بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

تعريف کسب و کار خانگی:

      به هر نوع فعاليت اقتصادی در محل سكونت شخصی كه با استفاده از امكانات و وسايل منزل راه اندازی شود كسب و كار خانگی مي گويند.

اهميت كسب و كار خانگی:

      درحال حاضركسب و كارهای خانگی از بخشهای حياتی و ضروری فعاليتهای اقتصادی كشورهای پيشرفته محسوب می شوند. كسب و كار خانگی از نظر ايجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول يا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زيادی در اجتماع و اقتصاد هر كشور می شوند. همچنين برای جوانان ، كسب و كارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی كسب و كار شخصی است، زيرا راه اندازی آن در مقايسه با ديگر انواع كسب و كار ساده و آسان است. به عنوان نمونه می توان با يك دستگاه رايانه و يك خط تلفن ، يك كسب و كار اينترنتی راه انداخت و كارها و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و ازاين راه درآمد كسب نمود.

نتایج انتخاب كسب و كار خانگی:

      1) بالا بردن كيفيت زندگی: امروزه اكثر صاحبان كسب و كار های خانگی بر اين باورند كه كار كردن در خانه، كيفيت زندگی آنان را بهبود می بخشد. كاركردن در خانه باعث می شود كه وقت بيشتری به خانواده و خانه اختصاص يابد و به ديگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبيل تربيت و پرورش فرزندان توجه بيشتری شود.به طور كلی امروزه كار و زندگی بيش از پيش در همديگر ادغام شده اند.

      2) توسعه فن آوري: امروزه با پيشرفت های زيادی كه در زمينه علوم رايانه و ديگر وسايل ارتباطی به وجود آمده، محيط خانه محل مناسب و كاراتری برای كسب و كار شده است.

مزايای كسب و كار خانگی نسبت به انواع دیگر کسب وکار:

   1- آزادی و استقلال عمل بيشتر

   2-  ساعات كاری انعطاف پذير

   3- ايجاد تعادل و موازنه بيشتر بين كار و زندگی

   4- پايين بودن هزينه راه اندازی

اسلاید 2 :

5- پايين بودن ميزان ريسك

6- امكان كاركردن پاره وقت

7- راحت تر بودن تربيت بچه ها

8- داشتن فرصت و زمان بيشتر

9- تناسب با ويژگی های جسمی افراد معلول و كم توان

10- احتمال موفقيت بيشتر

11- تناسب با اقشار مختلف

12- احساس راحتی بيشتر

13- عدم نياز به مجوز

برای راه اندازی كسب و كار خانگی باید به برخی موارد توجه داشت:

1- تحقيق درباره ايده كسب و كار.

2- كسب اطلاعات درباره محصول يا خدماتی که باید ارائه شود.

3- تعيين محل كار.

4- جلب مشاركت ديگر اعضای خانواده .

5- پیدا کردن اسمی مناسب برای كسب و كار.

6- تهیه کردن اسباب و تجهيزات مناسب برای كسب و كار.

7- فراهم کردن پوشش مناسب و درخور برای كسب وکار.

8- اختصاص دادن يك صندوق پستی به كسب و کار.

9- رك و صادق بودن با دوستان و همسايگان .

10- باز کردن حساب بانكی برای كسب و کار.

11- برقرارکردن ارتباطات بيشتر با ديگران .

12- نداشتن واهمه وخجالت ازكسب كار خانگی وحتی افتخار به آن .

اسلاید 3 :

پشتيبان :

      منظور اشخاص حقيقی يا حقوقی هستند كه مسئوليت حمايت از تعدادی از شاغلين خانگی را در كل فرآيند توليد و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهيه و توزيع مواد اوليه و ابزار كار (حسب مورد ) ، مشاوره ، طراحی ، نوآوری ، بسته بندی ، بازاريابی و فروش به عهده می گيرند.

افراد تحت پوشش

      افرادی كه متقاضی انجام فعاليت تحت پوشش پشتيبان می باشند.

خوداشتغالی مستقل  :

      نوعی اشتغال است كه فرد می تواند با اتكاء به توان شخصی، خلاقيت وابتكار ، به شكل خويش فرمايی به فعاليت های توليدی و خدماتی بپردازد كه در نتيجه منجر به كسب درآمد و ايجاد فضای كسب و كار می شود.

كسب و كار مجازی:

      كسب و كاری است كه در آن از اينترنت جهت انجام تبليغات و فروش كالا و خدمات استفاده میگردد.

 معمولا چند شاخص‌ در تعریف کسب‌ وکار خانگی اهمیت دارند:

    1- تعداد بسیار کمی کارمند دارد و معمولاً همه اعضای خانواده صاحب كسب‌وكار می‌شود؛

    2- فاقد فضای نمایشگاهی، فروشگاه، پارکینگ مشتری و تابلوهای تبلیغاتی مجاور با خیابان است.
به عبارت دیگر، نوعی فعاليت اقتصادي است که در محل سكونت شخص و با استفاده از امكانات و وسايل منزل راه‌اندازي می‌شود.

تاثیرات کسب وکار خانگی:

      امروزه، كسب‌وكار خانگي از بخش‌هاي حياتي فعاليت‌هاي اقتصادي كشورهاي پيشرفته محسوب مي‌شود. كسب ‌وكار خانگي از نظر ايجاد شغل و نوآوري در عرضه محصول يا خدمات موجب تنوع زيادي در اجتماع و اقتصاد هر كشور مي‌شود. كسب‌وكار خانگي نقطه شروع مناسبي براي راه‌اندازي كسب‌وكار شخصي براي زنان و جوانان است، زيرا راه‌اندازي آن در مقايسه با ديگر انواعش ساده‌تر است.

اسلاید 4 :

      كسب‌وكار خانگی در جوامع سابقه ديرينه دارد. بسياری از صنايع دستی كه امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سكونت افراد توليد می‌شدند. به‌طور كلی، كسب‌وكار خانگی پديده جديدی نيست، اما در نتيجه تغييرات و تحولاتی كه در فعاليت‌هاي اقتصادی - اجتماعی به وجود آمد به مرور کمرنگ شد. با اين حال، تحولات جدید و شرایط متغیر جامعه، بار دیگر، توجهات را به سمت این نوع کسب وکار و ضرورت توجه به توسعه آن جلب كرده است و سبب شده كه اين نوع كسب‌وكار روزبه‌روز گسترش یابد. شروع كسب‌وكار در خانه فرصت بازرگانی موفقیت‌آمیزی است که افراد با بهره‌برداری از آن می‌توانند سریع‌تر پله‌های ترقی را طی كنند.
یکی از مهم‌ترین مزایای کسب‌وکار خانگی افزایش کیفیت زندگی صاحبان این نوع کسب وکار است. نتایج پژوهشگران نشان داده است كه امروزه، اكثر صاحبان كسب‌وكار‌هاي خانگي بر اين باورند كه كار كردن در خانه كيفيت زندگی آنان را بهبود می‌بخشد. كاركردن در خانه باعث می‌شود كه وقت بيشتری به خانواده و خانه اختصاص يابد .

      مزيت ديگر اينست كه ديگر مسائل خانواده، از قبيل پرورش فرزندان، توجه بيشتری شود. به طوركلی امروزه كار و زندگی بيش از پيش در هم ادغام شده‌اند. از دیگر مزیت‌های كسب‌وكار خانگي می‌توان به برخورداری از آزادي و استقلال عمل بيشتر، ساعات كاري انعطاف‌پذير، ايجاد موازنه بيشتر بين كار و زندگی، و پايين بودن هزينه راه‌اندازی و مخاطره اشاره کرد. این نوع کسب‌وکار این امکان را به افراد می‌دهد تا به صورت پاره وقت فعالیت و خودشان زمان کاری‌ شان را مدیریت كنند. نتیجه این آزادی عمل این است که تربیت بچه‌ها راحت‌تر خواهد شد. از دیگر مزایای این نوع كسب‌وكار می‌توان به تناسب آن با ويژگي‌هاي جسمي ‌افراد معلول و كم‌توان اشاره کرد، که احتمال موفقیت آنها را دوچندان می‌کند.

بررسی جایگاه کارآفرینی در ایران

      کسب وکارهای خانگی درحال حاضردر کشور ما در وضعیت خوبی قرار ندارد. پس ارائه یک راهکار کلی ومنطقی می تواند شرایط موجود را به طور کلی تغییر داده وکشوررابه راهی ببرد که موانع ازسرراه برداشته شود . باید به این موضوع واقف بود که اطلاع ازعملی بودن کسب وکارها آسان است اگر به درستی کسب وکارها را مورد بررسی دقیق وعالمانه انجام داده و به آن بردازیم. مثلا باید دانست که :

اسلاید 5 :

     1- چه نوع کارهایی موفق هستند

    2 - چه افرادی قابلیت موفقیت در آن کسب وکار را دارند

    3 - مقدار هزینه وسرمایه اولیه چقدرا ست

    3 - مقدار درآمد وآینده ی بازاری برای آن

     پس هدف اصلی باید پاسخگویی مطمئن به اینگونه سوالات باشد ، بنابراین وقتی به جواب منطقی دست پیدا کردیم می توانیم به شناسایی بهترین کسب وکارهای خانگی پرداخته تا به آنها وسرانجامشان رنگ حقیقت ببخشیم .در حالی که باید بدانیم بررسی و گردآوری مطالبی جامع موضوع پیش پا افتاده ای نبوده وباید استانداردهای مشخص وویژه ای را از قبیل حسن شهرت وجنبه ی اقتصادی ودرآمد زایی آن در نظر گرفت واطمینان حاصل نمود . آینده نگری نیزیکی از مشخصه های کلی این طرح می باشد چنانکه یک مهارت ساده نیز به هماهنگی هایی مثل علاقه ها ، مهارت ها ، استعدادها ، سابقه (تجربه ها) ، دانش ها ،ارتباط ها نیازمند است وبه نیاز های واقعی افراد ربط دارد . پس با یک طرح یکپارچه می دانیم که چه کاری را می خواهیم انجام دهیم وچگونه از آغاز برنامه ریزی کنیم و وسایل ولوازم وسرمایه مورد نیاز را برای آن کار فراهم نماییم .

     شروع یک کار ممکن است به شکل های :  انفرادی ، مشارکتی ویا تعاونی انتخاب گرددکه در این میان راهکارهای مقتضی آن باید ارائه واجرایی گردد.

     در نتیجه هستند کشور هایی که می بینیم کسب وکار خانگی آنان حجم زیا دی از بازار جهان را به اشغال خود در آورده وبه اقتصاد آنان کمک نموده است. پس برای رسیدن به اهداف بزرگ باید با استفاده از تجارب این کشورها وتحقیقات وسیع در مورد موفقیت آنان برای پیشرفت خود تلاش کنیم واز کلیه ی این عوامل برای توسعه واستمرار کسب وکارمان نها یت بهره راببریم .

اسلاید 6 :

      پس باید دانش کافی در مورد کلیه حوزه ها را کسب نموده واطلاعات موجود رادر طیف وسیع وگسترده مورد بررسی قرارداده ، توانایی  ضعف ها راکشف نموده ،  نکات کلیدی راانتخاب کرده و به طور اصولی آنان را بکار برده ونتیجه مطلوب رااستخراج نمود.

تشریح کسب وکارهای خانگی:

      قبل ازهرچیزباید بدانیم که کلید قفل اشتغال در ایران ،کسب و کارهای خانگی است و تا زمانی که نگرش خانواده ها و دست اندرکاران به کسب و کارهای خانگی راه اندازی شغل های ساده و بدون نیاز به شبکه توزیع ، مهارت های پایه فعالیت اقتصادی و اصول اقتصاد خانواده باشد چندان نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

      امروزه كسب و كارهاي خانگي به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب مي گردند. قابليت انجام اين نوع كسب و كار در «منزل» سبب ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن ها مي شود، كه از جمله مي توان به ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و اياب و ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمينه هاي كار خانوادگي، امكان انتقال تجارب از طريق آموزش غيررسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضاء خانواده و... اشاره نمود.

      بايد توجه داشت كه در ساليان اخير به دليل تحولات عظيم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ايجاد مشاغل جديد، امكان اشتغال خانگي براي بسياري از افراد در زمينه هاي IT  نيز فراهم گرديده است. اين مشاغل كه روزانه در سراسر جهان تعداد آن ها رو به فزوني و تنوع مي باشد اين امكان را فراهم مي آورد تا افراد بتوانند در محيط خانه با استفاده از رايانه و وسايل جانبي مورد نياز، به انجام كسب و كارهاي گوناگون در اين حوزه بپردازند.

     مشاغل يا كسب و كار خانگي باید توسط عضو يا اعضا خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كار بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحد هاي مسكوني همجوار شكل گيرد و منجر به

اسلاید 7 :

      توليد خدمت يا و يا كالاي قابل عرضه به بازار خارج از محيط مسكوني مي گردد. شاغلين كسب و كار خانگي برای كسب منافع به صورت هاي ذيل فعاليت می نمايند:

انجام فعاليت به صورت كارمزدي برای كارفرمای خارج از محيط مسكوني

انجام فعاليت مستقل اعم از تامين مواد اوليه تا عرضه و محصول به خارج از محيط مسكوني

انجام فعاليت به صورت تعاوني ،اتحاديه ويا مشاركت با بنگاه هاي بالا دستي تامين كننده

مواد اوليه و عرضه محصول آنان در بازار ، ترجيحا به صورت كسب و كار خوشه اي

      کسب وکارهای خانگی از جمله حرفه هایی است که می تواند با سرمایه ای اندک تولید درآمد نموده وافراد بسیاری را مشغول به کار کند وآنان را درراه خلاقیت وابتکارهای جدید کمک کند ازاین جهت باید برای چنین کسب وکارهایی اهمیت قائل شده وبرای رسیدن به این اهداف مهم گام های عملی وسازنده ای انجام شود پس لازم است به طور اختصاربه چند نمونه ازکسب وکارواصول آن پرداخته وبه بررسی وضعیت موجود آن درکشورمان بپردازیم.

کسب وکارهای خانگی اقسام گوناگون ومتنوعی دارد که دراینجا به چند نمونه ازآنها اشاره میکنیم:

    1- کسب وکارهای خانگی2- کسب وکارهای فامیلی3-کسب وکارهای روستایی و...که این نوع کسب وکارها نیزشاخه های متعدد وراهکارهای مخصوص به خود رادارد .

     ازمیان این کسب وکارها اکنون به کسب وکارهای خانگی می پردازیم که به لحاظ نقش آن درایجاد اشتغال سریع مورد توجه می باشد.درایران کسب وکارهای خانگی بصورت سنتی مورد توجه اکثرخانواده های ایرانی بوده ودرطی سالها ایرانیان دراستفاده ازآن موقعت خوبی داشته اند اما باظهور انقلاب صنعتی درجهان و توسعه ابزارآلات وابداعات گوناگون زمینه تغییردرنهوه تولیدات خدمات کشاورزی وصنعتی وبه دنبال آن کسب وکارهای خانگی وسنتی نیزباافت محصولات تولیدی خود در بازارهای مختلف داخلی وجهانی مواجه شدند ودیگر مثل گذشته دربازارهای خاص ارائه نگردیده و روبه ضعف گذاشته است پی باید رویکردجدیدی دررششد وتوسعه کسب وکارهای خانگی پدیدار کرد وبه طوراصولی و پایداربه تقویت

اسلاید 8 :

     آنان پرداخته شودوبرای کلیه کسب وکارهای خانگی کوچک امکان فعالیت درمنزل به وجود آید البته برای کسب وکارهای خانگی پیشرفته وبه روز باید مواردی مورد بررسی قرار گیرند که به پیشرفت و ارتقاء وکیفیت این گونه مشاغل کمک بسیار زیادی می نماید. به عنوان مثال :

      1- تحصیلات خانمها وآقایان درحرفه مورد فعالیت وعلاقه واستعداد که ازاصول اولیه ومهم درپیشبرد موفقیت نسبتا قطعی درکسب وکارهای خانگی می باشد.

      2- پرهیزازهزینه های بسیارگران مثل اجاره بهای محل کسب ویا خرید محیط های اداری و...

      3- آماده نمودن افراد ازنظر فرهنگی وتربیتی وذهنی که قدمی دیگردر پیشرفت این راه است .

      4- درنظر گرفتن انگیزهای افراد مورد نظر باتوجه به تحصیلات آنان برای خدمت درجامعه ازطریق انجام کسب وکارهای خانگی .

      5- فراهم کردن زمینه برای نیروهای خلاق جامعه که به دلائل گوناگون دربازارکارفعالیت مناسب خود رانمی یابند.

      6- علاقه بی قید وشرط به کاری که می بایست انجام دهد ودرآن راه گام بگذارد.

     به هرحال باید بدانیم که انتخاب های درست ومطلوب در جهت این اهداف پیوند میلیون هانفری را با خود به همراه دارد که درحال کسب وکار وامرار معاش در خانه هایشان هستند واین گامی بزرگ است که دستانی توانا‍‍‍‍ ومقتدر را میطلبد. پس با توجه به کسب وکارهای خانگی میتوان میلیون ها نفر را مشغول به کارکرده وایجاد اشتغال نمود وزاینده درآمدی منطقی شده وبه اقتصاد جامعه کمک کرد. بر این اساس باید با دید وسیع تر به آن نگاه کرد وزمینه های مختلف را برای گسترش این نوع کسب وکار فراهم نمود واز آن پشتیبانی کرد وبرای رسیدن به این اهداف باید بررسی های دقیق وجامعی از نظرمعرفی کسب وکار وداشتن مهارت های لازم برای شروع آن به اضافه ی هزینه های شروع و میزان درآمد آن  به عمل آید .

اسلاید 9 :

      درحال حاضرایجاد بنگاه های کوچک وزود بازده درعرصه بیشتر نظام های اقتصادی دنیا به عنوان یک ضرورت پذیرفته شده است دراین میان کسب وکارهای خانگی که یکی ازشکل های این فعالیت اقتصادی است  به واسطه ی کارکرد ومزایای خاص خود به سرعت رشد وتوسعه یافته است.کسب و کارهای خانگی از بخش های حیاتی وضروری فعالیت های اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب میشوند. کسب و کارهای خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری وعرضه ی محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع واقتصاد هر کشورمی شوند. همچنین برای جوانان کسب وکارهای خانگی، شروع مناسبی برای راه اندازی کسب وکار شخصی است.زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب وکار ساده وآسان است.

      کسب وکار های خانگی در ایران نیز سابقه ی دیرینه ای دارد، بسیاری از صنایع دستی که امروزه هم وجود دارند درمنازل ومحل سکونت افراد تولید می شده اند. به طور کلی کسب و کار خانگی پدیده ی جدیدی نیست، بلکه در نتیجه ی تغییرات وتحولاتی که در فعالیت های اقتصادی – اجتماعی امروزه بوجود آمده به آن توجه بیشتری شده است واین نوع کسب وکارها روزبه روز گسترش وتوسعه می یابند.

     کارآفرینی بخشی که این روزها بیش از همه وبیش از همه چیز در مورد آن بحث می شود، فرآیند یا مفهومی است که درطی آن فرد کارآفرین با ایده های نو،خلاق وشناسایی فرصت های جدید با بسیج منابع، به ایجاد کسب وشرکت های نو، سازمان های جدید ونوآوررشد یابنده مبادرت می ورزد. این امر توام با پذیرش خطرات است، ولی اغلب منجر به معرفی محصول یا ارائه خدمت به جامعه می شود. بنابراین کارآفرینان عوامل تغییر هستند که گاهی موجب پیشرفت های حیرت انگیز نیز شده اند. انگیزه های مختلفی در کارآفرین شدن مؤثر است که از جمله آن ها نیاز به موفقیت، نیاز به کسب درآمد وثروت، نیاز به داشتن شهرت واز همه مهمتر نیازمندی به احساس مفید بودن واستقلال طلبی را میتوان نام برد. شرایط ومشخصات شخصی واجتماعی ویا حتی نیازهای جامعه باعث می شود که ابتکارات وخلاقیت های نوینی شکل بگیرد وشروع هر کاری با سرمایه ای اندک ویا زیاد شروع می شود. یکی از سؤالات مهمی که در این خصوص شکل می گیرد این است که چه باید کرد که نسل جوان کارآفرین شوند؟ شاید بتوان مؤلفه های ارزش های مورد انتظار نسل جوان را را دستکاری کرد تا به جایی برسیم که ارزش مورد انتظار

اسلاید 10 :

     رابه سوی کاری مولد سوق داده و به طریقی برهم بزنیم که فرد به سوی کار مولد وارزشمند رهنمود شود ومؤلفه هایی که اشخاص را از مسیر کارآفرینی جدا می کنند، شناسایی شوند. بطور کلی از قرن بیست ویکم با طیف وپدیده جدیدی در کشورهای در حال توسعه با عنوان (مشارکت زنان در جامعه اقتصادی کشور) مواجه شدیم. اغلب اوقات زنان فرصت های شغلی کمتری دارند وبا حقوق کمتری مشغول به کار می شوند و براین اساس باید قوانین حاکم بر این موضوع نیز بررسی شود. 

      پس رسیدگی به وضعیت تدارکات وتجهیزات اولیه شروع کار وسنجیدن شرایط موفقیت در کسب وکار و سرمایه گذاری بر روی شخص کارآفرین، پیش نیاز و زمینه ساز ساماندهی وکارآفرینی است و قطعا انتظار واقع گرایانه از آنچه به عنوان نقشه راه مطرح می شود، شروع کار ودسترسی به موفقیت را آشکارتر می کند. حتی در شرایطی که به نظر میرسد شروع کارنیاز به تجربه ی قبلی نداشته باشد، بازهم آشنایی به زمینه ی کار مربوطه رسیدن به هدف را آسان ترو اخذ نتیجه را ارزشمند تر می کند. پس با این وجودلازم است که به سمت کسب وکارهای خانگی برویم. شایددر ابتدا کم ارزشی میزان درآمد، به نظر بزرگ جلوه کند اما باید این مهم را درنظر داشت که چنین کسب وکارها مزایایی را دربر دارد که امکان بهره وری ورشداقتصادی را درخانواده آسان تر می کند، یعنی بدون اجاره کردن محل کار، مغازه، فروشگاه وبدون ثبت کردن شرکت ومؤسسه، بدون ترک منزل و توانایی اداره ی کارخانه می توان کاری را شروع وکسب درآمد کرد. با پیشرفت های زیادی که امروزه در زمینه ی علوم رایانه و دیگروسایل ارتباطی بوجود آمده،محیط خانه محل مناسب وکاراتری برای کسب وکار شده است. اگرچه تمامی مشاغل قابل راه اندازی درخانه نیستند،اما انواع بسیاری از مشاغل را می توان از منزل هدایت وزاه اندازی کرد وبخشی از درآمدها نیز معاف از مالیات می شوند.

     تقسیم بندی وانتخاب کسب وکار در منزل، باروحیه یافراد متفاوت است. در گام اول باید ابزار داخلی و کسب وکار انتخابی را به درستی شناسایی کرد برای شروع هر کاری باید برنامه ی کار و به عبارتی طرح کسب وکار را نوشت. این روش درحالی گسترش یافته است که برای هر نوع کسب وکاری باید در شروع کار طرح مقدماتی و برنامه ریزی کاری داشت. شاید در شروع نیازی به نوشتن طرح وبرنامه احساس نشود وتوجیه شفاهی طرح مورد تایید قرار گیرد، اما زمانی که کار پیشرفت کرد ویا برای دریافت وام ویا رشد فعالیت به صورت جدی تر کار را تعقیب میکنیم، احساس وجود ولزوم طرح کسب وکار احساس می شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید