بخشی از مقاله

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی بین مهارت های ذهنی و خلاقیت کارآفرینی شخصی زنان اصفهان است.

مواد و روش ها : این پژوهش یک مطالعه توصیفی می باشد. جامعه آماری 115 نفر بازیکن هندبال زن بو به منظور تجزیه و تحلیل رابطه مهارت های ذهنی با خلاقیت شخصی است و از 2 پرسشنامه استفاده شده ، اولی: پرسشنامه مهارت های ذهنی، OMSAT - به منظورمهارت های ذهنی - پرسشنامه دوم خلاقیت Randsyp برای خلاقیت فردی زنان بازیکنان هندبال است و برای آزمایش اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفای Combach استفاده شده. ضریب 85 برای اولین پرسشنامه و 96 در مورد پرسشنامه دوم اس . ماندگاری پرسشنامه ها در مورد پرسشنامه اول 83 است و برای پرسشنامه دوم 87 است.

نتایج و بحث: نتایج پژوهش نشان داده که مولفه تنش - استرس - مهارت های ذهنی در بالاترین امتیاز در بازیکنان زن هندبال است و تحریک، برانگیختگی، تمرکز، تمرکز دوباره، تصور و تمرین ذهنی، رابطه معناداری با خلاقیت شخصی دارد و تفاوت معنی داری بین سطح مهارت های ذهنی بر اساس سن و فعالیت صفات جمعیتی وجود دارد.

نتیجه گیری: نتایج پژوهش ها نشان داد که مهارت های ذهنی در انگیزه ، کنترل کردن نگرانی ، برانگیختگی - هیجان - ، تمرکز ، تمرکز دوباره، تصور، تمرین ذهنی و برنامه ریزی، رابطه معنی داری با خلاقیت شخصی دارند . این نتیجه گیری با تئوری خلاقیت روانشناس انسانیت در تضاد است. این نظریه اظهار داشته که خلاقیت، از تعامل افراد سالم و آنهایی که همراه با محیطی سالم آموزش دیده اند، به دست آمده و نشان داده که خلاقیت شامل ایجاد شدن توانایی طبیعی آزادی از طریق از بین بردن نیروهای بازدارنده می باشد. همانطوریکه در این پژوهش ارتباط معنی داری بین خلاقیت و واکنش به استرس وجود نداشت.

مقدمه

اصول ورزشی دستورالعمل هایی را برای کمک به عملکرد بهتر - عمل - ورزشکاران مد نظر قرار داده است و به مزیت حاصل از ورزشهای مشارکتی در سطوح مختلف - از ابتدایی تا قهرمانی - توجه کرده است و نتایج و فواید بسیاری بدست آورده است که شامل 3 نوع تشخیص می شوند : احساسات و عواطف ، به طور ذهنی و پویا. روانشناسی ورزشی با ایجاد کنگره و موسسه روانشناسی ورزشی در شمال امریکا در سال 1967 قوت یافته است.

دومین توسعه در دهه 60 بود زمانی که اولین آموزش دیده ی ورزشی لجستیک روانی، فارغ التحصیل شد کسی که مجلات مهارت و برخی از گزارش ها را پس از این توسعه در زمان کنونی به چاپ رسانید، بسیاری از اشکالات و موانع از بین رفتند و پس از آن در دهه 70 ،هر چیز در بهترین شرایط شد. Winberg Glod - واینبرگ، .R. S و .D گولد ، . - 2003 این عمل در ورزش و در مسابقات متفاوت بود. در سال های اخیر، استدلال های روانی و مربیان و ورزشکاران به این کلمه "مهارت های ذهنی" توجه کرده اند. دلیل مهم این کلمه، اثبات یادگیری مهارت های روانی در عملکرد و کارایی در حال توسعه ورزشکاران نخبه است .

وجود " مهارت" در این کلمه نشان داده که مهارت های روانی اکتسابی می باشد. این بدان معنی است که روان شناسان و مربیان می توانند به ورزشکاران آموزش دهند و باعث شوند تا آنها رابه بهترین روش انجام دهند. با توجه به اهداف روانشناسی ورزشی و افزایش حضور زنان در ورزش های خاصی مانند هندبال و کسب عناوین مختلف قهرمانی ، نویسندگان سعی در تجزیه و تحلیل رابطه بین مهارت های ذهنی و خلاقیت شخصی دارند.

شاید با این تحقیق بتوان آینده ای بهتر برای هندبال از طریق به رسمیت شناختن ویژگی های روانی ورزشی، رقم زد.در نهایت، روش ها یا چیزهای جدید - که آنها توسط یک فرد ابداع شده اند - منتج به خلاقیت شده ، اما نظریه پردازان ، یک مفهوم کلی را در مورد آن به مدت 3 دهه دنبال کرده اند. یکی از نظریه پردازان، نظریه ایی در مورد خلاقیت در سال 2002 بیان کرده است ، او گفته: توانایی تفکر نمی تواند در یک بعد خلاصه شود و آن را به عنوان مغز و ذکاوت و یا چیزی شبیه آن نامید. نتایج تحقیقات در مورد رابطه بین خلاقیت و کارآفرینی ورزشکاران مردان، زن و غیر ورزشکاران ، - فرد . 8 ، - 2010 نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین آنها وجود دارد.

بررسیها در مورد رابطه بین دو متغیر نشان داده که در 65 مورد خلاقیت 4 گروه دال - Dal - در مردان ورزشکار و غیر ورزشکار،63 ارتباط بین خلاقیت و کارآفرینی وجود دارد. پژوهش در مورد ارتباط بین روش های رهبری مدیران و خلاقیت معلمان تربیت بدنی نشان داد که متوسط - میانگین - نمرات روش رهبری - 9,127 - از نمرات اصل - 200 - و متوسط - میانگین - معلمان تربیت بدنی در زنان 76,129 است و برای معلمان تربیت بدنی حدود 2,126 است و در مورد روش شاخص رهبری ، متوسط - میانگین - معلمان تربیت بدنی فکری برای عمل گرایی مدیران رهبری - با اصل نمره 48,25 - 40 بود و در مردان 48,25 و معلمان زن 3,25 می باشد.

در شاخص رهبری تحولی ، نمره اصل160 بود و میانگین فکری معلم تربیت بدنی 18,102 بود و در مردان 28,104 بود و در زنان 9,100 بود. همچنین نتایج نشان داد که همبستگی بین روش های رهبری و خلاقیت 56 بود که معنی دار است - روش که به طور مستقیم و غیر مستقیم به عنوان عوامل آسان وانگیزشی در خلاقیت شخصی اثر می گذارد - . در این تحقیق که توسط کیوانفر در مورد رابطه بین مهارت های روانی شناگران مرد با برگزیدگان و بکار گیری تجارب انجام شده ، نتایج حاصل از آن نشان داده که رابطه معنی داری بین مهارت های انگیزش ذهنی، تصویر سازی ذهنی ، القاء ، کنترل ذهنی شناگران ملی با تجربیاتشان وجود ندارد. اما، ارتباط معنی داری بین تمرکز، اعتماد به نفس ، تصویر ذهنی و القاء شناگران ملی وجود دارد.

ارتباط معنی داری بین انگیزش و کنترل ذهنی با شناگران برگزیده ی ملی وجود ندارد. بیشترین میانگین - متوسط - مهارت های ذهنی در ایجاد انگیزه و کمتر از آنها در تمرکز است. در مجموع، شناگران ملی ورزشکار در سطح قابل قبولی از مهارت های ذهنی می باشند - . - Keyvanf'arr . M .. 2012 در بررسی بر روی مهارت های ذهنی همراه با نگرانی های رقابت بین ورزشکاران خوزستان نشان داد که رابطه منفی و معنی دار بین القاء و تفسیر اضطراب شناختی وجود دارد. واکنش به شدت روانی با تفسیر اضطراب شناختی، رابطه منفی و معنی داری دارد. رابطه معنی دار بین تصویر ذهنی و تفسیر اضطراب شناختی و استرس های فیزیکی و تفسیر اعتماد به نفس شناختی وجود دارد. برخی از مهارت های ذهنی مانند : تعهد ، آرامش ، برنامه ریزی با استرس رقابت، ارتباط معنی داری بین آنها را تهدید نمی کند .

همچنین معنای متفاوتی بین مهارت های روانی، استرس و نگرانی ورزشکاران در دوره های پراکنده و جامعه وجود ندارد. در روشهای پیچیده ی مهارت های ذهنی در روانشناسی مراقبت های بهداشتی غیر پزشکی مطالعات تانزانیا توسط Chandlor انجام گرفته و نتایج نشان داده که مهارت های ذهنی کارگران باعث کیفیت کمتر کارگران در کارهایشان می شود chandler H - ، و همکاران، - . - 2009 آریاس، . - 2010 در استفاده از مهارت های روانی بازیکنان هندبال ، در نظر گرفتن قهرمانان هندبال روسیه توسط Shashkv انجام شده. او نشان داد که مهارت های ذهنی برای دست یافتن به بردهای بیشتر - پیروزی بیشتر - استفاده شده در حالی که این نوع انگیزه برای مهارت های روانی در حالت های مناسب است ، زیرا بازیکنان ممکن است با مشکلات اجتماعی و مرتبط با آن در آینده روبرو شوند.

Amabel . - Shashkv, 2011 - در توصیف خلاقیت مردان و زنان بازیکن هندبال انگلستان، متوجه نتایج زیر شد: بازیکنان هندبال خلاق آماده برای مواجه شدن با شکست ، از دست دادن و تداوم در ورزش سخت و رقابت هستند و دارای اعتماد به نفس بالایی دارند و تمایل به استقلال دارند و از دستورات در مقابله با تمایلاتشان نافرمانی می کنند.. افراد خلاق دارای تکنیک های پیچیده و تمایل به تمرینات شدید دارند . - Amabel, 2012 -

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید