بخشی از مقاله

چکیده

همزمان با تحولات که در جهان درزمینه درگیری علوم بهصورت مجازی به وجود آمده است و روشهای تدریس آموزش علوم دینی متفاوت هست.با توجه به نفوذ وسایل ارتباطی ابزارها و روشهای آموزشی جدید دچار تغییر و تحول شده است و همه ملل اسلامی سعی در تبادل اطلاعات علوم دینی جهت پرورش مبلغان دینی دارند.

مقاله که می خوانید ایجاد دانشگاه مجازی علوم دینی جهت پرورش مبلغان درسطح بینالملل میپردازد و سپس به چگونگی ثبتنام اساتید و نخبگان و ارائه مدرک بینالمللی میپردازد .

سایت آموزشی علوم دینی با عنوان دانشگاه مجازی قاریان و مبلغان جهت پرورش قاریان و مبلغان در تمامی سنین ایجاد شود. از همه ملل اسلامی اساتید در سایت عضو شوند کشورهای اسلامی محصولات علوم دینی در تمامی سطوح به ویژه نوجوانان و جوانان در سایت بارگذاری کنند. بعد از تائید هیئتداوران برای استفاده مبلغان در سایت بهعنوان دروسترمی قرار گیرد.

امتحان بهصورت مجازی از مبلغان گرفته شود وبعداز فراگیری و کسب نمره قبولی به آنها مدرک بینالمللی داده شود و ساماندهی این مبلغان وفرستادن آنها به سایر بلادتحت همین سایت صورت گیرد.همچنین در سایت دورههای آزاد علوم دینی قرارمی گیرد .محتوی پنجدقیقهای درقالب فیلم درسایت بارگذاری شود.کتاب کارالکترونیکی برای این دورهها درنظرگرفته شود ودر جلسات آنلاین جهت رفع اشکال فراگیران برگزارمیشودودرپایان پس ازقبولی درامتحان برای آنها مدرک صادرمیشود.مسابقاتی نیزباتوجه به گروههای سنی برای عموم درنظرگرفته میشود.

از نتایج حاصل از این مقاله میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

تشویق جوانان سایر بلاد به علوم دینی در فضای مجازی، صرفهجویی درچاپ ورفتوآمدبین کشورها ،حمایت از تولیدات نرمافزاری سایر ملل اسلامی، استعدادیابی مبلغان سایر ملل و ساماندهی نخبگان علوم دینی،استفاده ازاساتیدعلوم دینی تمام ملل و آموزش مجازی به فراگیران ، برگزاری دورهها آزاد برای عموم علاقه ،برگزاری مسابقات بینالمللی مجازی علوم دینی.

مقدمه

طبق بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای - مدظلهالعالی - وحدت حوزه و دانشگاه گمشدهای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی و علمی فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد.وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.

انتقال آموزش و فرهنگ علوم دینی به نقاط دورافتاده و تعمیم آن در میان همه کشورها ازلحاظ رفتوآمد و هزینههای آموزشی پرهزینه است و بهره بردن از اساتید سایر ملل و مباحثه حضوری صرف زمان زیادودسترسی به کتب و نرمافزارها موردنیاز فراگیران از همه کشورهای اسلامی دشوار میباشد با توجه به موارد بالا این مقاله به ایجاد دانشگاه مجازی قاریان و مبلغان جهت ورود به عرضه بینالملل در نظر گرفته شده است.

دانشگاه مجازی دروس موردنیاز جهت تبلیغ دین به فراگیران آموزش داده شود.حمایت از محصولات آموزشی علوم دینی در این سامانه مدنظر قرار میگیرد تا همه ملل محصولات نرمافزاری را در سامانه قرار دهند. مسابقاتی در تمامی سنین و در تمامی علوم دینی نیز از طریق این سامانه انجام گیرد.سامانه برای پرسش نامه در نظر گرفته میشود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید