بخشی از مقاله

چکیده

این مقاله به منظور مطالعه تصمیم برون سپاری در دو شرکت تولیدی برجسته؛ چگونگی استفاده اطلاعات حسابداری مدیریت در یک بستر تصمیم گیری پیچیده و استراتژیک را مورد بررسی قرار می دهد. این بستر شامل شرکت کنندگان متعددی در تصمیم گیری با قدرت بالقوه در شرایط نامناسب، قابلیت ارائه اطلاعات محدود در نتایج مالی با موارد جایگزین در تصمیم گیری می باشد. مطالعات دو رویکرد روشی متفاوت در تصمیم گیری ها را نشان می دهد: تحلیلی و عملی. این رویکردها ترکیبی از روش های متفاوت مدیریت اطلاعات، پرورش تعامل مابین ائتلاف تصمیمات شرکت کنندگان و استفاده از حسابداری مدیریت می باشد. یافته ها بیانگر اطلاعات حسابداری مدیریت و روش های مهم در رابطه با شرایط تصمیم گیری پیچیده و استراتژیک می باشد. روش های موجود، نمونه های آموزشی برای سازمان های دیگر ایجاد می کند. این یافته ها پیشینه حسابداری مدیریت متداول در تصمیم گیری را بیان می نماید.

مقدمه

در این مقاله نقش حسابداری مدیریت در ایجاد تصمیمات مهم سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد. این مقاله بر مبنای دو مطالعه مقایسه ای و متقابل از چگونگی نقش حسابداری مدیریت در تصمیمات برون سپاری می باشد. هدف مقاله بررسی ناسازگاری مدل های سازمانی منطقی و شبه منطقی به عنوان بیان کننده فهم حسابداری مدیریت و چگونگی گسترش آن در این نوع از بسترهای تصمیم گیری سازمانی می باشد. بررسی نحوه توسعه عمل، به عنوان گام اول در توضیح و فهم اینکه این تصمیمات چگونه اتخاذ می گردند و چگونگی حمایت حسابداری مدیریت از این نوع تصمیمات؛ محسوب می شود.

تصمیم گیری به عنوان یکی از پایه های کلیدی در حسابداری مدیریت محسوب می شود - سیمون، 1995ٌ، و هورنگرن و همکاران، 2005، هال، . - 2010 در این حالت دانش عملی متعارف در حسابداری مدیریت بر مبنای رویکرد عقلانیت محاسبه شده می باشد.. این نشان دهنده شاملیت هوش در تصمیم گیری می شود؛ " محاسبات نتایج هدف کارها و اقدام معقول برای رسیدن به این اهداف به عهده افراد با هوش می باشد." در این نوع از محاسبات، حسابداری مدیریت به ویژه تحت تأثیر استانداردهای اصولی در تصمیم عقلانی که ریشه در اقتصاد خُرد دارند، قرار می گیرد. به نظر می رسد که تصمیم گیرنده با به حداکثر رساندن عملکرد مطلوب به نوعی عقلانی عمل می کند.

این مورد نیازمند دانش دانستن تمامی کارهای جایگزین و اطلاعات از نتایج آن ها می باشد - مارچ، 1978ٌ - . نقش مفهومی اطلاعات - شامل اطلاعات حسابداری مدیریت - حمایت از دستیابی به خروجی های تصمیم گیری بهینه بوده و به منظور رسیدن به این هدف، حسابداری مدیریت در عمل با تکنیک های اقتصادی، آماری و عملیاتی تکمیل می گردد. با این حال، جنبه های مختلف این رویکرد محاسباتی برای تصمیم گیری عقلانی مورد بررسی قرار گرفته است. کیفیت اطلاعات موجود برای تصمیم گیرندگان نه تنها اجازه بهینه سازی را نمی دهد، بلکه باعث می شود که تصمیم گیرندگان با قابلیت پردازش اطلاعات اولیه بتوانند از اطلاعات به عنوان اهرمی برای بهینه سازی تصمیمات خود استفاده کنند.

تصمیم گیرندگان برای غلبه بر این محدودیت ها با عقلانیت محدودی عمل می کنند شامل "جداسازی آن ها از بقیه دنیا در یک سیستم بسته با تعداد محدودی از متغیرها و دامنه محدودی از گزینه ها می باشد.". ترکیب این انتقاد بیانگر حقیقتی است که می توان تحلیل اقتصاد محاسباتی را از تحلیل تصمیم افراد یافت. ادعاها حاکی از آن است که در سازمان ها این مورد برای تعیین چگونگی تصمیم گیری دارای پایه و اساس کافی نمی باشد.

یک سازمان شامل ائتلافی از تصمیم گیرندگانی است که دارای معیارهای متفاوت و متضاد، ترجیحات ذهنی و اهداف دائما تغییر کننده در طول زمان می باشد. در نتیجه، مدل های واقعی بیشتری از تصمیم گیری های سازمانی باید مورد بررسی قرار بگیرند "مجموعه ای از انتخاب های پیچیده افراد در مقابل ابهام اطلاعات و اهداف". با استناد به نظر ذینفعان، برخی از محققین رویکرد سیستماتیک را به عنوان فرم جایگزین برای تصمیم گیری هوشمند در نظر گرفته اند. آن ها هوش در تصمیمات را برمبنای اصولی چون تعادل در منافع سهامداران، انطباق یا واکنش معقول به تغییرات در محیط و انتخاب قوانین در نظر می گیرند.

با این حال فضای سازمانی برای تصمیم گیرنده به منظور کار در فضای دارای هرج و مرج ممکن است پیچیده، مشکل ساز و چالش کشیده باشد. در حالی که تحقیقات در مورد نقش حسابداری مدیریت در مورد تصمیمات تخصصی محدود بوده، مطالعات متمرکز بر حسابداری مدیریت در سازمان ها اغلب توسط سیاست های داخلی گروه های مدیریتی قوی به توافق رسیده است. علاوه بر این، این مطالعات محدودیت های ذاتی رفتاری را تصدیق کرده و محدودیت های تکنیکی از عقلانیت اقتصادی ممانعت می کند - کینگ، 1975 و دیگرانٍ - .

این موارد نیاز به توسعه مدل های تصمیمی را موکد می کند. گام اول پیدا کردن آنچه که تا به حال در عمل انجام شده است می باشد. سوال تحقیقی زیر مورد بررسی قرار می گیرد: در مواجهه با یک شرایط تصمیم گیری استراتژیک و پیچیده شامل اطلاعات غیرقطعی و ائتلافی از شرکت تصمیم گیرندگان؛ شرکت ها چگونه تصمیمات خود را مورد تحلیل قرار داده و اطلاعات حسابداری مدیریت را در تصممیات خود قرار می دهند؟

این مطالعه به منظور پاسخ دهی به این سوال طرح ریزی شده است. از اطلاعات غنی دو شرکت به منظور ایجاد مدل هایی برای چگونگی تحلیل تصمیمات پیچیده توسط ائتلاف تصمیم گیرندگان استفاده شده است. دو روش رویکردی در این مطالعه مشخص شده است. راه های متفاوتی برای کنترل اطلاعات در مورد گزینه های تصمیم گیری و مواجهه با ائتلاف تصمیم گیرندگان در این دو تا وجود دارد. یافته های راهبردی تئوری تصمیم گیری حسابداری مدیریت را ارتقا می بخشد. آن ها چگونگی خرید یا ایجاد تصمیم استراتژیکی را نشان می دهند. مفهوم روش ها تصمیم گیری در زمینه مطالعه حسابداری مدیریت، نو و جدید می باشد.

.2 تحلیل پیشینه تصمیم برون سپاری

تصمیمات برون سپاری برای برخی از سازمان ها مهم می باشد - سیبیت، 1997و فیل و ویسر، 2000َ - . در حالی که برون سپاری برای برخی از شرکت ها سود آور می باشد اما طبق تاریخ تنها انتخاب شرکت ها محسوب نمی شود - بارسیملی، 2001 و دیگرانٌ - . نرخ عدم موفقیت در روابط برون سپاری بیانگر تصمیم گیری برخی شرکت ها براساس اطلاعات ناکافی و عدم فهم عمومی می باشد. مطالعه بر روی حسابداری مدیریت در فرایند تصمیم گیری برون سپاری جدا از اهمیت کاربردی آن، تقریبا محدود می باشد.

برون سپاری یک تصمیم پیچیده بالقوه می باشد. علاوه بر این، برون سپاری دارای کاربرد خارجی در مجامع ملی و منطقه ای بوده و بر روی روبط تجاری اتحادیه ها و دلگرمی کارکنان می شود. این بخش به مرور پیشینه مربوط به تصمیم گیری برون سپاری می پردازد. در این بخش پیچیدگی های بالقوه برون سپاری و توسعه مفهومی محدود موضوع مورد نظر در پیشینه ادبیاتی حسابداری مدیریت عنوان می شود.

حسابداری مدیریت در تصمیم گیری برون سپاری ریشه در مدل انتخاب محاسباتی دارد. ، به مقایسه قیمتی مناسب را مهم دانسته اما به نظر می رسد در انتخاب نهایی مدیریت کاربرد قیمتی پایین تر اثر گذاری بیشتری دارد. در کتاب های درسی ایجاد یا خرید طی سال های دهه 1960 تا 1970، مقایسه قیمتی نقش برجسته ای را ایفا می کند. به عنوان مثال، نسخه اولیه حسابداری قیمتی با این سوال که محصول خریداری یا ساخته شود مواجهه شد.هورنگرن مشکلات اطلاعاتی و جنبه های کیفی تصمیمات ایجاد یا خرید را بیان می کند اما او هیچ مسیر مشخصی برای ترکیب آن ها با تحلیل ها تعیین نکرده است.

در پیشینه کاری چندین تئوری در مورد رویکرد سیستمی در تصمیم گیری برون سپاری ظهور پیدا کرده است. نمونه ای از این رویکرد، مدل قیمتی معامله ای بوده که برنامه ای برای کاهش قیمت های سودآور و بدست آوردن راندمان بالا و رقابت می باشد. منابع جایگزین پیشنهادی ساختار کنترلی است که هزینه تولید ترکیبی و هزینه معامله را به حداقل می رساند. هزینه معامله را به عنوان هزینه برنامه ریزی، توافق و اتمام کار تحت ساختارهای کنترلی جایگزین معرفی می کند. نگاه صنعتی تصمیم گیری مدیریتی ژانر منطقه ای سیستمی می باشد.

از این نقطه نظر بازده هزینه دیگر هدف اصلی برون سپاری نیست. در عوض، شرکت ها به دنبال مهارت های خارجی، توانایی ها و دانش بالا بردن ارزش فرآیندهای سازمانی پیچیده تر و مهم تر برون سپاری انجام می دهند - نیلسون، 2012ٍ - . در این دید صنعتی واحد اساسی تصمیمات برون سپاری، اقتصاد فردی است. چهارچوب زنجیره ارزشی زیر از نگاه صنعتی، در حسابداری مدیریت تحت عنوان مدیریت قیمتی استراتژیک در نظر گرفته شده است.

به طور کلی، مدیریت هزینه استراتژیک پذیرای ایده ی ترکیب بازتاب های استراتژیک در رقبا، مشتریان و تامین کنندگان می باشد - شانک، 2007 و اسمیت، 2008َ - . در نهایت حدود این شرکت ها را می توان با دیدگاه مبتنی بر منبع تصمیم گیری معرفی نمود. در اینجا ترکیب و استقرار منابع ورودی به شرکت به عنوان محرک اصلی سود آور و مزیت استراتژیک برجسته شده است. برای خلق مزیت رقابتی پایدار در شرکت، منبع بالقوه نباید برون سپاری شود. دیدکاه مبتنی بر منبع نشان دهنده سطح بالاتر انتزاع در فعالیت ها و معاملات می باشد. - برومیج، 2000 و دیگرانُ - .

طبق پیشنیه ادبیاتی بالا، با ظهور تئوری های متمرکز و استراتژیک در شرکت بخش اصلی تحلیل پیچیدگی افزایش یافته است. تحلیل قیمت در حسابداری مدیریت به طور قابل توجهی تغییر نکرده است. تئوری های مبتنی بر استراتژی در شرکت در تصمیم گیری برون سپاری تسلط پیدا کرده است. هنوز هم نقش حسابداری مدیریت توسعه نیافته و راهنماهای زیادی برای چگونگی استفاده از آن موجود نیست. به طور کلی، رویکرد عقلانی سیستمی بر مدیریت تسلط یافته در حالیکه جنبه انتخاب محاسباتی اولویت خود را در حسابداری مدیریت حفظ نموده است.

.3 روش تحقیق

برای رسیدن به هدف فهم فرایندهای تصممیات برون سپاری در شرکت های تاسیسی و موفق؛ رویکرد تحقیقی در این مقاله استقرا و عمل گراست. در نتیجه، بُعد مهم این مطالعه به دست آوردن اطلاعات غنی در مورد نحوه تصمیم گیری در شرکت ها است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید