بخشی از مقاله

چکیده

در حالیکه پژوهش های صورت گرفته در خصوص این موضوع شواهدی تجربی در مورد افزایش اقلام تعهدی اختیاری در رابطه با تعویض حسابرس ارائه می دهد ، دلایل بنیادین چنین مکانیزمی همچنان نا مشخص باقی مانده است. دلایل بالقوه ، می توانند مربوط به کمبود اطلاعات حسابرس در مورد ویژگی های شرکت و یا تصمیم گیری شرکت برای انتصاب حسابرس جدید ، باشند. با استفاده از محیط منحصر بفرد در کشورهای اتحادیه اروپا ، در انجام این مطالعه از تعویض دواطلبانه و اجباری حسابرسان استفاده و تفاوت های میان آنها را توضیح خواهیم داد. در نتیجه ، کمبود اطلاعات در مورد شرکت ، هردو نوع را تحت تاثیر قرار می دهد ، درحالیکه انگیزه استراتژی تعویض فقط در مورد داوطلبانه - ارادی - دیده می شود. نتایج این مطالعه به شرح زیر است. من در طی بررسی ها شاهد این جریان بودم که تغییر داوطلبانه حسابرس موجب افزایش اقلام تعهدی اختیاری می شود در حالیکه این چنین افزایشی در تغییر اجباری حسابرس دیده نمی شود. تفاوت های قابل توجهی بین تغییر اجباری و داوطلبانه وجود دارند که حتی پس از کنترل نحوه ی انتخاب هم دیده می شوند. بنابراین ، پایین آمدن کیفیت گزارش دهی می تواند دلیلی استراتژیک تر از کمبود اطلاعات در مورد شرکت ، برای تغییر حسابرس باشد .

واژگان کلیدی: انتخاب حسابرس ، چرخش اجباری حسابرس ، مدیریت درآمد ، کیفیت حسابرسی

1 مقدمه

عواقب تغییر حسابرس از طریق روش های مختلف اندازه گیری کیفیت حسابرسی ، در مطالعات متعدد تجزیه و تحلیل شده است - برای مثال به مقاله ی دی فووند و ژنگ - 2014 - مراجعه کنید - .اکثرا درمورد کاهش کیفیت حسابرسی پس از تغییر حسابرس ، توافق دارند. اطلاعات کم و بیشی در مورد دلایل رسیدن به چنین نتیجه ای وجود دارد. دلایل مختلفی وجود دارند که نشان می دهند چرا مقدار ناچیزی کاهش کیفیت حسابرسی قابل قبول است اما این تحقیق تجربی این دلایل رادربرنمی گیرد. با این حال ، اگر نتایج حاصله از حسابرسی به سایر بخش ها انتقال داده شود، مکانیزمی که باعث کاهش کیفیت حسابرسی می شود با اهمیت خواهد بود. برای مثال ، تعامل بین کیفیت حسابرسی و تغییر حسابرس ، راهنمای اصلی ما درمورد چرخش اجباری حسابرس می باشد.

هم هیئت نظارت حسابرسی شرکت های عمومی - PCAOB - برای ایالات متحده آمریکا و هم کمیسیون اروپایی برای اتحادیه اروپا ، تعویض اجباری حسابرس را به عنوان تنها راه برای افزایش استقلال حسابرس در شرکت اعلام کرده اند - کمیسیون اروپا - 2010 - ؛ هیئت نظارت بر حسابرسی شرکت های عمومی . - - 2011 - کیفیت پایین حسابرسی در سال های اولیه را به رابطه ی بین حسابرس مشتری ارتباط می دهند که اغلب به صورت ناسازگاری بین این دو نقل قول می شود - برای مثال ، مراجعه کنید به کمیسیون اروپایی . - - 2011 - این نتیجه گیری بر اساس این فرضیه است که ازدست دادن اطلاعاتی خاص در مورد مشتری سبب کاهش کیفیت می گردد. بر خلاف اینکه انتصاب اختیار حسابرس جدید با کیفیتی پایین باعث افول می شود ، تغییر اجباری می تواند هیچ اثری نداشته باشد.

برای درک کامل اینکه چه عواملی باعث تغییر حسابرس می شود لازم است تا دلایل تعامل بین تغییر حسابرس و کیفیت گزارش دهی مالی را بدانید. به علاوه ، واکنش های نظارتی باید براساس مکانیزم این روابط صورت بگیرد. پژوهش اولیه درمورد چرخه - تغییر - حسابرس بنا به دلایلی مختلف قادر به بیان تمایز های بین توضیحات مختلف نمی باشد. اولا که پژوهش اولیه هیچ اطلاعاتی در مورد مشکلات تغییردواطلبانه حسابرس ارائه نمی دهند. اگر شرکت با اراده ی خود تصمیم به تغییر حسابرس خود بگیرد ، آنها ممکن است این تغییر را با انگیزه ای مانند وجود اختلافات بین مشتری و حسابرس انجام بدهند - کامرون . .2014 - اِی - - .

تعریف دوم مربوط به استفاده از تغییر ارادی در مطالعات قبلی می باشد. چون تنها تعداد محدودی از کشورها از چرخه ی اجباری حسابرس استفاده می کنند ، داده های ما در این مورد بسیار محدود است - برای دیدن لیست کامل این کشورها به اولت - کانوور - 2012 - مراجعه کنید - . در این مقاله ، من هم از تغییر ارادی و هم تغییر اجباری برای بررسی دلایل تاثیر تغییر کیفیت گزارش مالی با تغییر حسابرس ، استفاده کرده ام. مسلما برخی از این دلیل ها هیچ تاثیری بر تغییر اجباری ندارند ، بنابراین این موقعیت فقط اجازه ی توجیه تفاوت های بین توضیحات مختلف را می دهد. در نتیجه این مطالعه روزنه ای جدید از عواقب بالقوه ی تغییر اجباری حسابرس را به روی ما باز می کند.

در ایتالیا ، طبق قوانین منصوب شده برای شرکت ها از سال 1974 میلادی ، آنها موظف هستند تا حسابرس خود را 9 سال یکبار به صورت اجباری تغییر دهند. بنابراین ، با استفاده از پایگاه داده ای اروپایی ، من قادر به آزمون جداگانه ی عواقب تغییر اجباری و ارادی حسابرسان خواهم بود. این تحقیق از نزدیک با دو مطالعه ی اخیر انجام شده که از وضعیت ایتالیا برای بررسی تاثیر چرخش حسابرس استفاده کرده اند ، ارتباط دارد. کامرون و همکارانش - a 2014 - رفتار نادرست حسابرس جدید و دستمزد بالای غیر متداول حسابرسی در آخرین دوره را بایگانی کرده اند اما نتواسته اند تاثیر موارد ذکر شده را بر کیفیت حسابرسی بیابند.

مطالعات کامرون و همکارانش - b2014 - نشان می دهد که کیفیت حسابداری در آخرین دوره در بالاترین سطح خود قرار دارد ، برای مثال ، زمانیکه که حسابرس هیچ انگیزه ای برای محدود کردن استقلال خود ندارد چرا که می داند در هر صورت مشتری خود را از دست خواهد داد ، پیش می آید. تحقیق من درواقع متمم این مقالات می باشد چرا که هیچ یک از آنها آزمون هایی را برای بررسی تفاوت های بین تغییر ارادی و اجباری حسابرس انجام نداده اند. به علاوه ، من شواهدی را برای اثبات اینکه انتخاب اختیاری در این رابطه نقشی محرک ندارد ، ارائه خواهم داد.هدف اصلی از این مقاله بررسی تمایز میان تغییر ارادی و اجباری حسابدار و نحوه ی تاثیر آن بر کیفیت حسابداری است. بدین منظور ، ابتدا باید تفاوت های میان دلایل تغییر کیفیت حسابرسی پس از تغییر حسابرس را بررسی کنیم ، نتایج به دست آمده از این بررسی به طور غیر مستقیم بر چرخش اجباری حسابرس تاثیرگذار است.

مطالعات گذشته کاهش کیفیت حسابرسی را پس از تعویض اجباری حسابرس ، نشان می دهند - کارسلوو و ناگی - 2004 - ؛ دیوویس و همکاران - 2009 - ؛ گریگور و راگوندان - 2002 - ؛ جانسون و همکاران - 2002 - ؛ مایریز و همکاران . - - 2003 - نویسندگان این یافته ها را به عنوان گواهی برای منحنی اثرات یادگیری در نظر گرفته اند. حسابرس با علاقه ی روزافزون خود به شرکت ، سطح دانش خود نسبت به آنرا افزایش می دهد ، که این انگیزه و علاقه با تغییر حسابرس از بین می رود. حسابرس جدید بدون اطلاعاتی در مورد شرکت شروع به فعالیت می کند ، که این به نوبه ی خود سبب پایین آمدن کیفیت حسابرسی می شود. با این حال ، هئیت نظارت بر حسابداری شرکت های عمومی ، معتقد است که انگیزه های تغییر ارادی حسابرس ، می تواند اطلاعات به دست آمده را تحت تاثیر قرار بدهند - . - - 2011 , PACOB

این انگیزه ها می توانند اقتصادی و یا فرصت طلبانه باشند. استفانیاک و همکارانش - - 2009 ، رشد تعداد مشتری رامحرک قبلی و رد و بدل نظر را به عنوان محرک بعدی در نظر گرفته اند. به علاوه ، تغییر ارادی بیشتر تصمیمی استراتژیک برای تغییر حسابرس است - کمیسیون بورس و اوراق بهادار . - - 1998 - لنوکس - 2000 - شواهد تجربی ای از ردوبدل موفق عقاید بین شرکت های انگلستان ارائه داده است. برخلاف لنوکس - 2000 - من تاثیر تغییر حسابرس را بر مدیریت سود بررسی می کنم. دربخش درآمد ردوبدل نظرات به طوری آشکارتر احساس می شود ، تغییر حسابرس برای افزایش سود رایج تر بوده چراکه الزاما این گونه تغییر برای فریب دیگران نبوده و بازتابی از ماهیت اصلی کیفیت حسابرسی است - دیفوند و ژنگ . - - 2014 -

به دلیل اختیاری بودن این تغییر ، افزایش - پیش بینی شده - در بخش درآمد ، به جای نتایج به دست آمده می تواند دلیلی برای تغییر حسابرس باشد.در شرایطی که تغییر اجباری حسابرس انجام می گیرد ، امکان تغییر ارادی هم قبل از دستیابی به حداکثر انگیزه برای این کار، وجود دارد. بدین ترتیب ، چرخش اجباری حسابرس زمینه ای ایده آل برای بررسی انتخاب فرصت طلبانه ی حسابرس جدید را فراهم می آورد چراکه تغییر اجباری حسابرسی کمتر بنابه دلایل فرصت طلبانه صورت می گیرد. من تغییرات ارادی و اجباری حسابرس را برای شرح منحنی اثرات یادگیری در تغییر حسابرس که متاثر از استراتژی انتخاب حسابرس جدید است ، مقایسه می کنم. برای کنترل محرک های تغییر ارادی حسابرس ، من از مدل رفتاری براساس مدل سازی هکمن - 1979 - استفاده می کنم.

تجزیه و تحلیل براساس نمونه ای که شامل 12,548 مشاهده بوده و در بین سال های 2003 تا 2011 میلادی ازاتحادیه اروپا جمع آوری شده است ، انجام گرفته است. کیفیت حسابرسی توسط اقلام تعهدی به دست آمده از مدل اصلاح شده ی جونز ، که مدلی متری متداول در تحقیقات مربوط به کیفیت حسابرسی است ، اندازه گیری می شود - در مطالعات دیگر هم می توانید مشاهده کنید , بلوئین و همکاران - 2007 - ؛ دیفوند و سابرامنایم - 1998 - ؛ فرانسیس و همکاران - 2013 - ؛ جانسون و همکاران - 2002 - ؛ مایرز و همکاران . - - 2003 - در تغییرات ارادی حسابرسی ، می توان اقلام تعدی سطح بالای به دست آمده در سال اول از رابطه ی بین مشتری و حسابرس راپس از اعمال کنترل های اختیاری ، تکرار کرد. در مقابل ، هیچ گواهی برای اثری مشابه در تغییرات اجباری وجود ندارد. تمایز بین این دو نوع از تغییر حسابرس بسیار آشکار می باشد. اطلاعات به دست آمده نشان می دهند که شرکت برای توجیه انتخاب استراتژیک حسابرس جدید ، از کاهش کیفیت پس از تغییر ارادی حسابرس ، استفاده می کند. تجزیه و تحلیل های انجام گرفته در مورد محدودیت های استثنا ها و روش برآورد ، اطلاعاتی که بدست آورده ایم را تایید می کنند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید