بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اگر رویکردهای نوین استراتژی نبود ، امروز استراتژی همچون بسیاری از مفاهیم دیگر مدیریتی به تاریخ ادبیات مدیریتی سپرده شده بود .
محیط کسب و کار امروز با ویژگیهای همچون تغییرات پیچیده و غیر خطی ، تحولات ناپیوسته و جهشی ، تغییرات پی درپی پارادایم ها و رقابت بدون حیطه بندی قابل تعریف است که این خصوصیت صحت پیش بینی محیط آینده را به شدت تضعیف می کند .

اسلاید 2 :

با توجه به تغییرات پیچیده محیط کار معاصر برنامه ریزی استراتژیک بر مبنای پیش بینی محیط ( فرصتها و تهدیدات ) آینده است و در جایی که بین پیش بینی ( زمان برنامه ریزی ) و واقعیت ( زمان اجرا ) تفاوت زیادی وجود دارد ، اثر بخشی آن از بین می رود.
برنامه ریزی استراتژیک به محیطی با ثبات و پایدار عوامل محیطی در تعادل با تغییرات پیوسته ، کنش و واکنش قابل فهم و قابل پیش بینی نیاز دارد و در فقدان چنین شرایطی از کارکرد موثر باز می ماند.

اسلاید 3 :

شرایط محیط امروز کسب و کار برای برنامه ریزی استراتژیک مناسب نیست، زیرا : 1- در برنامه ریزی استراتژیک کار بر اساس داده ها ی محیطی و داخلی شکل می گیرد بدون اینکه سنجیده شود که این داده ها تا چه اندازه معتبر و قابل تکیه است .

اسلاید 4 :

شرایط محیط امروز کسب و کار برای برنامه ریزی استراتژیک مناسب نیست ، زیرا :

2- اساس برنامه ریزی استراتژیک پیش بینی روند امور است ، ولی تغییرات ناپیوسته مانند تحولات تکنولوژیک ، اجتماعی و یا سیاسی قابل پیش بینی نیستند .

اسلاید 5 :

شرایط محیط امروز کسب و کار برای برنامه ریزی استراتژیک مناسب نیست ، زیرا :
3- مبنای برنامه ریزی استراتژیک ( تحلیل ) داده ها ست و این شیوه تفکر همگرا فاقد قدرت لازم برای خلاقیت ( تفکر واگرا) به عنوان درونمایه اصلی استراتژی های تحول بخش است

اسلاید 6 :

هنری مینتز برگ : برنامه ریزی های استراتژیک به دلیل ماهیت تحلیل خود ( برنامه ) ایجاد می کنند و نه استراتژی و آنچه استراتژی ها را اثر بخش می سازد سنتز خلاقانه است .

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید