بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله به بررسی پنج سبک معماری خارجی به نام های : مینی مالیسم ، اگزیستانسیالیسم ، بروتالیسم ، کانستراکتیویسم و فنگ شویی که در اروپا و آسیای شرقی رواج دارند و از تاریخچه آنها و چگونگی به وجود آمدن و سرانجام آنها و معماران معروف و مشهور این سبک ها که با آثار ماندگار خود باعث رشد و شناخته شدن هرچه بیشتر این سبک ها شده اند می پردازیم و همچنین به بررسی اینکه این سبک ها به چه دلیل مورد توجه قرار گرفته اند و چه تاثیراتی بر روی استفاده کنندگان داشته اند مورد بررسی قرار می گیرند.

کلید واژه ها : سبک معماری خارجی ، معماران معروف، تاریخچه

مقدمه

انقلاب فرهنگی و اجتماعی که معلول ارتباطات از راه دور و تکنولوژی های اطلاعاتی بوده،به سرعت باعث تغییر در روند معماری شده است.ما در دوران تغییرات سریع زندگی می کنیم، طی این دوران داده ها بی آنکه مستقیما به نظر آیند به طرفه العینی سراسر کره ی عرض را می پیمایند؛ جریان اطلاعات جانشین مبادلات مادی شده،و زیرساختهای پیچیده و تودر توی دیجیتال از طریق الگو های شهری و مکانیکی قابلیت تشخیص خود را به اثبات رسانده اند.جمعیت کلان شهر ها که سابقا به لحاظ فرهنگی وابسته و جسما در یک منطقه ی محدود بودند،اکنون خانه به دوش و بی ثبات شده است،و جنبش های پویا و انباشت ها و اشاعه ی سرمایه گذاری کلان بین المللی و چند رشته ای شدن را دنبال می کنند. در مقابل پیش زمینه ی در حال تغییر و تحولی مدام،خود معماری نیز شاهر تغییر و تحولات بسیار است.

-1توضیحاتی در مورد این سبک

مینی مالیسم یا کمینه گرایی، مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روشهای ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته است.مینی مالیسم در شکلهای مختلفی از طراحی و هنر، به ویژه در هنرهای تجسمی و موسیقی استفاده میشود. مینی مالیسم پس از جنگ جهانی دوم، در هنر غرب به وجود آمد و بیشتر از سوی هنرمندان هنرهای تجسمی آمریکایی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 میلادی، گسترش پیدا کرد. مینی مالیستها معتقدند با حذف حضور فریبنده ترکیب بندی و استفاده از موارد ساده و اغلب صنعتی که به شکلی هندسی و بسیار ساده شده قرار گرفته باشند،

میتوان به کیفیت ناب رنگ، فرم، فضا و ماده دست یافت. از هنرمندان این سبک میتوان به دیوید اسمیت، دونالد جاد، ارنست تروا، سول لویت، کارل آندره، دن فلاوین، رابرت رایمن، رونالد بلادن و ریچارد سِرا اشاره کرد در سوی دیگر طرفداران مینیمال آرت بیش از اینکه به احساسات شخصی و بیان انها علاقه مند باشند، نگاهشان به یک روش منطقی و مفاهیم فیزیک عمومی مانند تصاعد های ریاضی و جاذبه بود. مینیمالیست ها خط های راست و طراحی های صنعتی بسیار استفاده می کردند و استفاده از هنرشان را برای محصولات تجاری ممنوع کرده بودند. شاید بتوان گفت که هنر مینیمال دو ویژگی عمده دارد؛ استفاده از قوانین فیزیک در خلق آثار 

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید