بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


آشنایی با گروهک تروریستی داعش

تاریخچه فعالیت : از سال 2003 تا کنون
عقیده : سلفی جهادی
سرکردگان :
ابو مصعب الزرقاوی(2004-2006)
ابوحمزه المهاجر (2006-2010)
ابوعمر البغدادی(2006-2010)
ابوبکر البغدادی(2010 تا کنون)
مقرهای اصلی :
موصل و فلوجه در عراق
استان الرقه در سوریه
منطقه عملیاتی : سوریه و عراق
تعداد نیروها : 15 هزار تروریست
مخالفان : ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره
ارتش عراق؛ شورای بیداری (سنی)


اسلاید 2 :


رهبران

اسلاید 3 :


 هویت واقعی "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه داعش فردی است با نام واقعی "شیمون ایلوت"  که یکی از مزدوران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" به شمار می‌رود. براساس گزارش این گروه‌های مجازی نام جعلی این شخص هم اکنون "ابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدری الرضوی الحسینی" است. ماموریت این فرد ایجاد شکاف و نابودی تجهیزات نظامی و امنیتی کشورهایی که برای اسرائیل تهدید به شمار می‌روند،

اسلاید 4 :


ابوبکر بغدادی: نام واقعی: "ابراهیم البدری" ابودعاء


وی عنوان مدرس در زمینه مطالعات اسلامی فعالیت می‌کرد. مدتی امامت مسجد جامع احمد بن حنبل در سامراء را برعهده داشت و سپس به مسجد جامع بغداد رفت و در نهایت ساکن فلوجه شد. نیروهای آمریکایی وی را در 4 ژانویه 2004 به مدت حدود 3 سال بازداشت کردند. بغدادی پس از آزادی گروهکی تحت عنوان "ارتش اهل سنت" راه‌اندازی کرد و سپس توانست به القاعده بپیوندد. دقت و زیرکی او به حدی بود که توانست خود را بعنوان شخص سوم القاعده اثبات کند و جانشیت ابوعمر بغدادی شود.

اسلاید 5 :


ابو ایمن العراقی

: تولد 1965 کنیه: أبو مهند السویداوی
مهمترین مقام حال حاضر داعش در سوریه بشمار می‌رود. یکی از اعضای شورای نظامی 3 نفره داعش را تشکیل می‌دهد. وی از ماموران عالی‌رتبه در اطلاعات نیروی هوایی زمان صدام بشمار می‌رود. در سال 2007 بمدت 3 سال بازداشت شد. در سال 2011 او را به دیرالزور (سوریه) منتقل کردند. العراقی امروز رهبری داعش را در ادلب، حلب و کوه‌های لاذقیه برعهده دارد.


اسلاید 6 :


ابو احمد العلوانی

نام واقعی: ولید جاسم العلوانی
وی جزو نیروهای ارتش در زمان صدام بود. العلوانی اکنون نفر دوم شورای نظامی داعش است.


اسلاید 7 :


ابو عبد الرحمن البیلاوی

: نام واقعی: عدنان اسماعیل نجم / کنیه: ابو اسامة البیلاوی
البیلاوی ساکن خالدیه در الانبار بود. وی که جزو نظامیان ارتش در زمان صدام بود در 27 ژانویه 2005 در بوکا بازداشت شد. البیلاوی نفر آخر و رئیس شورای نظامی داعش بشمار می‌رفت. وی به دست نیروهای ارتش عراق در خالدیه به‌هلاکت رسید.


اسلاید 8 :


حجی بکر

نام واقعی: سمیر عبد محمد الخلیفاوی
افسر سابق ارتش صدام بود که در زمینه توزیع اسلحه فعالیت می‌کرد. مدتی در بوکا زندانی شد و پس از آزادی به القاعده پیوست. وی از مهمترین مقامات داعش در سوریه محسوب می‌شد که توسط یکی از افسران ارتش عراق در شمال بابل به‌هلاکت رسید.


اسلاید 9 :


ابو فاطمة الجحیشی

: نام واقعی: نعمة عبد نایف الجبوری
مسئول عملیات گروهک‌های تروریستی در جنوب عراق بود. سپس به کرکوک رفت و در نهایت عملیات های منطقه دیگری در شمال عراق را برعهده گرفت.


اسلاید 10 :


نحوه پیدایش داعش


گروه «دولت اسلامی در عراق» در 15 اکتبر 2006 و پس از نشست شماری از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت. در این نشست «ابوعمر البغدادی» به عنوان سرکرده آن تعیین شد.
این گروه از زمان تشکیل در سال 2006 عملیات و حملات تروریستی بسیاری را در عراق برعهده گرفت.
پس از هلاکت «ابوعمر البغدادی» در تاریخ 19/4/2010 «ابوبکر البغدادی» به عنوان جایگزین وی معرفی شد.
با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید