بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه                                                 

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که سالیانه تقریباً 33 میلیون تن مواد غذائی در تمام دنیا توسط موش ها از بین میرود که این مقدار براساس ارزیابی سازمان خواربار وکشاورزی جهانی معادل 0.5درصدکل تولید مواد غذائی جهان بوده وبرای تغذیه 130میلیون نفر انسان گرسنه کفایت میکند.

موش ها خسارات فوق العاده و غیر قابل تصوری به مزارع ، دامداری ها ، کشتارگاهها ، کارخانجات مواد غذایی و صنعتی ،مجتمع های مسکونی واداری،انبارهای مواد وغیره وارد میکنند.ولی به یقین میتوان ادعا کرد که خسارت وارده به محصولات کشاورزی و مواد غذایی در انبار ها و مزارع  بسیار زیاد و قابل ملاحظه است.

اسلاید 2 :

زیست شناسی                                   

این جوندگان(موش ها)ازحیواناتی هستندکه خودراباهرگونه شرایط زیست سازش داده وتقریبادرهمه جا هستند0بیشترشان مانند موش آبی و موش ورامین درجاهای مرطوب وکنار جوی ها ونهرهازندگی می کنند0

موش ورامین درزمین دالانهای طولانی به طول چندمتر وتا عمق 1متری حفر می کند0

اسلاید 3 :

( esokia i dicaموش ورامین(

موش ورامین از خطرناک ترین جوندگان ازنظر میزان فعالیت وخسارت در کشور می باشد.این موش با کندن زمین برای لانه سازیش باعث خسارت به شبکه های آبیاری  وبا جویدن قستهای مختلف  ازجمله قسمت های زیرزمینی گیاه به گیاه خسارت میزند.وبازخم کردن میزبانش آن را درمقابل بیماری های قارچی ،باکتریایی والبته ورود نماتد آماده تر میکند.

اسلاید 4 :

  از              esokiai dicaموش ورامین

phylum…Choradata

sub phylum…Vertebrata

class…Mammalia

order…Rode tia

sub order…Mymorpha

famillyMuridae

sub famillyMuri ae

spacies esokia

اسلاید 5 :

قسمت دهان واستخوان سر موش ورامین

اسلاید 6 :

مورفولوژی موش ورامین 

 

اسلاید 7 :

موش ورامین جونده ای با جثه ی متوسط و دم نسبتا کوتاه ، که طول آن از بدن و سر کوتاه تر است. دم دارای پوشش فلسی است که روی آن ، موهای کوتاه روییده است. سبیل ها رشد کمتری داشته و طول آنها تا 35میلیمتر میرسد  و اغلب به رنگ سیاه و سفید است. بطور کلی رنگ بدن در پشت مخلوطی از زرد نارنجی و خاکستری یا سیاه میباشد.

 

اسلاید 8 :

زیست شناسی موش ورامین                      

 

محل زندگی و تغذیه

 

موش ورامین بیشتر در جاهای مرطوب،کنار رودها، نهرها، جوی های کشتزارها و باغ ها زندگی میکند و در سطح زمین بندرت دیده میشود. لانه ی آنها ازدالانهای بلند بطول چند متر که تا1متری عمق زمین حفر میشود تشکیل شده است. این موش از ریشه وقسمت های زیر زمینی گیاهان وگاهی از ساقه وبرگ ومیوه تغذیه میکند.

 

 

 

 

اسلاید 9 :

 

 

تولیدمثل

بنظر میرسد که در سراسر سال تولید نسل دارد و تعداد جنین در ماده ها از    2 تا 8 عدد متغیر است.

 

محدوده جغرافیایی

این جوند در ایران اغلب در قسمتهای شمال شرقی از بابلسر تا شمال خراسان، قزوین، اطراف تهران، بلوچستان، کرج، محلات، قصر شیرین و بوشهر گزارش شده است

اسلاید 10 :

کنترل ومبارزه                                  

موثرترین واقتصادی ترین راهبردهای کنترل صحیح جوندگان استفاده از مدیریت تلفیقی آفات میباشد.

برای جونده ای چون موش ورامین که محل تغذیه اش یا در واقع بهتر است بگوییم محل خسارتش در زمین کشاورزی وبیشتر قسمت های زیرزمینی گیاه کاشته شده است،کنترل،پیشگیری و حفاظت مشکلتر است. همچنان که در بیشتر موارد  مناطق وسیعی درگیر میشوندو ممانعت عملی نیست .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید