  • مرحله دوم- سطح پرورش شايستگي ها:
  • مرحله سوم- سطح کاربرد خلاق:
  • مرحله پنجم- سطح رشد و توسعه:
  • مرحله چهارم- سطح راه اندازي کسب و کار:

اسلاید 8 :

عدم تطابق و سازگاري به موقع دانشگاه با محيط پيرامون سبب اختلال و تنش در ايفاي کارکرد ها ي دانشگاه خواهد شد. لذا يکي از الگو هاي جديدي رويکرد سيستمي به نظام آموزش عالي مي باشد که در اين رويکرد دو مولفه مشتري گرايي و نتيجه گرايي نقش کليدي و اساسي در خروجي سيستم دارند زيرا اين دانشگاه شامل گروهي از وظايف به هم پيوسته است. دانشگاه بايد باور داشته باشد که يک سيستم و مجموعه اجتماعي است، هر سيستم زماني که رابط بهينه خود را با محيط از دست بدهد و به داد و ستد مادي و اطلاعاتي با محيط نپردازد يا اين روند حالت ايستا به خود بگيرد، هويت مستقل و جامعيت خود را از دست خواهد داد.

اسلاید 9 :

-مديران آموزش عالي و مديران دانشگاهي, الگويي براي برنامه ريزي آموزش کارآفريني ندارند

-برنامه ريزي متناسب با نيازهاي شغلي جامعه پيشرفته در آموزش عالي نمي باشد

-نظام نظارتي مناسبي در آموزش عالي جهت آموزش کارآفريني تدوين نشده است.

-جدايي آموزش هاي کارآفريني از فرآيند توسعه ملي و موانع توسعه يافتگي

-نبود منابع و امکانات کافي جهت آموزش کارآفريني در دانشگاهها

-عدم ارتباط موثر بين دانشگاه و زمينه هاي صنعتي

-عدم همگوني طرح هاي اشتغال با واقعيات موجود

- رواج روحيه مدرک گرايي و افزايش توقعات دانش آموختگان براي اشتغال .

-بيکاري هاي ساختاري توام با کمبود نيروي متخصص .

-کمبود محقق کارآفرين ناشي از ضعف نظام آموزشي در پرورش روحيه پژوهشگري و خلاقيت .

اسلاید 10 :

نهادينه سازي فرهنگ خلاقيت و کارآفريني در دانشگاه و جامعه.

فراهم کردن محيط مناسب ، زمينه هاي بروز تفکرخلاق دراعضاي هيات علمي و دانشجويان

شناسايي ، تقويت و پرورش استعداد خلاق اعضاي هيات علمي دانشگاه ها

معرفي اعضاي هيات علمي نمونه ، خلاق ، مبتکر و کارآفرين جهت تشويق ديگر اعضا

ايجاد واحدهاي درسي خلاقيت در مقاطع تحصيلات تکميلي و ايجاد گرايش خلاقيت

تشويق و ترغيب اعضاي هيات علمي به استفاده از روش هاي تدريس خلاق

تعيين حد نصاب نمره خلاقيت و نوآوري براي گزينش متقاضيان هيات علمي وجذب هيات علمي خلاق و کارآفرين   

ارتباط و همکاري دانشگاه ها با صنايع مادر به منظور دسترسي به اطلاعات به روز از محيط واقعي کار و انتقال آن از طريق ارايه درس به دانشجويان

برنامه ريزي  جهت پتنت دانشگاه ( حق ثبت اختراع) جهت تحقيقات دانشگاهي و همکاري با مخترعين

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید