بخشی از مقاله

چکیده

مدیران دنیاي امروز با عینک اقتصادي به بخش گردشگري نگاه میکنندونگاه دنیاي کنونی اقتصاد محور میباشد و به رشد این صنعت با دید مبارزه با فقر نگاه میکنند .امروزه یکی از راههاي رشد و توسعه در امد ناخالص ملی و یا کلی تر یکی از راه هاي توسعه اقتصاد ، توسعه صنعت گردشگري و جذب گردشگران داخلی و مخصوصا خارجی میباشد. با توسعه این صنعت به طور اتوماتیک ما در توسعه اشتغال و در ابادانی و رفاه انسانی ودرامد نا خالص ملی قدم برداشته ایم. اگر در امد هاي حاصله از این صنعت به شکل عادلانه در جامعه صرف و توزیع شود موجبات پیشرفت و رفاه را براي شهروندان کشور فراهم خواهد ساخت و طبق پژوهش هاي انجام شده نرخ باسوادي و امید به زندگی را نیز افزایش میدهد،لذا در این مقاله با استفاده از مطالعات کتابخانه اي و میدانی سعی در شناسایی موانع رشد اقتصاد گردشگري شده و تلاش در جهت ارائه راهکار هایی در مسیر رفع این موانع انجام شده است.

-1 مقدمه

الف - تعریف اقتصاد گردشگري

واژه گردشگر به افرادي گفته می شود که از یک مبدا به یک مقصد سفر میکنند و گردشگري نیز به میدانی گفته میشود که رفتار ها و شرایط مرتبط با گردشگران را مورد بررسی می کند و در این مقاله منظور از اقتصاد گردشگري به مجموع هزینه هاي گردشگران که صرف گردشگري در این زمینه در ایران میشود و به عبارت کلی تر به مجموع ارز هاي وارد شده توسط گردشگران خارجی به کشور ، می باشد

ب - جایگاه اقتصاد گردشگري ایران در سالیان گذشته:

به متاسفانه هیچ مرکز رسمی در ایران امار گردشگران خروجی از کشور را دقیق مورد برسی قرار نداده و امار دقیقی از تعداد گردشگران خروجی وجود ندارد. در امد هاي اشاره شده در این جدول نشان از این دارد که ما در حوضه صنعت گردشگري درکشور از درامد خیلی ناچیز برخوردار هستیم.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید