دانلود فایل پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالوده‏ای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا)

PowerPoint قابل ویرایش
49 صفحه
8900 تومان

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالوده‏ای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا) توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود فایل پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالوده‏ای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا) قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

 

اسلاید ۱ :

  • گذشت بیش از شش دهه از تدوین اولین قوانین “آزادی عمل اطلاعاتی” در جهان .
  • توجه به قانون در دست تصویب “اشاعه و دسترسی آزاد به اطلاعات”، تصویب قوانین “حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای” ، “جرائم کامپیوتری” و “تجارت الکترونیکی” و در آستانه تشکیل”پلیس اینترنتی“.
  • غفلت چندین ساله در زمینه ارائه دروس دانشگاهی بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فناوری اطلاعات .

اسلاید ۲ :

  • بررسی ابعاد گوناگون مضمون اخلاق و آداب فناوری اطلاعات.
  • ترسیم چارچوبی مضمونی و ساختاری اجرائی برای آموزش اخلاق رایاسپهری براساس “چارچوب زکمن” .
  • پیشنهاد طرح درسی دانشگاهی برای دوره های مهندسی فناوری اطلاعات در این زمینه .

اسلاید ۳ :

  • گفته “ابن خلدون” در باب ضرورت آگاهی و دانش معماران در مسائل حقوقی بین همسایه‏ها .
  • نظر “کرانبرگ” در باب فناوری که: “فناوری نه خوب است و نه بد اما قطعاً خنثی نیست” .
  • نگاه نگران “نوربرت وینر” مبدع دانش گردانش یا سیبرنتیک در مراجعت به موطن خود .
  • مصاحبه “وایزن بوم” از مبدعان علم “هوش مصنوعی” آنجا که می‏گوید: “آیا کارشناسان کامپیوتر مانند پدران بمب اتم بدآوازه خواهند شد؟”
  • نگاه نگران “جورج اورول” در کتاب “۱۹۸۴” به استفاده از فناوری برای تسلط بر زندگی و روان انسان و اعمال جباریت .

اسلاید ۴ :

  • نگاه های نگران و لبخندهای گران :”ما” اثر درخشان “زامیاتین” ، “جهان قشنگ نو”نوشته “آلدوس هاکسلی” ، “الوین تافلر”، “امانوئل کاستلز”، “ژان ژاک سروان شرایبر” و “نیل پستمن” .
  • نقد فناوری اطلاعات به شکل صریح در کتاب درخشان “فرانک جورج” با نام “سلطه ماشین” در دهه هفتاد میلادی که در آن برای اولین بار عباراتی نظیر “آلودگی اطلاعات” و “جرائم رایانه ای” به صراحت تعریف و نقد شده اند.

اسلاید ۵ :

  • اخلاق در ترجمه واژه Moral در تعریف به ” قواعد و اصول تعیین کننده رفتارهای خوب و بد از منظر ارزش و داوری” اشاره دارد .
  • آداب در ترجمه واژه Ethics ناظر بر ” قواعد اخلاقی پایش‏گر رفتار حرفه‏ای، کاری برای ترسیم مجموعه‏ای از ضوابط توافقی” است.

اسلاید ۶ :

  • فلسفه اخلاق به سه حوزه اخلاق توصیفی(Descriptive Ethics)، اخلاق دستوری یا هنجاری(Normative/ Prescriptive Ethics) و اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق(Analytic/ Meta Ethics) تقسیم می شود. در حوزه اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق به مباحثی پرداخته می‏شوند که مبنای اخلاقی (Moral) دارند .
  • با توجه به واژه معادل در فارسی، بنظر میرسدآداب عبارت مناسب‏تری است که مرزهای این دو را تفکیک می‏نماید، یعنی: آداب توصیفی، آداب هنجاری و آداب تحلیلی.

اسلاید ۷ :

  • معنا شناسی اخلاق[Moral Semantics].
  • معرفت‏شناسی اخلاق[Moral Epistemology] .
  • هستان‏شناسی اخلاق[Moral Ontology].

اسلاید ۸ :

  • روان شناسی اخلاق.
  • جامعه شناسی اخلاق.
  • تاریخ اخلاق .
  • و مفاهیمی نظیر:
  • اخلاق هنری.
  • اخلاق فناوری یا اخلاق رایانه‏ای.

اسلاید ۹ :

  • در حوزه معناشناسی به همسانی یا ناهمسانی مفاهیم در حوزه‏های اخلاقی و غیراخلاقی.
  • در معرفت شناسی به رئالیزم و آنتی رئالیزم اخلاقی از منظر استدلال‏پذیری و ناپذیری آن .
  • در وجود شناسی اخلاق به موضوع کشف یا جعل اخلاق .

اسلاید ۱۰ :

  • قائلان به وظیفه گروی یا اصالت وظیفه که قائل به کشف در حوزه وجودشناسی اخلاق[Deonotologism] هستند.
  • قائلان به نتیجه‏گری یا اصالت نتیجه (غایت گرایان)[Teleologism] که درستی و نادرستی را به آثار مرتب بر آن برمیگردانند. که قائلین به اصالت فایده[Utilitarianism] هم از این دسته هستند.
  • طرفداران مکتب اخلاق حق محور[Right Based Ethics ] (که معتقدند اخلاق مبتنی بر وظیفه نیست بلکه مبتنی بر حق است).
  • طرفداران مسلک اخلاقی فضیلت محور[Virtue- Based Ethics ] تشکیل می‏دهند. گروه چهارم از قائلین به مکتب اخلاق عامل[Agent Morality] تلقی می‏شوند که وجه دیگر آن اخلاق برای ناظر[Spectator Morality] است .
مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPointقابل ویرایش - قیمت 8900 تومان در 49 صفحه
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد