بخشی از مقاله

چکیده

تحولات کسب و کار و ضرورت شکل گیري مراکز پژوهشگاه هاوآموزش هاي فنی و حرفه اي با رویکرد کارآفرینی، موجب گردید که مأموریت دولت ها و همچنین مراکز علمی مهندسی و ایجاد و توسعه ي مراکز رشد و پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي در اولویت برنامه ریزي توسعه علوم و فناوري ها قرار گیرد. توسعه ي مراکز رشد پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي از یک طرف می تواند در مسیرتوسعه ي و بالندگی دانشگاه ها و نزدیکی آنها به جامعه و ازطرف دیگر عینیت بخشیدن مصادیق دانشگاه امروزین یعنی دانشگاه کارآفرین باشد.

مهم ترین تأثیرات ایجاد و توسعه ي مراکز رشد بر موفقیت دانشگاه ها در مسیر تحقق پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي با رویکرد کارآفرینی اولویت بندي می شود. نتایج مطالعه، شواهد لازم جهت معرفی مجموعه نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدات را تأیید کرد. علاوه بر آن از مهم ترین تأثیرات ایجاد مراکز رشد مبتنی بر مطالعه عبارتند از: اشتغال زایی، کارآفرینی، ارتقاي کیفیت آموزشی، رقابتی کردن دانشگاه ها، تجاري سازي فعالی تهاي پژوهشی، توسعه ي نوآوري و خلاقیت دانشجویان و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت.

مقدمه

کسب و کار و چالش هاي آن، اشتغال فار غالتحصیلان، پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي و دانشگاه ها، دانشگاه ها ي کارآفرینی و کسب و کار، پار ك هاي علم و فناوري و، ، دانشگاه ه ا و مراکز رشد وکارآفرینی، ارتباط دانشگاه و صنعت، تجاري سازي فعالیت هاي پژوهشی و... از موضوعات با اهمیت زندگی امروزین است که موجب گردید

از یک طرف ادبیات مرتبط با امعه دانایی مورد چالش و بازانگاري قرار گیرد و از منظر دیگر، ضرورت شناخت تعامل این پدید هها را ضرور یتر سازد نقش مؤثر مراکز رشد در کارآفرینی و ایجاد شرکتهاي کوچک و متوسط، موجب گردید که این مراکز به عنوان یکی از زیرساخت هاي توسعه ي در کشورهاي مختلف مورد توجه قرار گرفته، همچنین به عنوان یکی از شاخصه هاي تحقق اهداف پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي با رویکرد کارآفرینی وسیاستگذاري آموزش عالی تلقی شود پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي با رویکرد کارآفرینی ازجمله رهیافت نو در آموزش عالی است که در سامانه تولید علم و فناوري، زمینه ساز تحولات اساسی شده است 

همان طور اشاره شد پژوهش وتحقیق در دانشگاه ها واموزشکده ها و... انجام پذیرفته است و کار افرینی وایجاد شغل در بازار کار شکل گرفته است . که این دوگانگی باعث شده است که بین فضاي کار وامر پژوهش فاصله ایجاد شود وباعث گردیده در جهت ایجاد شغل وکسب کار براي فار غالتحصیلان در فضاي غریب ، وغیر آشنا بازار کار ناموفق ظاهر میشوند ، براي پیوند این دونهاد مطالعات چندانی صورت نگرفته و از طرفی در خوزستان به خاطر تنوع شفلی بالا ، بررسی ا فاکتوراهی کارآفرینی در طراحی پژوهشگاه نظري آموزش هاي فنی و حرفه اي با رویکرد کارآفرینی ضروري به نظر میرسد.

طراحی پژوهشکده فنی و حرفه اي با رویکرد کارآفرینی در بندر ماهشهر چگونه بر بهبود کسب کار اثر گذار است؟

چگونه می توان با طراحی پژوهشگاه هاي فنی و حرفه اي شهر بندر ماهشهر کارآفرینی را به وجود اورد؟ روش تحقیق این تحقیقات با استفاده از زمینه فراهم شده از طریق تحقیقات بنیادي براي رفع نیازمندیهاي صنعت و بهبود وبهینه سازي ابزارها روشها درجهت توسعه اشتغال وکار افرینی و ارتقا سطح زندگی شغلی افراداموزش دیده.

در این تحقیق ابتدا براي گرد آوري اطلاعات سعی می شود از دو روش مختلف اسنادي ، میدانی استفاده شود

.در روش اسنادي تکنیک کار شامل فیش برداري ، جمع آوري اطلاعات ، سوابق آماري و دیدگاههاي مختلف مربوط به اهداف تحقیق از کتابخانه ها و آرشیو سازمانها و نهادهاي دولتی باشد . و در روش میدانی بنا به ماهیت موضوع از فن پرسشگري ، مصاحبه و مشاهده عینی استفاده شود.

بعد از گرداوري و دسته بندي اطلاعات ، تجزیه و تحلیل و سپس استخراج نتایج در مرحله بعدي قرار می گیرد ودر پایان طراحی براساس این نتایج است.

پژوهشکده فنی و حرفه اي براي درك جایگاه واقعی پژوهشگاه فنی وحرفه اي درشرایط امروز در آموزش وپرورش باید توجه نمود که شرایط امروز جهان و ایران با سی سال پیش بسیار تغییر کرده است .جهان امروز با روندهاي کلی مانند جامعه اطلاعاتی، جهانی شدن در حوزه هاي مختلف، تغییر روش هاي تولید و سازمان دهی کار در سازمان هاي تولیدي و اقتصادي وتوسعه دانش و تغییرات پیوسته فناوري و نقش مهم دانش در تولید روبه رو است که موجب تغییر مهارت هاتولّدو مشاغل جدید می شودمرتباًو بازارکار به نیروي انسانی با مهارت هاي جدید یا تکمیلی نیاز دارد

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید