بخشی از مقاله

چکیده

خلاقیت آن چیزی که همه طراحان گرافیک بدنبال آن هستند. آن چه که بیش از پارامترهای دیگر تمایز ایجاد میکند و کار یکی را نسبت به دیگری بهتر مینماید. خلاقیت فرآیند بسیار پیچیدهایست و عوامل بسیاری بر موفقیت یا شکست شما در نوآوری اثری خلاقانه تاثیر میگذارد. در مطالعه خلاقیت دو نکته را باید مد نظر داشت: اول اینکهخلّاقیت میتواند خلق اشکال جدید یا صورتهای جدیدی از ایدهها یا تولیدات کهنه باشد. در اینصورت، عمدتاً فکرها و ایدههایگذشته اساس خلّاقیتهای تازه است.

دوم اینکهخلّاقیت امری است انحصاری و حاصل تلاش فردیو لزوماً یک موقعیت یا مسئله عمومی نیست. از این رو، ممکن است اثری را خلق کند که هیچگونه سابقه ذهنی از آن نداشته باشد، اگرچه ممکن است آن اثر به صورتهای مشابه یا کاملاً یکسانقبلاً توسط شخص دیگری و در موقعیت خاصی خلق شده باشد. در نتیجه خلاقیت در ایده برای طراحی بستهبندی محصول یکی از مهمترین عوامل برای جذب مشتریان در بین کثیری از محصولات دیگر به استفاده از محصول خاص است به ویژه وقتی که بخشی از آن ایده مبارزه تبلیغاتی بزرگتر برای محصول میباشد.

در این مقاله به نقش خلاقیت در بستهبندی صنایع دستی پرداخته میشود. بر پایه چه معیارهایی خلاقیت در ایده میتواند در فروش بیشتر یک بستهبندی کوشا باشد؟ به نظر میرسد در کشورهای توسعه یافته نقش خلاقیت به خوبی در ایدههای هنری جا افتاده است و همین امر باعث منحصر شدن کار و مجزا کردن آن از آثار هنری دیگر میشود. بر اساس تغییر شکل ایدههای کهنه و دوری از کپی و تکثیر آثار گذشته میباشد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید