بخشی از مقاله

چکیده:

از آنجائیکه این سوال برای سهامداران، کارمندان و مشتریان پیش میآید که آیا شرکت و تامین کنندگان - اش از لحاظ اجتماعی و محیط زیستی مسئول میباشند،زنجیرههای تامین پایدار نیز با اهمیت خاصی در حال رشد هستند. این حقیقت در زنجیر تامین صنعت خودرو به طور جدید در نظر گرفته میشود. در این زنجیر، شرکتها معمولاً در مورد عملکرد محیط زیستی فروشندگانشان نگران میباشند.

به منظور ارزیابی این موضوع که تا چه حد الزامات محیط زیست از سوی شرکتهای صنعت خودرو به تامین کنندگان تحمیل میشود، این مقاله به بررسی تولید کننده قطعات خودرو برزیلی که چند ملیتی هستند میپردازد. موضوع تجزیه و تحلیل شده قادر به نشان دادن این موضوع بود که در ارزیابی، انتخاب و حفظ و نگهداری تامین کننده به عنوان بخشی از زنجیره تامین مربوطه، الزامات محیط زیست کلید اصلی هستند.

مقدمه
در دهههای اخیرسوالات مربوط به محیط زیست برای دولتها و شرکتهای سرتاسر دنیا مسئلهی حیاتی شده است. در نتیجه، قوانین و مقررات شکل گرفتند تا شرکتها را وادار کنند خودشان رابا راه کارهای پایدار تطابق دهند و عملکردهای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستیشان را بهبود دهند. نظریهی این موضوع که آلوده سازی محیط زیست میتواند به تصویر شرکتهابین مشتریانلطمه بزند به طور گستردهای مورد پذیرش واقع شده است. این دسته از مشتریان میتوانند تاثیرات معکوسی بر سود و فروش شرکتها داشته باشند.

نگرانی جامعه نیز بیشتر در مورد محیط زیست است. در نتیجه، توجه به عملکرد محیط زیست سازمانها در حال افزایش است و چالشهای اِکولوژی دیگر محدود به مناطق تولید کننده نیست. در این روزها، شرکتها باید به زنجیرههای تامین مربوطه خود دقت نمایند و تضمین کنند که فعالیتهایشان با محیط زیست دوستانه است. از آنجائیکه این سوال برای سهامداران، کارمندان و مشتریان پیش میآید که آیا شرکت و تامین کنندگاناش از لحاظ اجتماعی و محیط زیستی مسئول میباشند،زنجیرههای تامین پایدار نیز با اهمیت خاصی در حال رشد هستند.

سیئورینگ و همکارانشبیان کردند که تمام اعضاء موجود در زنجیره تامین باید با فعالیتهای مسئولیت پذیر اجتماعی و سبز تطابق داشته باشند تا مشارکت مداوم آنها در فرایند تامین تضمین شود. با این حال، آنها باید رقابتشان را با استفاده از پاسخ گویی صحیح به الزامات اقتصادی و نیازهای مربوطه مشتریان حفظ کنند.

این مقاله اهمیت کنونی زنجیرههای تامین پایدار را تشخیص میدهد و هدفش بررسی این موضوع است که آیا شرکتها برای انتخاب و ارزیابی تامین کننده، فعالیتهای محیط زیستی را به عنوان الزامات در نظر میگیرند. این امر از طریق مطالعهی تولید کننده قطعات خودرو برزیلی که چند ملیتی هستند و مطالعهی ارتباط آنها با فروشندگان مستقیم انجام پذیر است.

بررسی نوشتیجات

در صنعت خودرو این مقاله با جنبههای محیط زیست سروکار دارد که در رابطه تامین کننده/مشتری درگیر میباشند. در نتیجه بررسی نوشتیجات به طور اساسی دو موضوع مهم را تحت پوشش قرار میدهد از جمله زنجیر تامین و فرایند انتخاب فروشنده.

زنجیر تامین سبزمارتین. و لائوگِنی بیان میکنند که مدیریت زنجیر تامین به فعالیتهای مدیریتی مورد نیاز شرکتها مرتبط میشود تا ارزش مشتریانشان را از تولید به محصول واقعی یا از تحویل خدمات به مشتری نهایی جمع آوری نماید. آنها به بیان اختلاف موجود در نظریه زنجیر تامین و دیدگاه سنتی پرداختند. لازم به ذکر است که سازمانها به مشتریان بلاواسطهی خود توجه مینمودند و به تاثیر وارد شده به مشتریان نهایی به دلیل تاخیر پیش آمده در تحویل توجهای نداشتند.

با این وجود، تصویر زنجیر تامین با گذشت زمان پیشرفت کرده است و هم اکنون سازمانها آگاهی ندارند که هر یک از اعضاء زنجیره برای رضایت کامل مشتری به تمام چرخهی تولید اعم از مواد خام تا تحویل نهایی باید توجه نمایند. موفقیت و شکست گروهی از شرکتها که در یک زنجیر تامین دخیل هستند به عملکرد هر یک از آنها و همه آنها بستگی دارد. موفقیت از عملکرد خوب یک شرکت تنها نتیجه نمیشود. با این وجود عملکرد بد یک شرکت میتواند کل شبکه تولید را به مخاطره بیاندازد.

زمانی به زنجیر تامین سبز یا پایدار گفته میشود که در اضافه به اصول عملیاتی سنتی جنبههای پیشرفت پایدار نیز به کار میرود. به این معناست کهبر طبق یک پایهی منظمفعالیتهای دوستانه اقتصادی، محیط زیست و اجتماعی به عنوان بخشی از مراحل عملیاتی در نظر گرفته میشود. سریواستارا، مدیریت زنجیر تامین پایدار یا مدیریت زنجیر تامین سبز - - GSCM را به عنوان ادغام تفکرات در مورد زنجیر تامین از جمله طراحی محصول، انتخاب مواد خام و منابع آنها، فرایندهای تولید، تحویل کالاها به مشتریان نهایی و نیز مدیریت محصول پس از عمر مفیدَش که به عنوان لجستیک معکوس شناخته میشود تعریف مینماید.

زوکاتو و همکارانش مدیریت زنجیرتامین سبز را به عنوان راهی برای توسعه دادن محیط زیست تعریف می - نمایند که قادر است موارد مقدماتی را در خرید، تولید، حمل و نقل و در لوجستیک معکوس از جمله تامین کنندگان مواد، پیمانکاران خدماتی، فروشندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان نهایی درگیر نماید - همه این موارد با یکدیگر کار میکنند تا تاثیرات معکوس ناشی شده از فعالیتهایشان را بر محیط زیست کاهش یا حذف نمایند - .

واژه به کار گرفته شده برای فرضیه زنجیر تامین پایدار و بسیاری از عناصر آن در سالهای اخیر تغییرات بسیاری کرده است. پیدا نمودن نام اسامی ادبی، کاری ممکن است مانند: مدیریت شبکه تامین پایدار، مدیریت محیط زیست زنجیر تامین، تملکات پایدار، تملکات محیط زیست، لوجستیک سبز، لوجستیک محیط زیست و زنجیر تامین پایدار.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید