بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

    افرادى كه در طبقه بندى اختلالات نافذ رشد قرار مى گيرند،دربرقرارى ارتباط اجتماعى دچار مشكل هستند ولى شدت آن متفاوت است.

üاختلال اتيستيك

üاختلال آسپرگر

üاختلال رت

ü

اسلاید 2 :

   اُتیسم(درخودماندگی) یک بیماری روانی است که مانع از ارتباط فرد با دنیای خارج می شود.این بیماری، نوعى اختلال رشدى است كه مشخصه اصلی آن از طریق اختلال در رفتارهاى ارتباطى و كلامى غير طبيعى مشخص مى شود.علايم این  اختلال در سه سال اول زندگى بروز مى كند. علت اصلى اختلال ناشناخته و در پسران شايعتر از دختران است.

اسلاید 3 :

  • این بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۳ میلادی نام‌گذاری شد.
  • اتیسم نخستین بار توسط دانشمندی به نام کانر معرفی شد و به همین علت به نشانگان کانر نیز شهرت دارد. در ابتدا این بیماری در هر پانصد کودک گزارش شده بود ،اما پژوهش های تازه نشان می دهد که از میان هر ۱۵۰ کودکی که متولد می شوند یک تن امکان ابتلاء به این نشانگان را دارند .

اسلاید 4 :

اولین کسی که این سندرم را معرفی کرد لئو کانر بود او در چهار حوزه این سندرم را بررسی کرد .

اسلاید 5 :

  • 1. محور ژنتیکی
  • 2. محور عصبی – فیزیولوژیکی
  • 3. محور زیست – شیمیایی
  • 4. محور شناختی

اسلاید 6 :

  • براساس آمار سازمان بهداشت جهانی آمریکا در سال ۲۰۰۷ از هر یکصد تولد ،یک کودک مبتلا به اتیسم است. البته این آمار در کشور ما فرق می‌کند، طبق آخرین تحقیقات ،سازمان کودکان استثنایی براساس میزان ثبت نام خود، این آمار را یک در هزار اعلام کرده‌است. نسبت اتیسم در پسرها ۳ تا ۴ برابر بیشتر از دخترهاست.

اسلاید 7 :

  * علل و عوامل به وجود آورنده این ناهنجاری هنوز کاملاً و به درستی مشخص نیست. با این وجود، مسئله ژنتیکی بودن این بیماری، فرضی قوی به نظر می رسد. تحقيقات فراوانی، بر منشاء زيست شناختى و عصب شناختى در مغز تاکید دارد .واقع مشكلات ژنتيكى باعث ايجاد اختلال در بخش هاى گوناگون مغز مانند بخش كنترل، درك و بروز احساسات، يادآورى و فراگيرى، ضبط و ثبت خاطرات و … می شود و كودك با اختلال اوتيسم متولد می شود.

  *  همچنین می‌توان گفت مواد سمی تاثیر مخربی روی ژن‌ها دارند و نمی‌توانند پروتئین‌های خاص مورد نیاز را تولید کرده و در نتیجه به مغز آسیب می‌رسد. حتی مواد نگهدارنده‌ای که به مواد غذایی اضافه می‌شوند هم ممکن در این زمینه موثر باشند

   *وضعيت اقتصادى، اجتماعى سبك زندگى و تحصيلات والدين نقشى در بروز اتيسم ندارد. اين اختلال بر رشد طبيعى مغز در حيطه تعاملات اجتماعى و مهارتهاى ارتباطى تاثير مى گذارد.

.

اسلاید 8 :

  بطور معمول افراد مبتلا به اتيسم حداقل نصف علائمى را كه در زير عنوان شده است، نشان مى دهند. اين نشانه ها از خفيف تا شديد متغير هستند.

اصرار به يكسانى داشته و در مقابل تغيير مقاوم هستند.

 

دوست ندارند درآغوش گرفته شوند يا ديگران را در بغل گيرند.

تماس چشمى ندارند يا تماس آنها اندك است.

 

مشكلات شديد تكلمى دارند.

اسلاید 9 :

كلمات از اشارات و حركات استفاده مى كنند.

 

كلمات و جملات ديگران را تكرار مى كنند.

 

با اسباب بازى درست بازى نمى كنند.

 

چرخيدن و تاب خوردن را خيلى دوست دارند.

 

احساس درد كمتر يا بيشتر از حد دارند.

 

اسلاید 10 :

    درمان قطعى براى اين مشكل وجود ندارد. اما مشكلات كودكان مبتلا به اوتيسم با كمك روان پزشك، روان شناس، مددكار، آموزگار يا والدين، تا حد زيادى برطرف مى شود. اگر درمان سريع تر آغاز شود، نتيجه بهترخواهد بود.  آموزش هاى ويژه، حمايت خانواده و در بعضى موارد درمان دارويى به بسيارى از كودكان مبتلا به اتيسم در رسيدن به تجربه زندگى هرچه طبيعى تر كمك خواهند كرد. برنامه هاى توانبخشی مى توانند ظرفيت كودكان را در يادگيرى، برقرارى ارتباط با ديگران و تعاملات اجتماعى افزايش دهد و همزمان مى تواند شدت رفتارهاى مخرب را كاهش دهد. درمان دارويى نيز در كاهش شدت علائم مؤثر است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید