بخشی از مقاله

پروژه در ارتباط باشرکت های هرمی


تعريف objection:
واژه objection به معناي سوالي است که براي به نقد کشيدن و تويح بيشتر در مورد يک موضوع مطرح مي‌شود. درواقع هر سوالي که در مورد يک کار ازما پرسيده مي‌شود يک objection است، و دليل مطرح شدن آن عدم اطلاعات شخص پرسشگر از حقيقت موضوع است که در اين حالت فرد جوابگو بايد بتواند با داشتن اطلاعت کامل اعتماد به نفس بالا و تسلط و نفوذ در کلام objection مطرح شده را پاسخ دهد. objection فرصتي طلايي است که ما بتوانيم نکات مبهم پيش آمده در ذهن افراد را بطرف کرده و نوعي ايمان و بينش قوي

براي ادامه کار به افرد افبا نماييم. يکي از پيش نياز هاي جواب دادن به objection که نوعي رابطه روحي رواني با فرد است ايجاد ارتباط موثر است. ارتباط موثر بر طرف کننده هر گونه سوء تفاهمي است. با ارائه يکسري روشهاي تکنيکها افراد مي‌توانند از فوايد يک رابطا موثر استفاده کنند. اما وقتي که پيامي توسط شخصي با شک و ترديد ارسال مي‌شود ويا شخص در حالت پاسخ گوي دار دودلي مي‌شود مسلماً نمي‌تواند به طور صد در صد بر روي طرف مقابل تاثر بگذارد.ايجاد اين ارتباط موثر نيازمند تسلط کامل برآموزشهاي اين سيستم است.

تسلط بر نوع تجارت NETWORK MARKETING و همچنين تسلط به 3p يعني product (محصول) plan (طرح کمپاني) و positioning (استراتژيهاي کمپاني) از ضروريات پاسخگويي به يک سوال است عدم تسلط به اين موارد شخص را دچار تزلزل کراه و در نتيجه در جوابگوي موفق نخواهد بود. چه بسا اطلاعات قبلي خود را نيز فراموش کرده و باعث ايجاد عکس العمل منفي در شخص پرسشگر گردد.


اگر در جوابگويي به شخصي دروغ گفته مي‌شود ممکن است فرد پس از مدتي به جواب صحيح دست يابد که اين حالت موجب کمرنگ شدن اعتبار ما، تجارت NETWORK MARKETING و حتي کمپاني مي‌گردد.
نشاط و انعطاف پذيري روحي از ديگر اصولي است که در پاسخگويي به objection بايد رعايت شود. افرادي هستند که ممکن است با مطرح کردن سوالات متفاوت به جمع‌آوري بپردازند. وظيفه ما اين است که با ايجاد ارتباط موثر به سوالات آنها گوش دهيم و با سعه صدر و حوصله زياد به سوالات آنها پاسخ دهيم. همچنين نبايد در مقابل سوالات افراد حتي اگر غير منطقي هم باشد عکس العمل منفي ناشي از از تعصب را بروز داد. هدف کلي پاسخ گويي به objection اطلاع رساني و بالا بردن سطح آگاهي افراد است. تا در سايه يک جواب منطقي به شغل خود ايمان آورده و با قدرت بيشتري به کار خود ادامه دهند.


کليد موفقيت در NETWORK MARKETING آموزش مي‌باشد و در واقع خوب دفاع کردن بهترين نوع آموزش مي‌باشد. وقتي بتوانيم به يک objection جواب قاطعانه‌اي بدهيم هم شخص مورد نظر را قانع کرده و هم او را در يک چارچوب آموزشي قدرتمند قرارداده تا سطح اطلاعات خود را ارتقا دهدو نيز تجربه‌اي مفيد درزمينه کار بدست آورد. درغير اين صورت نه فرد را قانع کرده‌ايد و نه دفاع موثري داشته‌ايد که نتيجه آن بدنامي خود و تجارت ما است. بعد از اين که شخص سوال خودش را پرسيد و جواب خود را دريافت کرد مي‌توانيم با مطرح کردن سوالات کليدي و مهمي که قبلاً براي خود ما و ديگر زيرمجموعه‌ها مطرح شده و همچنين پاسخگويي به آنها ابهامات و سوالات ديگري که براي او مطرح شده را پاسخ دهيم. استفاده از اين روش باعث مي‌شود که اگر براي او نيز سوالي باقي مانده باشد آنرا پرسيده و جوابش را دريافت کند.


قانون NETWORK MARKETING
يکي از کارآمدترين و موثرترين روشها براي پاسخگويي به objection قانون 3F مي‌باشد که نوعي ايجاد همدلي و هم احساس بودن و ارتباط متقابل روحي را ايجاد مي‌کند با اين روش مي‌توان به سوالات واشکالات افراد جواب قانع‌کننده اي داد که آمادگي روحي و ذهني ايجا د تاثير جواب را مضاعف مي‌کند.


به عنوان مثال اگر دوست شما پرسيد: از کجا معلوم است سکه‌ها واقعاطلا باشند به جاي اينکه بي‌درنگ پاسخ دهيد که معلوم است که طلا است بگوئيد: چه جالب من احساس شما را درک ميکنم. (FEEL).اتفاقا براي من همين سوال پيش آمد (FELT) ولي ميدانيد که چه کردم؟ شروع به تحقيق کردم ( FOUND) و اين سکه را نزد چند طلاساز و طلافروشي بردم و آنها هم تاييد کردند که اين سکه طلاي 24 عيار است با اين روش در حقيقت به جاي جبهه گيري و مخالفت با ابراز هم فکري در کنار دوستتان قرار مي‌گيريد سپس يک حقيقت را در غالب تجربه بيان مي‌کنيد.


به طور کلي اسلحه اصلي ما در پاسخ دادن به objection اطلاعات ودانش ما مي‌باشد. اين اطلاعات همواره بايد به روز شده و update گردد وهمواره بايد به مطالعه در زمينه‌ها وابعاد مختلف کار پرداخت و اطلاعات جديد دريافت ‌کنيم. مهندسي را در نظر بگيريد و به مدت 30 سال درکارخانه‌اي مشغول به کار است و از تمامي دستگاهها شناخت کامل دارد و قادر است تمامي آنها را به راحتي تعمير نمايد. اين فرد در بين کارخانه از محبوبيت بالايي برخورار است زيرا اطلاعات در مورد دستگاهها دارد. حال بعد از مدتي مدير کارخانه تصميم مي‌گيرد

دستگاههاي کارخانه را عوض کند و دستگاههاي جديدتر و کارآمدتري وارد کارخانه نمايد. کارکنان کارخانه انتظار دارند اين مهندسي بتواند از عهده مشکلات و کاربري دستگاهاي جديد برآيد. ولي چون اطلاعات خود را به روز نکرده و با دستگاههاي جديد آشنايي ندارد و توان نصب و راه‌‌اندازي آنها را ندارد محبوبيت و شخصيت والايي را که نزد کارکنان داشته را از دست مي‌دهد و ديگر نفوذي در کار خود نخواهد داشت.پس به روز کردن اطلاعات در تجارب NETWORK MARKETING امري الزامي است. يکي از بهترين تکنيک هاي جواب دادن به سوالات objection ها اين است که سوال را با سوال پاسخ دهيم.


پيش شرط اين قضيه داشتن ذهنيت مثبت نسبت به شخص پرسشگر است. اين ذهنيت بايد همواره وجود داشته باشد که فرد پاسخگو مانند همان شخص پرسشگر بوده است و در آن لحظه سوالي را مطرح ميکند که زماني براي خود او نيز سوال بوده است. مثلاً ممکن است فردي بگويد که اين سيستم کلاهبرداري است نبايد در مقابل اين فرد موضع گرفت بلکه ميتوانيم از او بپرسيم که چرا اين سيستم کلاهربرداري است اگر ميتواند ثابت کند در اين صورت شخص توان پاسخگويي را از دست مي‌دهد و با توجه به منطق کلام و همدلي ايجاد شده به جواب مورد نظر خود دست ميابد.


باتوجه به مقدمه‌اي که درباره objection وآداب آن گفته شد بحث خود را با طرح جواب به تعدادي از سوالاتي که درباره NETWORK MARKETING مطرح است ادامه ميدهيم. همانطور که ميدانيم هر کاري مسايل و مشکلات خاص خودش را دارد و تجارت NETWORK MARKETING نيز از اين قاعده مستثني نيست. بخش اعظم اين مشکلات مربوط به ديدگاه منفي افراد مختلف در جامعه نسبت به اين تجارت است.


به طور کلي اين ديدگاه و نگرش را مي‌توان به چهار بخش تقسيم کرد.
1- افراد در گذشته با سيستمهايي برخورد کرده اند که معروف به دسيسه‌هاي هرمي Pyramind Scheme مي‌باشد. در سالهاي گذشته اين سيستمها وارد ايران شدند چند ماهي فعاليت کردن که بنا به دليلي ربا اعلام شدند، اشباع شدند، متوقف شدند، و نهايتاً تعطيل شدند، مثل جوانان موفق، اوراق مشارکت يزد، سيادتان شيراز، باختران سبز، آفتاب يزد، طرح تعاون، طرح نودوستي، جاسوييچي، پيرين بانک، کمبرلي يانمونه‌هاي خارجيش مثل پنتاگونا، در اتبدا ممکن است تصور کنيد که NETWORK MARKETING نيز مشابه اين سيستمهاي هرمي است. اما با توضيحاتي که اکنون گفته مي‌شود خواهيد فهميد که اين سيستمها نه تنها شبيه NETWORK MARKETING نيست بلکه تفاوتهاي عمده اي با آن دارد. از آنجاييکه قويترين اين سيستمها پنتاگونا که متعلق به کشور ايتاليا بود آنرا توضيح مي‌دهيم:


در پنتاگونا براي اينکه شخص وارد سيستم شود بايستي سه برگ کاغذ را از کسي مي‌خريد وسپس آنرا مي‌فروخت. مقداري از پول به دست آمده را به شخص فروشنده و مقداري را هم به حساب کمپانيهاي واسطه واريز مي‌کرد و در واقع به عنوان يک واسطه عمل ميکرد و همانطور که مي‌دانيد هر کجا واسطه به وجود بيايد، متعاقب آن فساد اقتصادي پيش مي‌آيد. اما در NETWORK MARKETING هدف حذف واسطه‌ها ميباشد. با توجه به نوع سيستم هرمي که در آن، فعاليت مي‌شد شخص بايد دو يا سه يا پنج عدد از آنرا کپي مي‌کرد و به دوستان ديگرش مي‌فروخت. اين شخص در مقام واسطه و دلال برگه ها را از دست مي‌خريد و به دست مي‌فروخت و پول را از دوستانش دريافـ‌ت مي‌کرد. بعضي از اين واسطه‌ها

کاغذ‌ها را گرانتر مي‌فروختند و عده‌اي ديگر نيز تعدادي بيشتري را به فروش مي‌رساندند که در نتيجه اين فسادها اين سيستمها در نهايت تعطيل وغير قانوني اعلام شد،‌محصولي که شما از طريق NETWORK MARKETING و از کمپاني GMI خريدار مي‌کنيد مستقيماً از خود کمپاني خريداري کرده و از خود شرکت دريافت مي‌کنيد و همچنين کليه پورسانتها نيز به طور مستقيم توسط کمپاني به حساب شما واريز مي‌گردد. هيچ رابطه‌اي مالي بين افراد مجموعه نيست وتنها رابطه‌‌اي که بين افراد است رابطه آموزشي و حمايت از زير مجموعه‌ها مي‌شد

اين هرم داراي 7 مرحله يا اصطلاحاً level بود که هرکس به level آخر ميرسيد اصطلاحاً Topseven ناميده مي‌شد. در داخل هرم سطر به سطر زير مجموعه‌ها اضافه مي‌شدند. مثلا اکثر شما کاغذتان را به سه نفر ديگر مي‌فروختيد يک level بالاتر مي ‌رفتيد و اگرآن سه نفر به سه نفر هاي ديگر مي‌فروختند شما باز يک level بالاتر مي‌رفتيد تا به رأس هرم يا همان Topseven برسيد که در اين حالت مبلغي حدود هفتاد تاصد ميليون جايزه مي‌گرفتيد و بالاجباراز سيستم خارج مي‌شديد ولي خوب فرض کنيم شما به سه نفر کاغذ را فروخته ايد، از

آن 3 نفر دو نفر هم به سه نفرهاي خود فروخته اند و لي نفر سوم دو تا از کاغذها را مي‌فروشد و کاغذ دوم بنا به دليلي از بين مي‌رود يا حتي براي نفر سوم سانحه‌اي بوجود مي‌آيد به اين ترتيب هرم شما قطع مي‌شود و شما هيچ وقت به سود نمي‌رسيد. اماسيستمي که NETWORK MARKETING استفاده کرده به هيچ وجه خروج و تعطيلي درآن وجود ندارد و تامادامي که از دو سمت شما افراد وارد مي‌شوند وتعادلهاي 3/3 و يا 2/2 را بدست مي‌آوريد پورسانتهاي خود را دريافت مي‌کنيد. همچنين ميتوانيد شاخه‌اي را که سرعت کُند يا ثابت دارد را با اضافه کردن نفرات فعال، فعال‌تر کنيد ثانياً اگر شخصي به دليلي فعاليت نکند بقيه دستهاي شما فعاليت خود را ادامه مي‌دهند شما به سود مي‌رسيد. در NETWORK

MARKETING تساوي زمان ومکان وجود دارد ولي در هرمها هر کسي زودتر وارد مي‌شد در صورتيکه به راس هرم ميريسد به سود ميرسيد و افرادي که در قاعده هرم بودند همگي متضرر مي‌شدند. همواره افرادي در قعر هرم قرار داشتند که نميتوانستند کاغذهاي خود را به فروش برسانند ولي در GMI محصول شما طلاي خالص 24 عيار است که محصولي ارزشمند است و به مرور زمان ارزش افزوده پيدا مي کند و در هر شرايطي قابل تبديل به پول نقد مي‌باشد. همچنين NETWORK MARKETING يکي از شاخه‌هاي IT و علم فناوري

اطلاعات است. آموزشهاي اين سيستم توان راهبري و مديريتي افراد را به طور چشمگيري افزايش داده آنها را متعهد و هدفنمند کرده و تبديل به افرادي متفکر واهل مشورت وقدرتمند مي‌نمايد.


2- دومين دليلي که باعث ايجاد نگرش منفي در افراد است نوعي بدبيني است به اين صورت که افراد فکر مي‌کنند آنها پله‌هايي براي موفقيت و پيشرفت افرادي هستند که زودتر وارد اين سيستم شده اند و حال آنها سعي دارند براي رسيدن به درآمد بالا آنها را وارد سيستم کند. در پاسخ اين افراد بايد توضيح داد که اين سيستم تجاري يک فعاليت اقتصادي مطلوب و پايدار است که نهايتا برنده-برنده (win-win) مي‌باشد و ما زماني به سود مي‌رسيم که آنها به سود رسيده باشند. با تأکيد بر حمايت آموزشي به آنها مي‌گوييم که تمام اطلاعات خود را در اختيار آنها گذاشته تا آنها نيز به موفقيت برسند و در واقع آنها را متوجه حمايت اجباري در سيستم مي‌نماييم. رابطه کاري که بين رييس يا مدير يک شرکت با کارمندهايش در ديدگاه سنتي ديده مي‌شود در اينجا معنايي ندارد رييس يا مدير يک شرکت اداره يا کارخانه هيچگاه معلومات خود را به طور تمام و کمال در اختيار کارکنان خود نمي‌گذارد. زيرا ممکن است با اين کار جايگاه خود را به افراد باهوش‌تر وکارآمدتر از خود بدهد.


ما در NETWORK MARKETING مشاهده مي‌کنيم افرادي که زودتر وارد سيستم مي‌شوند تمام سعي و تلاش خود را مي‌کنند تا افرادي را زير مجموعه خود نمايند که از خود آنها قويتر باشند تا همواره با قدرت و سرعت بيشتري با رشد خود ادامه دهد. همچنين مي‌توان اصل تساوي مکان و زمان را مورد تاکيد قرار داد يعني اين که افرادي که ديرتر وارد سيستم شده‌اند مي‌تواند با سعي و تلاش و همچنين با دقت کافي و انرژي بالا به سرعت رشد مجموعه خود اضافه کنند و زودتر از بالا سري‌هاي خود به سود برسند زيرا به سود رسيدن آنها در گرو فرد بالاسري نيست و هر کس مي‌تواند با توجه به فعاليت خود به سود برسد.


3- سومين دليلي که افراد در رابطه بانگرش منفي مطرح ميکنند اين است که باور ندارند با سرمايه اندک$30 و يا $60 و يا $110مي‌توان به درآمد بالايي رسيد چرا که در تجارت نوع سنتي افراد مبلغ هنگفتي را صرف مي کنند تا به درآمد متوسطي برسند. ايده اين افراد اين است که اين کمپانيها با دادن چنين سودهاي کلاني ورشکست مي شوند. حال به بررسي اين دو موضوع مي‌پردازيم.


الف) در حقيقت سرمايه اصلي ما در اين کار مبلغ ورودي Plan نيست. سرمايه اصلي ما در اين کار وقت و انرژي است. هر چه افراد وقت بيشتري را به اين کار اختصاص دهند تا آموزشهاي سيستم را به خوبي گذرانده بتوانند به زير مجموعه‌ها منتقل کند و باعث ايجاد انگيزه در مجموعه خود شوند پتانسيل درآمدي بالاتري خواهند داشت. تمامي تجارتها و مشاغل نياز به وقت کافي دارند اما در NETWORK MARKETING وقتي که اختصاص ميِ‌يابد تا مجموعه رشد کند، سودآوري بسيار بيشتري نسبت به مشاغل سنتي دارد. در آموزشها بارها شنيده‌ايم که بهترين کود براي زمين جاي پاي کشاورز است. زيرا نشان مي‌دهد کشاورز در زمين خود رفت وآمد داشته و وقت زيادي را صرف باروري وکشت زمين خود کرده است.حمايت دايمي شما از زيرمجموعه‌ها باعث رشد اصولي مجموعه و در نتيجه در يافت سودهاي کلان مي‌گردد.
ب) در رابطه با ورشکست شدن کمپاني مي‌توان به راههاي مختلف کسب درآمد کمپاني اشاره کرد.


اولين دليل حذف هزينه‌هاي تبليغاتي است امروزه کمپاني‌هاي بزرگ دنيا درصد کلاني از سود خالص خود را صرف تبليغات مي‌کنند مثلاً کمپاني سامسونگ 68 درصد سود خالص خود را هزينه تبليغ از راديو وتلويزيون بيلبورد اتوبانها مي‌نمايد. اما کمپاني GMI از روش تبليغ رودررو يا Face to Face استفاده مي‌کندو درواقع هزينه‌هاي سنگين تبليغاتي را متحمل نمي‌شود. عدم تعادل افراد و همچنين قانون سقف درآمد به عنوان تضميني براي سودکمپاني مي‌باشد يکي ديگر از روشهاي درآمدزايي شرکتهايي که در زمينه NETWORK MARKETING کار مي‌کند جريان نقدينگي مثبت است که از طريق شبکه بدست مي‌آيد و کمپاني آنرا در پروژه‌هاي سودآور ديگري سرمايه‌گذاري مي‌کند و از تفاوت زماني بين زمان دريافت پول تادادن پورسانت براي رشد شرکت استفاده مي کند. يکي ديگر از مواردي که اثبات مي‌کند کمپانيهايي که به روش NETWORD MARKETING کار مي‌کنند هيچگاه ورشکست نشده و سود کلاني رانيز مي‌برند محاسبه سود کمپاني است. کافي است محاسبه اي انجام داده تا متوجه شويم کمپاني چند برابر پورسانتي را که مي‌دهد را بابت فروش محصولات از مشتريانش مي‌گيرد.


مجموعه اي را در نظر بگيريد. و ميزان پيش قسط‌هاي افراد را جمع کنيد تا درآمد کمپاني بابت اضافه شدن اين افراد به سيستم مشخص شود سپس ميزان پورسانتي را که کمپاني به مشتريان خود پرداخت مي‌کند را محاسبه کرده و سپس اين دو را با هم مقايسه کنيد. متوجه خواهيدشد کمپاني سود بيشتري را مي‌برد زيرا صاحب تکنولوژي کار و محصول است.
4- اما چهارمين دليل که خيلي از افراد آنرا بيان مي‌کنند وجود جو منفي در جامعه است. جو منفي که توسط رسانه‌هاي گروهي روزنامه‌ها و مجلات در بين سطوح مختلف جامعه پيش مي‌آيد.


در واقع وجود اين جو منفي باتوجه به ذات و طبيعت دروني بشر امري طبيعي به نظر مي رسد مطالعه اي بر تاريخ بشريت نشان مي‌دهد همواره بزرگان علم و دانش مخترعين يا مکتشفين بزرگ با عکس العمل منفي جامعه مواجه مي‌شدند. با مروري بر تاريخچه زندگي بزرگاني چون گاليله اديسون و ديگر دانشمندان بزرگ مشاهده مي شود اين افراد به خاطر گفتن و يا اختراع يک پديده نو که بر خلاف عرف و سنت جامعه بوده به مجازاتهاي سنگين محکوم شده و يا به آنها تهمت ديوانه مي‌زدند. NETWORK MARKETING نيز با ابعاد و

ويژگي‌هاي خود پديده‌اي جديد است که در ابتدا با واکنشهاي منفي زيادي روبه رو شده است همچنين عده اي نيز بدون توجه به اصول کار NETWORK MARKETING وکار کارشناس قوي به اظهار نظر در اين رابطه پرداخته و بعضاً آنرا با دسيسه هرمي اشتباه مي‌گيرند. در دوره‌هاي مختلف تاريخ همواره ابزاري به عنوان قدرت براي انسانها وجود داشته که به وسيله آن از ديگر انسانها جدا و ممتاز شده اند. زماني ابزار قدرت زمين بود و هر کشوري که وسيع‌تر بودو بيشتر به کشور گشايي مي‌پرداخت قدرتمندتربود کشاورزان و فئودالهاي بزرگ صاحب نفود و اعتبار بودند. ادوار بعدي با انقلاب صنعتي صاحبان صنعت و کارخانه‌دار ها بر جهان حکمفرمايي مي‌کردند. اما از بيش از سي سال پيش تا کنون با رشد و پيشرفت چشمگير علم ودانش امروزه فرد و جامعه اي قويتر است که داراي اطلاعات ودانش فراتري باشد.


NETWORK MARKETING در واقع نوعي فناوري اطلاعات است و به جوامع اين امکان رامي‌دهد که با روش On-line شدن وايجاد شبکه ‌اي از روابط انساني به سودهاي کلاني برسند. مالزي به عنوان ليدر بزرگ NETWORK MARKETING يکي از الگلوهاي اصلي اين تجارت است. جالب است بدانيد زماني که اين تجارت وارد مالزي شد با تحريم شديد و انتقاد تندي از طرف مطبوعات مواجه شد و حتي مجازاتهاي سنگيني چون اعدام براي اين تجارت قدرتمند در نظر گرفته شد اما با رشد اطلاعاتي و تحقيقات بيشتر اين کشور امروزه تبديل به يکي از

قدرتمندترين کشورها در زمينه NETWORK MARKETING گشته که امروزه 800 نتورک در اين کشور فعال مي‌باشند و درآمد ارزي اين کشور از طريق NETWORK MARKETING بيش از 7 برابر درآمد نفتي ايران در سال 2004 بوده است. به طوري که امروزه دولت مالزي خود مجري کلاسهاي آموزشي گشته و کلاسهاي آموزش NETWORK MARKETING را براي عموم مردم برگزار مي‌کند با توجه به اينکه اين صنعت به تازگي وارد کشور ما شده و عمر درازي ندارد وجود اين جو منفي الزامي است و از ديدگاه اقتصادي امري بديهي به نظر مي‌رسد. در

نظر بگيريد تمام رسانه‌ها جرايد نهادها و ارگانهاي دولتي به جاي تبليغ منفي شروع به تبليغ مثبت کنند و همه افراد را تشويق به ورود به NETWORK MARKETING کنند البته شايد اين کار درستي به نظر برسد، اما در واقع چنين نيست، زيرا اگر تمام افراد جامعه وارد اين کار شوند و به درجه اي از يقين برسند که با سرمايه اندک مي‌توانند به سود هنگفتي برسند نظام اقتصادي مملکت از حالت نظم و انسجام خود خارج شده و هيچ فردي ديگر حاضر نيست در جايگاه شغلي قبلي خود فعاليت کند. کارمندي که براي دريافت يک حقوق ناچيز ساعتها وقت

صرف مي‌کند ديگر حاضر به کار نيست. اثر مثبت جو منفي اين است که با ايجاد بستر فرهنگي و اقتصادي مناسب جلوي شتاب افراد را بر اي ورود به NETWORK MARKETING مي‌گيرد و باعث مي‌شود افراد به آموزش کامل و با ايجاد هدف و تعهد کاري به NETWORK MARKETING به عنوان شغل دوم و پاره وقت خود بپردازند. مانند فنري که فشرده شده اگر يکباره رها شود ممکن است باعث آسيب رساندن شود ولي در صورتي که آهسته وآرام باز شود ديگر مشکلي را بوجود نمي‌آورد. در گذشته شاهد بوديم که وسايل صوتي وتصويري مثل ويديو و ماهواره با ممنوعيت هاي قانوني مواجه بودند ولي اکنون به عنوان يک وسيله مفيد در جهت ايجاد ارتباطات جهاني و اطلاع رساني و همچنين سرگرمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
عدم موفقيت افراد در نتورک‌هاي ديگر:


يکي ديگر از مسايلي که تحت عنوان objection مي‌گنجد ترس افرادي است که در نتورکهاي ديگر وارد شده و در نتيجه به موفقيت نرسيده‌اند و حال براي اينکه وارد يک NETWORK MARKETING جديد شوند به نوعي دچار ترس از عدم موفقيت شده اند.


در قالب 4 آيتم مي‌توان به اين objection پاسخ موثري داد. اولا اينکه شخص در NETWORK MARKETING قبلي آموزشهاي کافي و لازم را براي اين تجارت نديده ودر نتيجه مهارت کافي در اين تجارت نداشته است، تمامي اصول و ارکان NETWORK MARKETING بر آموزش استوار است و زماني که فردي اين اصول را بلد نباشد و در واقع نوعي مهره سوخته در مجموعه مي‌باشد.


ثانياً بايد به اين افراد توضيح دادکه وجود بالاسري وکمک و حمايت او باعث رشد فرد در مجموعه مي‌گردد.
بالاسريهايي که قبلاً وارد سيستم شده و تجربيات گرانبهايي را اندوخته‌اند مجموعه خود را بر اساس اصل آموزش رشد مي‌دهند و سعي مي‌کنند حس مسوليت پذيري و تعهد را در افراد ايجاد کنند تا کل مجموعه به طور اصولي فعاليت کرده و هم به سود برسند. با يد به اين افراد اطمينان دهيم که مجموعه ما آموزشي عمل کرده و جاي هيچ گونه نگراني نيست.
ثالثاً اينکه اين افراد در تجارت جديد خود يعني NETWORK ARKETING تفکري سنتي را دخيل نموده و پول اوليه را سرمايه کار خود مي دانند ولي ما درآموزش مي‌آموزيم که وقت و انرژي و جستجو براي کسب اطلاعات و به روز کردن اطلاعات سرمايه اصلي ما در اين کار است و در واقع مبلغ اوليه بهانه‌اي براي ورود به NETWORK MARKETING است.


و موردآخر اينکه نوع تجارت NETWORK MARKETING نيز بايد با شرايط مالي و اجتماعي ما سازگار باشد، در حال حاضر نتورک‌هاي زيادي مشغول فعاليت هستند اما در ميان اين نتورک‌ها شبکه‌اي مي‌تواند موفق باشد که افراد مختلف با تواناييهاي مالي متفاوت‌وارده شده و کسب درآمد کنند. يعني Plan اين کمپاني طوري باشد که ريسک پذيري کمتري داشته و شرايط رشد مجموعه افراد را فراهم نمايد. Plan تجاري نبايد مبلغ زيادي باشد زيرا ورودي افراد را ضعيفتر نموده و در ادامه راه افرادي را که وارد شده‌اند به علت عدم جذب زير مجموعه دلسرد مي‌نمايد و باعث مي‌شود آنها براي اين کار اهميتي قايل نباشند. خوشبختانه GMI شرايطي را فراهم نموده که همه افراد با سطوح مختلف مالي مي‌توانند به راحتي جذب کار شده و با سرمايه گذاري اندک به پتانسيل درامدي بالايي دست يابند.


از ويژگيهاي ممتاز GMI مرحله انگيزش 1/1 اول است که 56 درصد مبلغ اوليه سرمايه گذاري برگشت داده مي‌شود و ديگر اينکه هزينه کل محصول در مرحله اول پرداخت نمي‌گردد بلکه بصورت اقساط آن هم از پورسانتهاي دريافتي کسر مي‌گردد واين عوامل ريسک پذيري کار را کم مي‌کند.
حتي قانوني به نام nonactive وجود دارد که مي‌توان بعد از 6 ماه جايگاهي را که تعادل صفر دارد را cancel نموده و سرمايه اوليه را پس گرفت. محصول اين کمپاني به آدرس مشتري ارسال شده وتحويل خودش داده مي‌شود و زماني که شخص محصول را دريافت مي‌کند 4 برابر محصول سود برده است. اين محصول داراي ارزش بالاي پولي است و شخص مي‌تواند آنرا به مبلغي متناسب با هزينه پرداختي به فروش برساند.


اشباع شدن در NETWORK MARKETING:
دلايل متعددي وجود دارد که مي‌توان اثبات کرد که اين ساختارها با رشد وسيع هر گز اشباع نمي‌شوند. اولين دليل اينکه در يک Plan با طراحي هدفمند هميشه شاخص رشد Plan از شاخص رشد جمعيت کمتر است طبق آمار در هر ثانيه در دنيا 1000 نفر متولد مي‌شوند اين در حالي است که در هر ثانيه 700نفر شرايط ورود به NETWORK MARKETING را دارند، از طرف ديگر افراد زيادي هستند که جز نفرات پاياني هستند و حس مي‌کنند ديگر کسي وجود ندارد در مجموعه‌ها آنها وارد شود بنابراين در نهايت کار با مشکل مواجه مي‌شوند. نکته مهم اين است که بايد گفت در ساختار بايناري اشباع به معني واقعي هيچگاه اتفاق نمي افتد اما ممکن است اغلب دوستان و آشنايان وهمکاران فردي يا در شبکه NETWORK

MARKETING مربوط عضو شده يا مخالف عضويت در آن شبکه باشند. در اين حالت هرگز نمي توان گفت که سيستم اشباع شده بلکه فرد مورد نظر مي‌تواند در اين حالت با تمرکز بيشتر و باکمک بالاسريها وآموزشهاي سيستم ودر واقع صرف زمان بيشتر و با تلاش و کوشش مجموعه خود را رشد دهد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید