بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

خداوند بینهایت هست
اما بقدر نیاز تو فرود میاید
بقدر آرزوی تو گسترده میشود
و بقدر ایمان تو کار گشاست

اسلاید 2 :

مقدمه
برای حضور فعال در بازارهای جهانی و مزایای برخورداری از خدمات الکترونیک وجود نظام بانکی کارامدی که بتواند هم سطح با سایر بانکهای پیشرفته جهان زمینه تعاملات مالی را برای کاربران داخلی وخارجی فراهم سازد ضروری است.
حرکت از پردازش دستی به پردازش کامپیوتری به همراه آن افزایش حجم پردازش چه در تعداد چه در مبلغ مهمترین مسئله نگران کننده فعالان بانکی در عصر حاضر است زیرا احتمال ریسک را افزایش داده و از طرفی کنترلهای سنتی که قبل از این برروی معادلات وجود داشته را کاهش داده است.
در اینجا به تحلیل انواع ریسکهای موجود دربانکداری الکترونیک پرداخته و اصول مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک را ارائه نموده و در نهایت راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود ارائه می نمائیم.
کلمات کلیدی
بانکداری الکترونیکی، ریسک، مدیریت ریسک

اسلاید 3 :

بانکداری الکترونیکی چیست؟
بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوریهای پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی است به گونه ای که دیگر نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست و مشتریان در هر ساعت از شبانه روز 24 ساعته میتوانند از طریق کانالهای ارتباطی ایمن عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند.
بانکداری الکترونیکی عبارتند از:فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبه وبین بانکی در سراسر دنیا است.

اسلاید 4 :

انواع بانکداری الکترونیکی
بانکداری خانگی
بانکداری از راه دور(تلفن همراه)
بانکداری اینترنتی
تلفن بانک
دستگاههای خود پرداز
پایانه فروش pos
بانکداری از طریق
تلویزیون کابلی

اسلاید 5 :

سطوح بانکداری الکترونیکی:
بانکداری الکترونیکی بر اساس دامنه و فضای اصلی انتقال الکترونیکی وجوه وفناوری اطلاعات وارتباطات به دو سطح تقسیم میشود.
بانکداری الکترونیکی مصرف کننده:آن بخش از بانکداری الکترونیکی است که توسط اشخاص و مشتریان بانک مورد استفاده قرار میگیرد مثل دستگاههای خود پرداز،pos
بانکداری خانگی و...
بانکداری الکترونیکی بین بانکی:انتقال الکترونیکی وجوه بین بانکی در کشورهای مختلف به شیوه های گوناگون انجام می شود.یک شیوه جهانی انتقال الکترونیکی وجوه استفاده از شبکه سوئیفت است بانکهای عضو این شبکه بانکی به راحتی میتوانند به انتقال الکترونیکی وجوه بین خود بدون محدودیت مرز و در سطح بین المللی اقدام نمایند.در ایران در سطح بین المللی از طریق سوئیفت استفاده میشود امادر داخل کشور تبادل اطلاعات از طریق شبکه تبادل اطلاعات بانکی(شتاب) و مرکز هماهنگی تبادل اطلاعات بین بانکی (مهتاب) صورت میگیرد.

اسلاید 6 :

مقایسه بین بانکداری الکترونیکی با سنتی:
آنچه در مقایسه بانکداری الترونیکی با بانکداری سنتی قابل توجه هست ویژگی فعال و آینده نگر بانکداری الکترونیکی است.بانکداری سنتی با دید محافظه کارانه سعی مینماید به
شیوه های مختلف هزینه های بانکی را کاهش دهد در صورتیکه بانکداری الکترونیکی ضمن ارائه خدمات بانکی به دنبال توسعه و تحول با هدف جلب رضایت مشتری بوده و برای افزایش درامد از طریق ارائه خدمات که در قبال آنها کارمزد دریافت میکند سیاستگذاری مینماید.در بانکداری الکترونیکی هرچند که کاهش هزینه های بانکی نیز مورد توجه قرار میگیرد اما اصلی ترین هدف رشد درامد بانک از طریق ارائه خدمات متنوع است.

اسلاید 7 :

مزایای بانکداری الکترونیک:
مراجعه مشتریان به بانک کاهش یافته آنها میتوانند از خدمات بانکی بعد وقت اداری ودر تمامی ساعات شبانه روز استفاده کنند.
استفاده از کارتهای هوشمند در بانکداری الکترونیکی از حیث محاسبه هزینه زمانهای از دست رفته مشتریان در پشت باجه های بانکی دستاورد پولی بزرگی محسوب میشود.
حذف رفت آمدهای غیرضروری و زائد در شهر به تبع کاهش ترافیک،کاهش آلودگی هوا،حذف پول نقد از مبادلات روزمره از دستاورد های بانکداری الکترونیکی هست.
یک مشتری بانک میتواند علاوه برخدمات شعبه مبدا از خدمات هزاران شعبه وتجهیزات بانکداری الکترونیک وسیستم شتاب در نقاط مختلف کشور بهره مند شوند.

اسلاید 8 :

نقایص بانکداری الکترونیکی
بی توجهی و فقدان زیرساختهای قوی عدم دسترسی به ابزارهای پیشرفته وبروز دنیا وکم توجهی به توان داخلی در حوزه IT
عدم سرمایه گذاری صحیح در زمینه بانکداری الکترونیکی و استفاده از سخت افزار ونرم افزار فرسوده واز رده خارج اروپایی آمریکایی که خرابی های پی درپی موجب دلزدگی مردم میشود.
هنوز اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی به طور اصولی انجام نشده وبانکها به تبلیغ بیشتری نیاز دارند.
تحریم های پی در پی و خصمانه نظام بانکی ایران توسط قدرتهای استکباری یکی دیگر از موانع اساسی در راه گسترش بانکداری الکترونیک است.

اسلاید 9 :

مقایسه تطبیقی تجربیات کشورهای مختلف درخصوص بانکداری الکترونیک با ایران:
بدون شک در صورت فراهم نبودن بسترهای فرهنگی و آموزشی مورد نیاز جهت پذیرش بانکداری الکترونیکی و کندی روند توسعه تکنولوژی ارائه خدمات الکترونیکی بانکی علی رغم فراهم شدن تمامی بسترهای امنیتی و فناوری قابل پیش بینی میباشد.از اینروست پدیش بانکداری الکترونیکی و گرایش مشتریان به این نوع تکنولوژی در کشورهای مختلف متفاوت است.به عنوان مثال کشوری مثل فنلاند که نرخ باسوادی مشتریان بانکها در سطح بالایی است ضریب نفوذ بانکداری الکترونیکی بالاست واین تکنولوژی راحتتر پذیرفته میشود.
یکی دیگر از عوامل پذیرش خدمات بانکداری الکترونیکی میزان نفوذ اینترنت و رایانه در جامعه و تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند
توزیع عادلانه ثروت و درامد نیز از دیگر شرایط موثر بر بانکداری الکترونیکی است
میتوان به تمایل برخی جوامع،ترجیح ایفای نقش انسان به جای ماشین در بانکداری ،حمایت دولتها از نیروی انسای در بانکها با هدف کاهش بیکاری اشاره کرد.

اسلاید 10 :

الف آمریکا:
از هر10 خانوار امریکایی حدود 9 خانوار حساب بانکی دارند93% آنها همراه با حساب بانکی خود از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده میکنند. علت گرایش شدید مردم آمریکا به بانکداری الکترونیکی عبارتند از:مزیت نسبی صرفه جویی در وقت ،سازگاری خدمات با نیازها مهارتها وعادتها وسهولت استفاده ومشهود بودن تکنولوژی در انظار عمومی
مثل وجود دستگاههای خودپرداز،امنیت قابل قبول،برنامه های آموزشی و تبلیغاتی جهت افزایش سطح آگاهی مردم و.....

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید