بخشی از مقاله

چکیده

ضخامت سازند ایلام در این برش 121 متر و لیتولوژی عمده آن شامل سنگ آهک متوس لایه تا توده ای سفید رنگ می باشد. مرز زیرین این سازند با سازند سورگاه پیوسته و مرز بالایی آن با سازند گورپی به صورت پوشیده می باشد. در مطالعات زیست چینه ای در برش مورد مطالعه 11 جنس و20 گونه از روزن داران شناور شناسایی شد. که بر اساس  این  روزن  داران  شناور  سه  زون  زیستی  Marginotruncana  sigali- - 1 Dicarinella asymetrica - 3 Dicarinella concavata Zone - 2 Dicarinella primitva Zone Zone تعیین شده است. سن سازند ایلام براساس روزن داران شناور و زون های زیستی معرفی شده تورونین میانی - - Middle Turonian تا کامپانین پیشین - - Early Companian می باشد.

مقدمه

حوضه زاگرس به لحاظ دارا بودن پتانسیل هیدروکربن زایی مورد توجه زمین شناسان متعددی قرار گرفته است.این حوضه در طول زمان زمین شناسی, از تغییرات محیطی برخوردار بوده است.تنوع در شرای محیطی , موجب بروز تغییرات رخساره ای در جهت جانبی و قائم گردیده است و در نهایت منجر به تشکیل سنگ های منشاء و مخزن نفت متعددی در این حوضه شده است - درویش زاده . - 1388 سازند ایلام یکی از سنگ های مخزن هیدروکربن در جنوب باختر ایران است. برش مورد مطالعه در جنوب غرب شهرستان خرم آباد واقع شده است و مختصات آن بین 48:15 تا 48:30 طول و 33:20 تا 33:40 عرض جغرافیایی قرار دارد. - شکل. - 1

-2 بحث

-1-2زیست چینه نگاری سازند ایلام

از مطالعات زیست چینه نگاری سازند ایلام در برش مورد مطالعه , منجر به شناسایی 11 جنس و20 گونه از روزن داران شناور شده و براساس گسترش و فراوانی روزن داران شناور سه زون زیستی منطبق بر زون های زیستی پرمولی سیلوا 2004 معرفی شده است.که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید