بخشی از مقاله

چکیده

ظهور الگوریتم های جدید، پردازش سریع تر و مجموعه های گسترده ای از مجموعه داده های مبتنی بر ابر باعث می شود که شرکتها در تمام صنایع هوش مصنوعی را بکار گیرند. بازاریابی و فروش به ویژه نوآوری در آنها نیازمند راه حل های سریع و در حال توسعه برای پیشبرد اهدافشان می باشند. امروزه مشتریان خدمات سریع تر را تقاضا می کنند و انتظار می رود که بازارها واکنش هوشمندانه تری نشان دهند . بسیاری از سازمان ها کسب و کار سنتی خود با ابزار هوشمند سازی تقویت می کنند که این امر منجر به افزایش توانایی آنها در جمع اوری داده ها ، تفسیر و عمل بر روی آنها برای تصمیم گیری سریع تر می گردد . استراتژی های بازاریابی برای خلق ، و نگهداری مزایای رقابتی از طریق بازاریابی هوش مصنوعی برای رویارویی با تغییرات سریع در عصر اطلاعات میسر میباشد . از سویی دیگر کسب و کار هوشمند، امکان برقراری ارتباطات با واکنش پذیری ذینفعان کسب و کار در گزینه های تصمیم مناسب برای کمک به بازاریابان فراهم می گردد.ما در این راستا به ابزارهای هوش مصنوعی و تاثیر آن در بازاریابی می پردازیم .

کلمات کلیدی: هوش مصنوعی2، بازریابی هوشمند3 ،یادگیری ماشین4، بینایی ماشین5، پردازش زبان طبیعی6، رباتیک7، سیستم خبره8، شبکه عصبی9، الگوریتم ژنتیک10، سیستم فازی11

مقدمه

امروزه داده های بزرگ، پیچیدگی های بازار و رضایتمندی مشتری در بازاریابی نیازمند ابزاری هوشمند می باشند . طبق ارزیابیهای شرکت آی بی ام ،در دنیا روزانه بالغ از دو نیم کونتیلیون بایت داده تولید میشود. بنگاههای اقتصادی با کاربردهای هوش مصنوعی میتوانند الگوها و رفتارهای مشتریان خود را شناسایی کنند، برای بهره وری بیشتر به خودکارسازی روی بیاورند و به کارمندان خود کمک کنند در کارشان هوشمندتر باشند. محققان هوش مصنوعی میگویند که کسب اطلاعات 90 درصد تلاش و 10 درصد ساخت الگوریتم است. هوش مصنوعی و ابزارآن به سرعت به شرکتهای کوچک تر امکان میدهد تا با رقبای بزرگتر با بودجههای کلانشان به رقابت بپردازند.الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند میلیونها نقطه داده را در چند ثانیه تجزیه و تحلیل تمایند. از هوش مصنوعی برای معنا دادن به اطلاعات عظیم بدون ساختار استفاده میکند، خدمات بازاریابی هوشمند به شرکت ها و بازاریابان این امکان را میدهد تا رفتار مشتریان را درک کرده و با درک آن ها تاثیر گذاری خود را افزایش داده و کمپین بازاریابی موفقی داشته باشند.

بازار هوشمند

اغلب در تعامل با هوش رقابتی و هوش تجاری است ، یک موضوع متمایز است که به وسیله آن سازمانها به طور سیستماتیک اطلاعات قابل استفاده در مورد محیط عملیاتی خارجی را جمع آوری و پردازش می کنند. - مانند مشتریان، رقابت، روند، مقررات، یا مناطق جغرافیایی - . هدف از بازار هوشمند، تسهیل تصمیم گیری دقیق و قابل اعتماد است که بر اساس اطلاعات دقیق تجزیه تحلیل شده در مورد موضوعات مذکور است. امروزه مشتریان خدمات سریع تر را تقاضا می کنند و انتظار می رود که سازمان ها آنها را مطلع کنند و خدمات و توصیه های مناسب برای محصولات را به سرعت ارائه دهند. بسیاری از سازمان ها به سمت این نیازهای بازار واکنش نشان می دهند و به سوی هوش تجاری فراگیر فرا می گیرند و اطلاعات کسب و کار سنتی را تقویت می کنند و توانایی فوری گرفتن، تفسیر و عمل بر روی داده ها را برای تصمیم گیری سریع تر می دهند. با اطلاعات کسب و کار فراگیر، سیستم که می تواند فعالانه وواکنش پذیری با ذینفعان کسب و کار ارتباط برقرار می کند و گزینه های تصمیم مناسب را برای کمک به بازاریابان فراهم می کند

پاسخ دادن و اقدام بر اساس کشف دانش در داده های یکپارچه فعلی انجام دهید. این کار بر مبنای بررسی ادبیات، حالت کسب و کار فراگیر در زمینه هنر و زمینه های مرتبط را ارائه می دهد و برای پیشنهاد یک چارچوب مفهومی جهت هدایت توسعه فعالیت های هوش بازاریابی باز می شود. رقابت شدید بین المللی سازمان ها را به طور مداوم برای کسب اطلاعات دقیق برای تصمیم گیری به منظور حفظ مزیت رقابتی خود به دست می آورد. این مهم است که یک سازمان برای جلوگیری از رقبای خود اقدام به فعالیت کند، با داشتن دیدگاه مداوم در مورد توسعه بازار، پردازش اطلاعات تبدیل به پلتفرمی می شود که مزیت رقابتی را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و بکارگیری کابردهای آن شرایط را ممکن می سازد. ساختارهایی که به طور خودکار و هوشمندانه تصمیم گیری کمک می کنند، تجزیه و تحلیل، تفسیر و همبستگی داده ها را قادر می سازد، توسعه و انتخاب استراتژی های عمل را ضروری می سازد. به منظور کمک به شرکت ها در این اکتشاف داده ها، مفاهیم و ابزارهای سازماندهی اطلاعات حیاتی هستند، که برجسته کردن هوش بازاریابی به عنوان پایه ای برای حمایت از تصمیم گیری است. کاهش بودجه اقتصادی سازمانها را وادار می کند که روش های نگهداری مشتریان را افزایش دهند، خدمات خود را سریع تر کنند.هوش کسب و کار توانایی دسترسی به داده ها از منابع مختلف در یک سازمان و ارائه آن به کاربران تجاری مناسب برای تجزیه و تحلیل است.

هوش مصنوعی

پیش از بوجود آمدن علوم الکترونیک، توسط فلاسفه و ریاضی دانانی نظیر بول که اقدام به ارائه قوانین و نظریههایی در باب منطق نمودند، هوش مصنوعی مطرح شده بود. در سال 1965 هوش مصنوعی به عنوان یک دانش جدید توسط جان مکارتی که از آن بهعنوان پدر »علم و دانش تولید ماشینهای هوشمند« یاد میشود ابداع شد. در طی سالهای 1995 ظهور عامل های هوشمند منجر به تحولی در صنایع مختلف گردید ،اینترنت یکی از بهترین محیطها برای عامل های هوشمند است.[1]

هوش مصنوعی به سیستمهایی گفته میشود که میتوانند واکنشهایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده ، شبیه سازی فرایندهای تفکری و شیوه های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.[2]  هوش مصنوعی عبارت است از شبیه سازی رفتار انسان و انجام فرایندهای روانشناختی در کامپیوتر که لازمه آن مطالعه طبیعت و فضای کاملی از رفتارهای هوشمندانه است .یکی از این رفتارهای هوشمندانه مورد علاقه در هوش مصنوعی مسئله جستجو است. در مبحث جستجو ارائه الگوریتمهای قوی در رابطه با مسائل جستجو امکان پذیر و تا حدودی شرایط بررسی را ساده می نماید . دیگر مبحث مورد علاقه استنتاج است . با استفاده از استنتاج دانش مجازی و تلویحی به صورتی صحیح قابل ارائه است.ابزارهای هوش مصنوعی عبارتند از یادگیری ماشین ،بینایی ماشین ،پردازش زبان طبیعی،رباتیک،سیستم خبره،شبکه عصبی ،الگوریتم ژنتیک ،سیستم فازی که در ادامه به کاربردهای آن در بازاریابی می پردازیم .

هوش مصنوعی و بازاریابی

در بررسی نسلهای بازاریابی و عصر داده ها ، تحقیق و توسعه موثر در تولید و عامل مهم در بازاریابی ارتباط دائم با مشتری میباشد . در واقع بازاریابی هوش مصنوعی نوعی از بازاریابی مستقیم با بکارگیری تکنیک های بازاریابی داده محور است . در واقع در این شیوه بازاریابی استفاده از کامپیوترها و الگوریتم ها به جای انسان است. به طور اجمالی بازاریابی دانشی ناشناخته بدلیل ویژگیهایی از قبیل عدم اطمینان بالاو ساختار پیچیده می باشد .از اینرو هوش مصنوعی در شناخت و هدفمندی آن می توانید مفید باشد .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید