بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تاریخچه ی آدیداس:

در سال 1920 دو برادر به نام هاي آدولف و رودولف داسلر در شهر «هرزوگن راخ» در نزديكي نورنبرگ كارخانه برادران داسلر را تاسيس كردند.

پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فكر ثبت شركت و پیدا كردن نامی برای محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان، او را  آدی صدا میزدند او از کلمه آدی و  3 حرف از نام فامیلی خود استفاده کرد و نام آدیداس را برای شرکت و محصولات خود برگزید.

چندی بعد او به فكر گسترش شركت خود افتاد و محصولات خود را فقط به ارایه كفش ورزشی محدود نكرد. لباس ها و گرمكن های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند. سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت را نیز تولید کرد.

ž

اسلاید 2 :

تاریخچه ی آدیداس (ادامه):

پس از پايان جنگ جهاني دوم اختلاف شديد بين اين دو برادر بخاطر مسائل سیاسی باعث جدايي آنها شد.رودلف پس از جدایی شرکت پاما را تاسیس کرد. جالب است بدانید زمانیکه دو برادر شرکت های جداگانه خود را بنیان گذاشتند، شهر نیز دو دسته شد و ساکنان تنها به یکی از این دو که عمده ترین شرکت های هرزوگن راخ بودند، وفاداری داشتند.اما اين روزها مبلغان پوما و آديداس در مراسم مختلف براي هم لطيفه مي گويند اما برادران داسلر پس از جدايي حتي يك كلمه هم با يكديگر حرف نزدند.

سرانجام  آدولف داسلر در 78 سالگی در سال 1978در گذشت و سهام این شرکت برای پسر و خانواده اش ماند اما در سال ۱۹۸۹ خانواده داسلر از شرکت بیرون رفتند و شرکت پس از  خرید و ادغام با یک شرکت سازنده

 به شرکت سهامی عام  SOLOMON-GROUPوسایل اسکی وکوهنوردی به نام تبدیل شد.

اسلاید 3 :

حوزه فعالیت آدیداس:

امروزه آدیداس در اكثر كشورهای دنیا دارای نمایندگی و شعبه است.کارمندان این شرکت بیش از 39 هزار نفر هستند.آدیداس در اكثر رقابت ها و تورنمنت های معتبر جهانی مانند المپیك به عنوان یکی از حامیان اصلی حضور دارد.نام آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش ،بلکه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد کیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته میشود.

شرکت آدیداس دومین بزرگ‌ترین تولید کننده لباس های ورزشی در جهان میباشد .این شرکت تولید کننده توپهای  جام جانی 2006 و یورو 2008 است. همچنين اين شركت در فرانسه نيز شعبه بزرگي دارد. وسايل آديداس كه در ايران موجود مي باشد اغلب ساخت ويتنام است كه تحت ليسانس شركت آديداس(در آلمان) مي باشد.

اسلاید 4 :

محصولات آدیداس:

بطور کلی شرکت آدیداس لوازم ورزشی از جمله لباس ،توپ و کفش های ورزشی برای فوتبال ،گلف ،تنیس،بسکتبال،راگبی و.... تولید میکند. همچنین محصولات جانبی ورزشی مثل عطر و خوشبوکننده های ورزشی و لوازم پزشکی کمک ورزشی مانند ساعتهای کنترل کننده فشار خون و ضربان قلب میسازد.اخیرا نیز خبری با این عنوان منتشر شد: سامسونگ کفش آدیداس به پا میکند.این موبایلهای جدید آدیداس قابلیت های بی شماری از جمله محاسبه مسافت تمرین های ورزشی و میزان سوزاندن کالری را دارند. کاربران این تلفنها علاوه بر این می توانند در حین انجام تمرین های ورزشی با سیستم پخش موسیقی این تلفنها به صدای تپش قلب خود نیز گوش دهند. 

اسلاید 5 :

زیر مجموعه ها و شرکای آدیداس:

شرکت  آدیداس شامل چند شرکت کوچک‌تر است که عبارت‌اند از : شرکت «ریبوک» که لباس ورزشی تولید می‌کند، شرکت «تیلور مید» و «مکس فلی» که توپ و وسائل گلف تولید می‌کنند.

آديداس پس از خريد ريبوک در اوايل سال 2006  به عنوان سلاحي در مقابله با رقيب اصلي خود شرکت نايک تا به حال زمان زيادي را صرف بازسازي اين شرکت کرده.

شرکت ریبوک تمام تلاش خود را متمرکز بر بازارهاي امريکا و انگليس کرده بود و به جاي توجه بر کيفيت فقط به فروش فکر مي‌کرد. کاهش قيمت کفش‌هاي ريبوک تصوير برند را تضعيف کرد؛ به طوري که ريبوک درنظر مصرف کننده نهايي يک محصول بي نام و نشان بود.اولين اقدام آديداس براي بازگرداندن ريبوک به جايگاه اوليه، سرمايه گذاري عظيم بر روي محصول به خصوص مديريت محصول، طراحي و توسعه بود.

اسلاید 6 :

جایگاه مردم در آدیداس:

طبق بیانیه ماموریت آدیداس:“ما سازمانی جهانی هستیم که مسئول اجتماعی و محیطی است.پاداشهای خلاقانه و مالی به کارکنان و ذینفعان می دهیم“ برهمین اساس آنها اکنون برای ارتقای سلامتی جامعه با سازمانهای دولتی،اتحادیه های تجاری و عرضه کنندگان همکاری میکنند.همچنین برای حذف پی وی سی که یک چسب پلاستیکی مضر برای سلامتی انسان است وارد عمل شده اند.

شرکت ریبوک نیز متمرکز بر حقوق انسانی است.ریبوک معتقد است که نژاد انسانی باید حقوق انسانی را درک و عدالت را رعایت کند.در همین راستا موسسه حقوق انسانی ریبوک را تاسیس کرده است.

اسلاید 7 :

چشم انداز آدیداس:

هیچ چیز غیر ممکن نیست!!!

تاریخچه ی خلاقیتهای آدیداس گواه اینست که واقعا "هیچ چیز غیر ممکن نیست"

موسس این شرکت آدی داسلر با تولید اولین کفش در سال 1920 با الهام از یک ایده ساده سعی کرد این چشم انداز را دستور کار خودش قرار دهد که ”همه ی ورزشکاران همراه محصولات ما باشند“

ž

اسلاید 8 :

بیانیه ماموریت آدیداس:

*آدیداس-سالمون در تلاش است تا رهبر جهانی در صنعت کالاهای ورزشی باشد.این امر  براساس  برند ورزشی مبتنی بر شور و شوق برای ورزش و سبک زندگی ورزشی است.

*ما مشتری گرا هستیم.این بدان معنی است که ما دائما کیفیت،ظاهر،احساس و درک  محصولات و ساختار شرکتمان را بهبود می بخشیم  تا با انتظارات مشتریان منطبق و حتی از آن فراتر رویم و بیشترین ارزش را برای آنها بیافرینیم. 

*ما رهبر خلاقیت و طراحی هستیم.که درصددیم به ورزشکاران در تمام سطوح مهارتی کمک کنیم تا به حداکثر توانایی خود دست یابند که بوسیله هریک از محصولاتی که به بازار می آوریم صورت میگیرد.

*ما سازمانی جهانی هستیم که مسئول اجتماعی و محیطی است.پاداشهای خلاقانه و مالی به کارکنان و ذینفعان می دهیم.

*ما متعهدیم که پیوسته برندها و محصولاتمان را قوت بخشیم تا موقعیت رقابتیمان را بهبود بخشیم.

اسلاید 9 :

استراتژی های آدیداس:

استراتژیهای موسسه قبل از ساختار دهی مجدد 2006-2005

   1.استراتژی توسعه محصول

 نوآوری مداوم محصول

استراتژی رشد_استراتژی تمرکز

   2.استراتژی تغییر

معرفی مدیران جدید

کاهش هزینه ها،بهبود سبکها،ارائه مدلهای جدید،بستن قرارداد با ورزشکاران نامی

    3.استراتژی تنوع بخشی

تملک salmon sa

صنایع مرتبط با ورزش،تجهیزات اسکی،کلوپهای گلف،اجزا دوچرخه،پوشاک ورزشی زمستانی

اسلاید 10 :

استراتژی های آدیداس:

استراتژیهای موسسه بعد از ساختار دهی مجدد 2006-2005

    1.استراتژی تغییر

خلق تصورات متمایز برای محصولات،راه اندازی خطوط جدید محصول،افزایش تبلیغات،دستیابی به کارایی در زنجیره تامین جهانی

      2.استراتژی بی بهره سازی

فروش salmon AG در سال 2005

باقی گذاشتن tylormade بعنوان تنها واحد کسب و کار

    3.استراتژی ادغام افقی

خرید ریبوک در سال 2005

تمرکز مجدد بر قابلیتهای تولید کفش و پوشاک ورزشکاری

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید