بخشی از مقاله

چکیده

از سال 1392 و با ابلاغ سیاستهاي اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبريمدظلهالعالی و بنا بر تأکید ایشان، تلاشهاي متعددي در خصوص تدوین ارکان این الگوي اقتصادي صورت گرفته که در پژوهشهاي مختلف در قالب سیاستها، رویکردها، اهداف، راهبردها، الزامات و شاخصها ارائه شدهاند. اما ترجمان این ارکان در بخش هاي مختلف از جمله صنعت دفاعی، مستلزم رویکردي تفسیري و تعمیمی مبتنی بر مدلی یکپارچه ساز و عملگرا است.

این پژوهش تلاش مینماید ضمن مرور و گردآوري ارکان پیشگفته، الگوي اقتصاد مقاومتی را با استفاده ازدلم لافلی که مدلی توانمند در تدوین زنجیره یکپارچه انتخابها و نیل به پیروزي در شرایط رقابت است، بازتبیین نماید. نوآوري پژوهش در کارگیريبه منطق بازي برد براي اولین بار در پژوهشی در سطح ملی و نیز تلاش براي ترسیم زنجیرهي انتخابها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت دفاعی است. این پژوهش به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی کاربردي و به لحاظ روش از نوع کیفی میباشد.

در این فرایند نتایج مطالعات کتابخانهاي - ارکان اقتصاد مقاومتی - با استفاده از تکنیک دلفی و با مشارکت خبرگان حوزه مدیریت، دفاع اقتصادو و در قالب مدل لافلی ساختاردهی شده و از طریق تشکیل میز اندیشه، صحهگذاري گردیده است. در پایان پژوهشگران سه موضوع پایاییسنجی، بازنگري ترکیب زنجیره انتخابها در صنعت دفاعی و تدوین راهبردهاي بخشی متناظر با الگوي حاصله را براي تحقیقات آتی پیشنهاد مینمایند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید