بخشی از مقاله

چکیده :دولت الکترون   یک یکی از مهمترین حوزه هاي فعال توسعه علم هستی شناسی در شش سال گذشته می باشد .در دولت الکترونیک علم هستی شناسی هایی براي توصیف سرویس هاي خاص دولت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند .زیرا آنها قادر به ترکیب ساده "پیوند "طراحی وایجاد سرویس هاي متنوع دولت الکترونیک میباشند .بطور مهمتر آنها همچنین انسجام معنا شناختی وقابلیت دو سویه سرویس هاي الکترونیک را تسهیل می بخشند هر چند که هنوز در مطالعات اخیر چگونگی وجود اسلوب شناسی ساختار علم هستی شناسی که بتواند براي توسعه مدل هاي علم هستی شناسی معنایی در حوزه سرویس دولت بکار برده شود  نامعلوم  است.

دراین  مقاله  اسلوب  ساخت  علم  هستی  شناسی king,uscholdبراي توسعه مدلهاي معنا شناسی علم هستی شناسی به کار میرود .ابتدا روش king,uschold   ارائه میشود وبراي ساخت علم هستی شناسی حوزه دولت بکار رفته ومورد بحث قرار میگیرد.دوم اینکه حوزه علم هستی شناسی براي تداوم معنایی استفاده تصویر نیمه رسمی در توصیف قانونی ارزیابی میشود . سوم اینکه تنظیم حوزه علم هستی شناسی با علم هستی شناسی توصیفی براي مهندسی شناختی وزبان شناسی سطح بالا تر علم هستی شناسی طراحی شده است که اجازه قابل رویت بودن گسترده وت  سهیل انسجام آن یا استاندارد چند داده اي موجود را بدهد.

در نهایت حوزه علم هستی شناسی که بصورت رسمی در زبان علم هستی شناسی شبکه نوشته شده است براي توانا ساختن فرایند مستقل بوسیله کامپیوتر میباشد .تحقیق هر فش فراهم ساختن روشی براي کاربرد روشهاي ساخت علم هستی شناسی موجود در فرایند توسعه شبکه معناشناختی مدلهاي علم هستی شناسی خاص حوزه دولت الکترونیک است .تحقیق میتواند در مورد علاقه توسعه گران سیستم دولت الکترونیک ونیز مجمع شبکه معنایی باشند .بنابراین اصول وتکنیک هاي براي توسعه مدلهاي علم هستی شناسی معنایی که ممکن است در دیگر حوزه هاي دانش براي ساخت علم هستی شناسی تکرار شده است بکار رود.

-مقدمه :درطول شش سال گذشته دولت الکترونیک یکی ازمهمترین حوزه هاي فعال توسعه علم هستی شناسی بوده است .در دولت الکترونیک علم هاي هستی شناسی براي توصیف ومشخص کردن سرویس هاي دولت الکترونیک استفاده شده اند .اصولا بخاطر اینکه آنها انسجام معنا شناختی وقابل اجرا بودن سرویس الکترونیک را تسهیل میبخشد . تنوع جنبه هاي مختلف دولت الکترونیک توسط محققان براي استفاده نمونه علم هستی شناسی مدلسازي شده است .سانتی ولو بر روي انسجام سرویسهاي الکترونیک تمرکز نمودند درحالی که موضوع ترکیب پیکربندي دوباره وارزیابی سرویس ها ي الکترونیک از راه پروژه ontogovمورد بررسی قرار گرفته است . دیگر راه   حل ها براي انسجام سرویس ها توسط چنت و همکارانش در نظر گرفته شده است.

گوگلیوتا وچن اصول را براي انسجام سرویس بر پایه علم هستی شناسی مشخص را ارائه داده اند در این صورت او طرحی از علم هستی شناسی گوناگون براي مدل مرجع سیستم دولت الکترونیک از قبل تعین شده را با هدف استرسی به سرویس هاي واحد وقابل اجرا بودن براي پورتال زنجیره اي تاسیس نمودند موضوع قابل اجرا بودن سرویس هانیز در آن وبا روشهاي علم هستی شناسی مشخص دولت الکترونیک اعمال گشت .دیگر تحقیق مرتبط توسط پستجا روي مدل علم هستی شناسی فرایند اسناد براي مدلسازي پروسه تجارت در دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است .پروژه reimdocاز تنوع علم هستی شناسی براي مدل مذاکرات ایالات واقعی استفاده شده است .

اغلب تحقیق هاي از قبل گفته شده بیان نمی کند آیا هر اسلوب شناسی ساخت علم هستی شناسی موجود در توسعه مدلهاي علم هستی شناسی خاص حوزه دولت الکترونیک استفاده شده است یا که نیز .علاوه براین هیچ یک از این مطالعات اصول یا محاسبه عددي را براي نشان دادن کاربرد مرحله به مرحله اسلوب شناسی ساخت علم هستی شناسی موجود را در دنیاي واقعی حوزه سرویس دولت اکترونیک بکار نمی برند.

در نتیجه معلوم نی ست در این آثار قبلی چگونه توسعه دهندگان سیستم دولت الکترونیک بدون هیچ دانشی از علم هستی شناسی وتکنولوژهاي شبکه معنایی می توانند این مدلهاي علم هستی شناسی خاص حوزه دولت الکترونیک فرضی را در دیگر پروژههاي دولت الکترونیک تکرار می کند یا چگونه راه حل را براي سیستم مدیریتی پیچیده توسعه میدهند .این دیدگاه انتخاب تکنیک هاي معنایی در دولت الکترونیک را پنهان نگه می دارد .

دراین تحقیق اسلوب شناسی ساخت علم هستی شناسی king,uscholdبراي توسعه علم هستی شناسی حوزه دولت به عنوان توسعه کار در {13}به کار گرفته شده است در { 13}تکنیک گرداوري داده هاي کیفی بر اساس مصاحبه ها وبررسی آثار قبلی براي گرداوري وسایل تجاري حوزه سرویس دولت بکار گرفته شده است واصول انتخاب شده از روشهاي ساخت علم هستی شناسی king,uscholdبراي ساخت علم هستی شناسی حوزه دولت بکار گرفته شده است نتیجه حوزه علم هستی شناسی را در پیوند مورد مطالعه توسعه دربرجسته اي در این تحقیق توسعه یافته است .

در واقع اصولی که در {  13}بکار رفته است بازنگري شده است وتاکید ها برتوصیف جزئیات وکاربرد اسلوب king,uscholdجایگزین شده است حوزه علم هستی شناسی توسعه یافته در {13}بیشتر به صورت نیمه رسمی در توصیف قانونی واعتبار براي تداوم معنا شناختی نوشته شده است علم هستی شناسی نیمه رسمی نیز در owl براي توانا یی فرایند کامپیوتر ي آن کدگذاري شده است .در نهایت حوزه علم هستی شناسی براي علم هستی شناسی سطح بالايdolceکه بصورت گسترده اي اجازه رویت وتسهیل انسجام آن با داده هاي استاندارد موجود را بدهد تنظیم شده است .

هدف تحقیق فراهم آرودن مسیري براي کاربرد روشهاي ساخت علم هستی شناسی موجود در پروسه توسعه شبکه معنایی مدلهاي علم هستی شناسی خاص حوزه دولت الکترونیک است که مسئولیت شان را در دیگر پروژه هاي دولت الکترونیک وقوي سازي را انتخاب تکنولوژي هاي معنایی در دولت الکترونیک را تقویت میکند .تحقیق تمایل به توجه حامیان سیستم دولت الکترونیک واجتماع شبکه معناشناختی دارد زیرا اصول وتکنیک هایی که ما استفاده نموده ایم جهت توسعه روشهاي علم هستی شناسی معنایی میتواند در دی گر حوزه هاي دانش براي ساخت علم هستی شناسی تکرار شود .بقیه تحقیق بصورت زیر ترتیب داده شده است . بخش 2  روشهاي ساخت علم هستی شناسی موجود واصول بکار رفته در این تحقیق براي ساخت علم هستی شناسی حوزه دولت ونیز مطالعه موردي کاربرد آن را نشان میدهد وبخش 3 بحث هارا مبهم متصل ونتایج در بخش آخر طرح می شود.

-2اسلوب 2,1 روشهاي ساخت علم هستی شناسی تعریف کلی استفاده از علم هستی شناسی آن است که گرو بر {14} فرض نموده است که بیان می کند که علم هستی شناسی ویژه سازي تلویجی از مفهوم سازي مربوط به دیدگاه انتزاعی وساده شده است ا  ز حوزه دانش مانند دارو "زمین شناسی"سیستم اطلاعات جغرافی دولت الکترونیک وغیره که براي اهداف خاص استعمال می شود این حوزه می تواند بطور تلویجی باشد وبصورت رسمی استفاده از مفاهیم موجود اشیاء "  موجودات ورابطه بین آنها را نشان دهد علم هستی شناسی بطور گسترده در اصول هاي که شامل علم کامپیوتر مهندسی نرم افزار وپایگاه اطلاعاتی وهوش مصنوعی میشود استفاده شود .

در این زمینه ها توسعه دهندگان از علم هستی شناسی براي ارائه دانش در شکل قابل پروسه اي ماشینی براي توانا ساختن پردازش معنایی توسط کامپیوتر استفاده می کنند . در این ت  حقیق چندین روش براي ساخت علم هستی شناسی پیشنهاد شده است .تجزیه وتحلیل رقابتی مفصل از این روشها در {17}"{16}"{15}فراهم شده است این روش در مراحل مختلف هستند واموراتی که آنها در یک حرفه فرض میکنند باید هنگام ساخت علم هستی شناسی اجرا شود .

هنوز روش استانداردي براي علم هستی شناسی وجود ندارد .روش توصیف شده در این تحقیق از روش king,uschold پیروي میکند این روش براي روشن ساختن آن وواقعیت که تکنولوژي وطرح مستقل هستند انتخاب می شود مزیت این روش آن است که به احتمال زیاد از راه حامیان علم هستی شناسی مبتدي که سرعت توسعه مربع را در حوزه علم هستی شناسی ارتقاء میدهد در یافت شود بعلاوه علم هستی شناسی جدید می تواند از حذف یا وجود علم هاي هستی شناسی تشکیل شود به دنبال توصیه هاي king,uschold  ترکیب هردو رویکرد در این تحقیق در معناي که از یک طرف بطور کامل علم هستی شناسی حوزه جدید شکل می گیرد انتخاب میشود واز طرف دیگر تنظیم علم هستی شناسی ایجاد شده با عیم هستی شناسی سطح بالاتر dolce  فراهم آورده شده است.

بخش بعدي اصول ساخت علم هستی شناسی حوزه دولت را ارائه میدهد. -2,2اصول ساخت علم هستی شناسی King,uscholdپنج مرحله را براي علم هستی شناسی توصیف نمودند تعین هدف ساخت علم هستی شناسی ارزیابی وسند سازي در این تحقیق اولین مرحله به دو مرحله تقسیم میشود . تعریف هدف ومجموعه اي از علم هستی شناسی در حوزه دولت الکترونیک محدویت دوباره حوزه وپوشش علم هستی شناسی توصیف شده به عنوان سرویس دولت حائز اهمیت است  که در آن علم هستی شناسی که در حال توسعه است ممکن است مربوط به دیگر سرویس ها در میان همان موسسه یا در طول دیگر موسسه ها باشد . در کارشان یعنی king,uscholdتقسیم هاي بیشتري از مرحله دوم به درون سه مرحله کوچکتر وجود دارد .

انتخاب علم هستی شناسی "کدگذاري علم هستی شناسی "وانسجام علم هاي هستی شناسی موجود هر چند که هیچ اصول کاملی  گردآوري مفاهیم وچگونگی تعین رابطه بین مفاهیم فراهم آورده نشده است . تنها اصول مبهمی با تکیه بر تکنیک هاي جرقه فکري داده شده است { }در این تحقیق مفاهیم گردآوري شده ورابطه هاي حوزه علم هستی شناسی شناخته شده واز رویکرد کیفی با مصاحبه ها وبررسی کارهاي گذشته گردآوري شده است .حوزه علم هستی شناسی در نمایه نیمه رسمی کدگذاري شده از توصیف قانونی استفاده شده .علم هستی شناسی نیمه رسمی بیشتر بطور رسمی در owl براي توانا ساختن فرایند مستقل آن بوسیله کامپیوتر کدگذاري شده است.

مرحله دوم از روشهاي king,uscholdاز راه تنظیم حوزه علم هستی شناسی براي علم هستی شناسی سطح بالاتر dolceکامل شده است .مرحله سوم از روش king,uschold    از راه تعین وثابت نگه داشتن عدم تداوم در حوزه علم هستی شناسی معنا شناختی اجرا شده است . م رحله سندگذاري روش آنها در این تحقیق بخاطر اینکه هم بصورت مستقیم در ساخت روشهاي علم هستی شناسی که هدف اصلی این تحقیق می باشد وعدم تاثیر آن بر مرحله قبلی که براي ساخت روشهاي علم هستی شناسی استفاده شده است اجرا نشده است .اطلاعات بیشتر در مرحله سندسازي در روش آنها پیدا میشود .

شکل 1 اصول استفاده در این تحقیق را براي مراحل اسلوب king,uschold که در بالا در توسعه پروژه حوزه سرویس کنترل در saharanafficaوکشور هاي پیشرفته به طور عمده ارائه شد نشان داده شده است برخی Dsها وssAها در اصول 1آمده است 2,3نمونه مطالعه در این بخش انگیزه براي نمونه مطالعه ارائه شده واصول در شکل 1 آمده است که براي توسعه روشهاي معناشناختی که شامل حوزه غیر رسمی ومفهومی است بکار گرفته شده است.

- 2,3,1-انگیزه:نمونه مطالعه استفاده شده در این تحقیق نسخه توسعه یافته است از کار در Huisman,Fonou-Dombuانگیزه این تحقیق از این واقعیت می آید که در کشور هاي پیشرفته وssA   بخصوص تقریبا هر سازمان دولتی تا حدي در بر گیرنده بکار گیري اهداف برنامه ریزي در توسعه رفاه مردم می باشند این برنامه معمولا برنامه توسعه Dp نامیده میشود ودربر گیرنده توسعه زیر ساخت "ذخایر آبی "بهداشت عمومی"آموزش "توسعه روشنایی "سلامت بهداشت توسعه زیر ساخت ICTوغیره میباشد.

بنابراین برنامه شبکه دولت الکترونیک که میتواند تمام فعالیت هاي مربوط به اجراي Dpدر کشور ssA  را در مقابل همه قرار دهد داراي مزایاي زیادي است .بویژه این برنامه شبکه اي میتواند کنترل وارزیابی Dpرا توسعه دهد وشفافیت کارامدي دریافت مطلوب براي افراد را نیز فراهم میکند در نظریه Huisman,FonouDombuمدل حمایتی علم هستی شناسی براي چنین برنامه شبکه محور دولا الکترونیک در نظر گرفته شده است .ودر {13}براي پیوند نمونه تحقیق توسعه شبکه معنایی علم هستی شناسی دولت الکترونیک استفاده میشود.این تحقیق نمونه برجسته اي از کار قبلی است روش شناسی در نظریات آن دو دوباره بازنگري شده وبرجزئیات وکاربرد روش شناسی علم هستی شناسی king,uscholdتاکید ورزیده شده است .بعلاوه - - 1مجموعه سوالات رقابتی دسته بندي براي گروه ی از مفاهیم حوزه علم هستی شناسی مورد استفاده قرار میگیرد - 2 - .

حوزه علم هستی شناسی براي تداوم معنایی ارزیابی شده واز نمایه توصیف قانونی استفاده میکند - 3 - حوزه علم هستی شناسی بیشتر براي علم هستی شناسی سطح بالاتر DOLCE طراحی شده واجازه رویت گسترده وتسهیل آن وانسجام با استاندارد داده هاي موجود را میدهد - 4 - در نهایت حوزه علم هستی شناسی از لحاظ رسمی بودن در OWLبراي توانا ساختن پردازش مستقل آن توسط کامپیوتر را ارائه میدهدچنانچه قبلا گفتیم چهار چوب در شکل 1گسترده اي از قالب استفاده شده در نظریه Huisman,Fonou-Deombeuمیباشد بنابراین سه گام اول از قالب عموما اهداف علم هستی شناسی را تعریف میکند ومجموعه اي از علم هستی شناسی وتعداد ي از فعالیت هاي حوزه را که کلی میباشند ودر این تحقیق وجود ندارند را تعریف میکند.

جزئیات این سه مرحله اول در نظر آنها آمده است بطور خلاصه در این مر  احل اهداف علم هستی شناسی از راه تجزیه وتحلیل نقشها وحالت اخیر از تاثیر Dpها در ssA  دریافت شده ومجموعه اي از علم هستی شناسی از راه تجزیه وتحلیل چرخه زندگی از پروژه توسعه - Dp -  وفعالیت هایی که در طول مراحل گوناگون انجام میشود دوباره محدود میشود سپس تحقیق بروي اجراي راه حل Dp    هایی که بخشی از دریافت واقعی براي مردم میباشند تمرکز میکند.

فعالیت حوزه که از راه انسجام مورد ارزیابی مطالعات اجراي پروژه توسعه صورت گرفته است مورد بررسی قرار گرفته است بازنگري حوزه هاي کار شناسی شامل شهرداري ها وکارکنان سازمان هاي غیر دولتی   است واعضاي هیئت علمی دانشگاهها ست وبررسی انتشارات در زمینه هایی مربوطه شامل پروژه مدیریت پروژه نظارت وارزیابی است .با توجه به مطالب بالا بخشهاي کوچک مراحل باقی مانده از قالب را در شکل از مرحله اولیه تا انتها را توصیف میکند .

-2,32توسعه دسته اي از نوشته هاي مفاهیم علم هستی شناسی در طول سه مرحله اول که گفته شد ه در بالا نوشته هاي اولیه از مفاهیم حوزه جمع آوري میشود این نوشته ها از مفاهیم ممکن نیست براي رضایت اهداف علم هستی شناسی کامل شود .بنابر این نوشته هاي اصلی توسعه داده میشود .این میتواند از راه ساخت مجموعه اي از سوالات رقابتی که نیاز است جواب داده شود توسط علم هستی شناسی به منظور اجراي اهداف صورت میگیرد به این منظور استفاده نمودار نمونه اي ارائه تقابل مداخله کاربرد قابلیت دولت الکترونیک شبکه محور طراحی شده وعلم هستی شناسی ساخته شده با اهداف کاربردن آن شامل پروژه کارکنان "منابع دولت "مجریان اعضاي سازمانها "سهامداران"وافراد جامعه میباشد .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید