بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

شاید نزدیكی به آسمان وسوسه انگیز باشد اما برای كسانی كه ترس از ارتفاع دارند با این حال نمی‌توان كتمان كرد نزدیكی به آسمان همیشه یكی از وسوسه‌‌های بزرگ بشر بوده است و تا به امروز ساخت برج‌های بلندی نظیر برج تهران نماد و نشانه آرزوی بزرگ زندگی در میان ابرها است.

آرامش خانه های ما امروز کجاست؟ آیا هنوز آن احساس امنیت، سکوت، محرمیت و ... که در خانه های سنتی ما بود، در خانه های مدرن ما احساس می شود؟

اسلاید 2 :


هدف اصلی معماری محیطی ساده است: جذابیت، آسایش و راحتی پناهگاهی که با توانایی خرید مردم مطابقت کند ( چه در کاربرد و چه در ساخت )، به زمین آسیب نرساند و ... . این به این معناست که حداقل اصول زیر در آن رعایت شود:

(1بیشترین کاربرد مصالح ساختمانی قابل تجدید: ظاهراً این ماده، چوب است.

2) کاربرد حداقل مصالح غیر قابل تجدید و مصالح با مصرف انرژی بالا، مانند آهن، آجر، آلومینیوم، عایق و عایقکاری .


3) دریافت انرژی که بر روی خانه می افتد و گرفتن انرژی ژئوترمال (زمین گرمایی) زمین که در اعماق، ذخیره گشته.


4) طراحی و ساخت جهت انجام خدمات طولانی و کاربردی . این عمل خانه سازی را قابل اجرا می کند ، به همان نسبت نیز هزینه بین نسلهای مختلف تقسیم می گردد.

 5

اسلاید 3 :

5) خانه باید محکم باشد، مقاوم در برابر بلایا و عوامل محیطی دیگر.


6) نداشتن تهدید جانی یا مالی و عدم وابستگی کامل به جریان الکتریسیته.

7) خانه باید در مقابل « آینده » محافظت شود ( future proof ). باید چنان باشد که بتواند به راحتی در هر شرایطی بروز ( update ) باشد و تکنولوژی آینده را بپذیرد و قابلیت انجام دادن کابل کشی و سیم کشی ها و لوله کشی های اضافی آینده را داشته باشد .


8) توانایی وظرفیت مستقل بودن از شبکه گاز و برق را داشته باشد، اگر نیروی تأمین کننده انرژی، در ابتدا از خیابان استفاده میگردد (مانند آنچه که امروز هست ) و همه خانه ها برق خود را از کابل کشی های خیابان می گیرند، همه خانه ها باید به سمتی طراحی شوند که سرانجام از برق خورشیدی بهره گیرند .

9) ساختمانها باید حداقل تعمیرات را داشته باشند و چنان باشند که تأخیرهای احتمالی در تعمیرات، موجب خرابی آنها نشود، هیچ حفره مخفی در ساختمان نباشد و ... .

اسلاید 4 :


10) اگر بخشهایی از خانه امکان ساخت در کارخانه دارد، با کنترل کیفیت و مقیاس اقتصادی این عمل انجام می پذیرد که بسیار مفیدتر وقابل اجراتر و اقتصادی تر خواهد بود.
11) خانه با طراحی محیطی باید بیشترین آسایش و کمترین هزینه را نسبت به خانه های متداول داشته باشد تا جهش مهمی را در فروش آن ایجاد نماید.

اسلاید 5 :

      مجتمع وکیل آباد بعنوان نمونه ای از ساختمان های high rise در مشهد واقع در خیابان صیاد شیرازی 2 می باشد. به لحاظ موقعیت این سایت واقع در محدوده ای با تراکم بالا و بافتی متمایز از اطراف خود است .بافتی که مجتمع وکیل آباد در آن واقع شده بافتی جدید است و کاربری های مختلفی در اطراف آن قرار دارد که هنوز در دست احداث می باشد. این مجتمع از لحاط ارتفاع با بافت خود متمایز بوده و به عنوان مجتمعی شاخص در بلوار صیاد خود را مطرح کرده است.

اسلاید 6 :

             نقش مجموعه  در سیمای شهری

             1- عدم وجود فضای سبز در این مجتمع باعث ایجاد صلبیت بیشتر بنا می شود.

              2- با توجه کم ارتفاع مجاور منطقه ، مجتمع مذکور به عنوان یک مجتمع مسکونی شاخص در بلوار صیاد شیرازی مطرح می شود.

             3- همجواری این مجموعه با هتل پنج ستاره پارس ، از امتیازات این مجتمع محسوب می شود.

              4- با توجه به بافت افقی منطقه ، مجتمع از لحاظ ارتفاع در تضاد با بافت منطقه و هماهنگی با ساختمان های مجاور ( مجموعه های در دست احداث ) خود می باشد.

اسلاید 7 :

بررسی الگوها ی سواره و پیاده و نحوه تامین دسترسی

- سایت مجموعه وسیله یک سری شریانهای اصلی بصورت فیزیکی از بافت اطراف جدا شده است،با توجه به راسته بلوار صیاد شیرازی و  خیابان صیاد 2 که بعنوان شریانهای اصلی مجموعه محسوب میشوند، دسترسی به مجموعه کاملا تسهیل شده است.

- دسترسی پیاده نیز بوسیله یک سری پیاده رو ها و سنگفرشها جدا شده است ، ارتباط مجموعه با سایر نقاط شهر نیز بوسیله وسایل نقلیه عمومی میسر میباشد.

اسلاید 8 :

با حفظ دید بصری به عمق مجموعه ، مجتمع دارای پلانی شفاف و قابل درک است اما چون توده ها به فرم شکسته شکل گرفته اند , برای کاربری که با مجموعه نا اشناست ایجاد سردرگمی میکند .

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید