ترفند ها در دلفی

PowerPoint قابل ویرایش
33 صفحه
11900 تومان
119,000 ریال – خرید و دانلود

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید ترفند ها در دلفی توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه ترفند ها در دلفی قرار داده شده است

2-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

اسلاید ۱ :

محدود کردن اندازه فرم در دلفی 

  • گاهی اوقات نیاز است فرم ما از نظر اندازه پیرو یک الگو باشد و کاربر نتواند خارج از محدوده این فرم را تغییر اندازه دهد، راهی که پیشنهاد می شود، استفاده از Windows Messages تابع WM_GetMinMaxInfo میباشد.

 

اسلاید ۲ :

چگونه رویداد مربوط به تمامی اجزاء درون برنامه خود را تغییر دهیم؟

  • گاهی لازم می‌شود تا ما فرامینی را برای یکی از رویدادهای برنامه خود به تمامی اشیاء استفاده شده در برنامه نسبت دهیم اینکار می‌تواند با استفاده از RTTI دلفی صورت گیرد شما مثالی را می‌بینید که این کار را شبیه‌سازی کرده است.

اسلاید ۳ :

درست کردن ماکرو متنی

  • این امکان بسیار مفید است و می توانید بسیاری از کارهای نوشتاری را کاهش دهد با اینکار شما میتوانید یک سری از کارهای تکراری که روی متون انجام می دهید را بصورت ماکرو در آورده و از آنها به راحتی استفاده کنید. برای شروع به ضبط ماکرو کلیدهای ctrl+shift+r را بفشارید و آن سری کارهایی را که می خواهید را انجام دهید و سپس برای اینکه به کار ضبط ماکرو پایان دهید کلیدهای ctrl+shift+r را دوباره بزنید. حال برای استفاده از ماکرو کافیست در هر جا که لازم بود کلیدهای Ctrl+Shift+P را بفشارید

اسلاید ۴ :

انتخاب متن بصورت مربعی

  • اگر شما از کهنه کارهای کامپیوتر باشید حتما از زمان داس یادتون هست که برنامه ای بود به نام PE2 که یکی از امکانات بسیار جالبش این بود که یک مربع از متن رو میتوانستین انتخاب
    کنید و آنرا کپی یا حذف کنید. بله درست متوجه شدید در محیط دلفی هم شما اینکار را میتوانید انجام دهید اما نه به مشکلی PE2 بلکه اینکار را میتوانید فقط با گرفتن کلید Alt و کشیدن
    موس روی متن انجام دهید.

اسلاید ۵ :

گذاشتن علامت روی متن

  • این کار که به BookMark معروف است بسیار مفید و کارا می باشد. در هنگامی که شما روی قسمتی از متن برنامه کار میکنید و می خواهید به یک قسمت دیگر بروید ممکن است برای برگشتن به مکان اول خود کمی مشکل پیدا کنید. ولی شما میتوانید با زدن چند دکمه به محل مورد نظرتون باز گردید. برای اینکار در خطی که قصد دارید علامت بگذارید کلیدهای Ctrl+Shift+0..9 را بفشارید. منظور اینست که کلیدهای ctrl+Shift را نگه دارید

اسلاید ۶ :

گذاشتن علامت روی متن

  • و یکی از اعداد ۰ تا ۹ را وارد کنید تا آن خط به همان شماره علامت گذاری شود و سپس هر جا که خواستید بروید و سپس هر بار که کلید Ctrl را نگه دارید و شماره مورد نظر را وارد کنید به همان خط باز خواهید گشت. البته توجه داشته باشید که فقط می توانید ۱۰ خط را با این روش علامت گذاری بکنید و برای برداشتن علامت ها کافیست روی همان خط دوباره کلید Ctrl+shift و شماره‌ای که برای آن خط وارد کرده اید را بفشارید با اینکار علامت آن خط برداشته می شود.

اسلاید ۷ :

شی گرایی

  • در نظر بگیرید برای رانندگی مجبور بودید از تمام نکات فنی و همه اتفاقاتی که در موتور و پیستونها اتفاق می افتد با خبر بودید واقعاً گیج کننده می شد، اینطور نیست! در واقع برنامه نویسی ابتدا بدین صورت بود و فقط افراد خاصی می توانستند این کار را انجام دهند ولی با ظهور شی گرایی همه چیز عوض شد. حالا ببینیم یک شی دقیقاً چکار میکند. اول اینکه یک شی طوری طراحی شده که برنامه نویسی همانند دنیای اطراف ما بنظر برسد. یک شی همه چیزهای مربوط را دور هم جمع میکند مثلا توابع ، زیرروالها، متغییرها و حتی پایگاه داده مربوط همه و همه در یک جا و به صورت یک موجودیت

اسلاید ۸ :

شی گرایی

  • کار دیگر شی این است که جزئیات را از دید شما پنهان می کند به طوری که شما بدون آن که از ماهیت درونی آنها آگاه باشید می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. همانطور که بدون آنکه از جزئیات درونی و مدارهای یک تلوزیون باخبر باشید با آن کار میکنید و این به یکی از آرزروهای دیرینه برنامه نویسان یعنی سادگی و عدم پیچیدگی پاسخ داد. حال بیایید ببینیم یک شی چگونه این کارها را انجام می دهد.

اسلاید ۹ :

شی گرایی

  • شی های یک زبان مانند دلفی همانند اشیای دنیای واقعی مثل ماشین و متورسیکلت اهرمهایی برای کنترل نیاز دارند که این وظیفه را Method ها به عهده می گیرند. متدها نقش زیرروالها را در زبانهای قدیمی ایفا می کنند. شی ها برای حفظ حالت جاری از Properties استفاده میکنند مثلاً شما با دیدن کیلومتر ماشین به سرعت آن پی می برید و در اشیا با خواندن یک Properties همان کار را انجام می دهید.

اسلاید ۱۰ :

  • در واقع Properties یا خاصیتها نقش متغییرها و به طور کلی ساختمان دادهها را در زبانهای قدیمی ایفا می کنند البته تفاوتهایی بین یک متغییر و Properties وجود دارد که شما به تدریج به آن پی می برید. حالا به مفاهیم مشکل تر شی گرایی می رسیم.
مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPoint قابل ویرایش - قیمت 11900 تومان در 33 صفحه
119,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد