بخشی از مقاله

مقدمه

بسیاری از مقالات تاثیر دریافت محصول ازکشور اصلی - - COO بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید محصولات از آن کشور را مطالعه کرده اند و نشان دادند که COO یک ایما و اشاره بیرونی است که ترجیحات مصرف کننده را زمان انتخاب بین محصولات ناهمسان وارده از کشورهای مختلف، تحت تاثیر قرار می دهد . با این حال، اکثر مطالعات اخیر تمرکز خود را به بررسی عواملی که منجر میشود مصرف کنندگان محصولات برخی از کشورها را ترجیح دهند، معطوف داشته اند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان ممکن است ارزیابی مطلوبی از محصولات یک کشور خاص داشته باشند چرا که آنها دریافتند که آن کشور به شدت شایسته و دارای صلاحیت است.

چنین یافته هایی منجر به ظهور ساختار - COI - می شود،که به عنوان نگرشی که مصرف کنندگان از یک کشور نسبت به کشور دیگر دارند، تعریف شده است. برطبق تحقیقات قبلی، COI متشکل از دو جزء مرتبط عاطفی و شناختی است که تاثیرعلَی بر سعی و کوشش کشور دارند. جزء شناختی تصویری است از اعتقادات مرسوم یک کشور، در حالی که جزء عاطفی تصویری از واکنش های احساسی مصرف کنندگان به آن کشور است . انواع منابع مستقیم و غیر مستقیم که نگرشهای مصرف کننده را تقویت می کند، از رویدادهای جهانی کنونی و یا کسب دانش غیر مستقیم از کشورها و فرهنگ های خارجی به دست آمده است.

مطالعه حاضر تلاش می کند جزء عاطفی کشور را با استفاده از تئوری روانشناسی اجتماعی اندازه گیری کند. این تئوری با شناسایی رابطه میان سه جزء شناخت، تاثیر و کردار، تمایز ایجاد می کند. همچنین هردو جزء شناخت و تاثیر را به عنوان مفاهیم چند بعدیتعریف می کند، مثلاً گرمی و شایستگی را به عنوان ابعاد شناختی و تحسین، تحقیر، حسادت و ترحم را به عنوان ابعاد عاطفی در نظر میگیرد. نتایج این مطالعات از نظر تعریف رابطه میان شناخت، تاثیر و تمایلات عملی مشابه نتایج مربوط به تئوری ارزیابی شناختی احساسات - Lazarus, 1991 - است. هر دو استدلال می کنند که شناخت منجر به تاثیر و تاثیر منجر به تمایلات عملی می شود .

بنابراین، مطالعه حاضر، یافته های تئوری روانشناسی اجتماعی را با یافته های ادبیات COO برای بررسی راههایی که در آن اجزای شناختی و عاطفی از COI ادراکات و ترجیحات برای محصولات از یک کشور خاص را تحت تاثیر قرار می دهند، ادغام می کند.بنابراین، هدف اصلی این مطالعه بررسی این است که وقتی از معیارهای معتبر عاطفی کشور استفاده میشود، چگونه جزء عاطفی کشور به شناخت کشور و تمایل به خرید مربوط می شود. همچنین، این تحقیق ارتباط تاثیر و تمایلات عملی کشور را بررسی می کند که چگونه جزء عاطفی کشور به تصویر محصول کشور - PCI - و مربوط می شود.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

اگرچه پژوهشهای قبلی COI را به عنوان یک مفهوم چند وجهی، - شناخت، تاثیر و تمایلات عملی - در نظر گرفتند - Heslop et al., 2004; Papadopoulos,2000 - ، پژوهش حاضرهم نشان داد که COI متشکل از دو جزء - تاثیر و شناخت - می باشدکه این دو جزء مستقل از یکدیگر هستند و یک تاثیرعلَی بر تمایلات عملی کشور دارند - . - Roth and Diamantopoulos, 2009 جزء شناختی تصویری است از اعتقادات مرسوم یک کشور، در حالی که جزء عاطفی تصویری از واکنش های احساسی مصرف کنندگان به آن کشور است. با این حال، COI جدا از PCI، یک اصطلاح است که غالبا در ادبیات COO استفاده می شود. PCI اشاره دارد به تصویری که مصرف کنندگان از محصولات یک کشور خاص دارند. بنابراین، برای هر کشور، COI به نگرش نسبت به کشور و شهروندان آن اشاره دارد. PCI یک نگرش نسبت به محصولات آن کشور می باشد. بنابراین، تصویر از کشور و تصویر از محصول نشات گرفته از یک کشور خاص ساختار جدایی هستند.

پیامدها

ارزیابی شناختی از یک کشور تاثیر مثبت در ارزیابی از صنعت کشور دارد.ارزیابی عاطفی از یک کشور دارای تاثیر مثبت در ارزیابی از ظاهر مدل است.همه ابعاد شناختی تاثیر مثبت در هر دو دارد. احساسات منفی تاثیر منفی بر منافع مربوط بخوشی ولذت برای هر دو محصول دارد . احساسات مثبت تاثیر مثبتی بر مزایای فایده برای گوجه فرنگی دارد.تئوری ذهنیت اجتماعی توضیح می دهد که چگونه تمایلات عملی از جزء شناختی و عاطفی نسبت به گروهها تشکیل می شوند - Cuddy et al., 2007 - بنابراین، این مطالعه، این چارچوب را برای حل و فصل کردن هر گونه تعارض در عملیاتی کردن از اجزای شناختی و عاطفی COI انتخاب کرده است.

مطالعه حاضر از تئوری روانشناسی اجتماعی برای عملیاتی کردن دو جزء شناختی و عاطفی استفاده می کند . جزء شناختی، با توجه به این تئوری، متشکل از دو بعد - گرمی و شایستگی - است در حالی که اجزای عاطفی شامل چهار بعد - تحسین، تحقیر، ترحم و حسادت - است. بنابراین، شکل 2 مدل مفهومی نهایی تست شده، به استثنای دو بعد از حسادت و ترحم را ارائه می دهد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید