بخشی از مقاله

چکیده

در سیستمی که چهار اتم دو ترازی بوسیله چهار میدان پالسی با یک کاواک جفت می شوند، با استفاده از روش گذار بی-درروی چهار پایه حالت در هم تنیده W ایجاد می شود. سپس با حل عددی معادلات شرودینگر،.وبا استفاده از انتخاب مناسبی از پالسهای لیزری جفت کننده، برای این سیستم، شرایط تولید حالت در هم تنیده W بررسی شده ودر نهایت نتیجه محاسبات نظریوعددی با هم مقایسه می شوند.

کلید واژه- استیرپ چهارپایه، تقریب بیدررو، گذار بیدررو، فاز هندسی، کد 0270،270

-1 مقدمه

روش گذار بی دررو رامان تحریکی استیرپ، روشی است با کارآیی بالا که برای انتقال کامل و قابل کنترل جمعیت بین ترازها در سیستمهای مختلف اتمی بکار برده می-شود1]و.[2 در این روش، چون انتقال جمعیت دربین دوحالت زمینهبا طول عمر نسبتاً بالا، از طریق یک حالت برانگیخته وبدون انتقال جمعیت به تراز برانگیخته صورت میگیرد، لذا اثرات ناهمدوسی ناشی از گسیل خودبخودی اتمی حذف میشود و این مزیت روش گذار بیدررو میباشد.در مورد در هم تنیدگی سه جزئی، دو دسته حالت در هم تنیده وجود دارد، دسته اول، حالت درهم-تنیده، [3]GHZ و دسته دوم حالت درهمتنیده W، است که تحت عمل موضعی استوکاستیک و ارتباط کلاسیکی،با هم معادل نیستند.[4] یکی از ویژگیهای قابل توجه حالت-های  کوانتومی W،   - مثل حالت درهم تنیده  - ، این است که اگر نسبت به حالت یک ذره رد گرفته شود، حالت سیستم باز نسبت به دو ذره دیگر، درهم تنیده باقی میماند، یا اگر ذره-ای در حالت  , 1 0 اندازه گیری شود، حالت ذرات باقیمانده، باز هم درهم تنیدگی بیشینه خواهد داشت.

-2 ساختار هامیلتونی مؤثر سیستم

در این مقاله، چهار اتم دو ترازی را در نظر میگیریم که حالتهای تحریکی هر کدام از آنها بوسیله چهار میدانلیزری پالسی G4 - t - ,G3 - t - ,G2 - t - ,G1 - t - با مد کاواک جفت می شوند - شکل. - 1میدانهای پالسی - عبارتند از:                    

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید