بخشی از مقاله

چکیده

ایجاد و حفظ یک نام تجاری یکی از زمینه های اصلی تحقیق و پژوهش برای بازاریابان به شمار می رود. بازاریابان برای حفظ نام تجاری محصولات خود به مشتریان از روش های مختلفی استفاده می کرده اند. یکی از روش های اخیر بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می باشد.هدف از این مقاله تعریف و ارزیابی بازاریابی ازطریق رسانه ها اجتماعی بر روی یک نام تجاری خاص با توجه اینکه مفهوم دریافت توجه از دانشگاه های بازاریابی و افراد شاغل و تاثیر آن بر روی مشتریان می باشد . حوزه مطالعاتی این پژوهش عبارت است از مشتریانی در ایران که در رسانه های اجتماعی اخبار و محصولات یک برند خاص را دنبال می کنند . پرسشنامه ای سازمان یافته دریک جامعه 222 نفره توزیع شد و پاسخ این پرسش ها از طریق رگرسیون چند مرحله ای تجزیه وتحلیل شد.

نتایج بدست آمده از این تحقیقات نشان داد که یک نام تجاری زمانی مشتریان را به طور مثبت تحت تاثیر قرار می دهد که محصولات سودمند و با صرفه ای را ارائه می دهد , محصولات مرتبط با محصول اصلی را نیز ارائه می دهدو اطلاعات و محتویات کامل محصول را ارائه می دهد , بر روی سیستم عامل های مختلف قابل اجرا بوده و برنامه های کاربردی خود را در رسانه های اجتماعی ارائه می دهد . مشتریان ترجیح می دهند موسیقی , فن آوری های مرتبط، و مطالب سرگرم کننده ای را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند . با توجه به نتایج بدست آمده این مطالعه می تواند به عنوان یکی از پیشگامان در این زمینه جدیدی از بازاریابی در نظر گرفته شود و همچنین چند تاکتیک مفید به شاغلین پیشنهاد می کند.

کلمات کلیدی: بازاریابی رسانه های اجتمایی , وفاداری برند, محتوا, واتس آپ

مقدمه

با ایجاد و حفظ وفاداری برند یکی از زمینه های اصلی تحقیق بازاریابان از گذشته شکل گرفته است . وفاداری برند به عنوان بعد نهایی وضوح برند برای مشتری و رابطه نهایی مشتری و سطح شناسایی آن از برند می باشد - الیور ,1997 چادهاری و هولبروک , . - 2001 همانطوری که برندها انحصاری و شاخص در ذهن جلوه می کنند, مشتریان زیادی جذب آنان می شود. وفاداری برند باعث سود فروش, اشتراک بازار و سودآوری برای شرکت ها شده و حداقل اینکه رشد بازار را در پی دارد - کلر , ,2008 اکر . - 1998 بازاریابان از ابزارهای گوناگونی برای حفظ وفاداری برند استفاده می کنند که شامل اجزاء برند, متغیرهای مرکب و روش های جدید مانند فعالیت های بازاریابی اسپانسرها و اینترنت و رسانه های جمعی می باشند - کلر, . - 2008

هدف این مقاله تمرکز بر رسانه جمعی در بعد هویت برند می باشد که به عنوان فرایند تقویت افراد در ارتقاء وب سایت ها, محصولات و خدمات از طریق کانال های اجتماعی آنلاین می باشد. و دراخر این مقاله سعی در شناسایی اثر بازاریابی رسانه های گروهی بر وفاداری برند مشتریان دارد و این مفهوم توجه زیادی را به خود جلب نموده است. این تحقیق در ایران انجام شد چون این کشور بیش از 60 درصد نرخ استفاده ازا ینترنت را دارد که 45 میلیون نفر از آن استفاده می کنند. این کشور رتبه دوازدهم جهان در استفاده از اینترنت را دارند و بر طبق میانگین ساعت استفاده افراد در ماه در میان این کشورها ترکیه رتبه پنجم را به طور میانگین 33/9 ساعت به خود اختصاص داده است.

ترکها ساعت زیادی را به نسبت کشورهای دیگر مانند آمریکا انگلستان و فرانسه پای اینترنت می گذرانند و برطبق تحقیقات آماری تویک در 2010 مشخص شد که اینترنت وقت زیادی از مردم را می گیرد و آنها به ارسال ایمیلی به میزان 72/4 و مطالعه آنلاین 70 درصد و ارتباطات راه دور 57 درصد می پردازند. در قالب استفاده از رسانه های جمعی و رسانه های اجتماعی به نظر می رسد که واتس آپ از شاخص ترین رسانه اجتماعی ایران می باشد و بعد از آن فیس بوک, توییتر, یوتیوب رتبه های بعدی را دارند. واتس آپ 90 درصد در جامعه کاربران ایران نفوذ کرده و ایران رتبه پنجم استفاده از واتس آپ را به خود اختصاص داده است. اگرچه تغییراتی در آمار انجام شده و این نشان می دهد که عادات ایرانی هاها مشابه سایر کشورهااستفاده فعال از این رسانه هاست. با ارائه آمار اطلاعات ایران جایگاه محکمی برای بررسی رسانه های جمعی و نتایج تعمیم یافته می باشد.

متن و بدنه اصلی مقاله

سافکو و بریک - 2009 - رسانه جمعی را به عنوان فعالیت ها و رفتارهای افرادی عنوان می کنند که به جمع آوری اطلاعات آنلاین و اشتراک آن و دیدگاه ها با استفاده از رسانه های جمعی می پردازند. برطبق تحقیق رابینسون - 2007 - رسانه های اجتماعی ابزار مفیدی برای ارتباطات مبتنی بر وب می باشد که طرفداران زیادی را داشته و همچنین به صورت مشارکتی با اشتراک دانش و اطلاعات از ابزارهای تقویتی وب استفاده می کند. استفاده موثر زمانی و استفاده از منابع در بازاریابی رسانه های اجتماعی به شرکت ها زمینه ارتباطات بیشتری را با مشتریان برای ارائه فاداری برند, فراتر از روش های سنتی فراهم ساخته است - زاریلا , . - 2010 تحقیق انجام شده بر روی توییتر و فیس بوک نشان می دهد که اکثر افراد در انجا به صحبت ارائه نظر و خرید محصولات می پردازند.

تجارت باعث ارتقاء محصولات و خدمات و پشتیبانی و همچنین ایجاد شور و شوق در فعالیت آنلاین برند از طریق رسانه های اجتماعی مانند وب لاگ ها, سایت ها, بازی ها و رسانه های دیگر شده است. رسانه های اجتماعی مشتریانی دارند که به اشتراک اطلاعات پرداخته و برند را معرفی می کنند - استیلمان , . - 2011 این مکالمات روش مقرون به صرفه ای برای شرکت ها و افزایش آگاهی از برند می باشد و همچنین تشخیص برند و افزایش وفاداری برند را به همراه دارد - گانلیوس , . - 2011 گفته می شود که این رسانه ها در ایجاد وفاداری برند از طریق بازاریابی، گفتمان و ایجاد جوامع مجازی کمک می کنند - مکی, . - 2010بازاریابی رسانه های اجتماعی متفاوت از روش های سنتی است. این روش نیازمند توجه و استراتژی و دستیابی به صداقت و تاثیر مثبتی از برند می باشد. بازاریابی رسانه های اجتماعی ارتباط خاصی را با بازاریابی رابطه ای دارد و شرکت ها از تلاش برای فروش به پیوند با مشتری روی آورده اند - گورد هامر , . - 2009 این شرکت ها از شرکت های بزرگ دور شده و با اقدامات کوچک به آرامی افراد زیادی را جذب می

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید