بخشی از مقاله

چکیده

یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه به وسیله یک پارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سامانهها، ساختار، سرویسها، مدیریت و رابطه میان انها است. به عبارت دیگر ساختمان هوشمند ساختمانی است که کلیه اجزای داخلی ان به واسطهای یک پارچه و ایجاد منطقی سازگار با محیط در تعامل با یکدیگرند. از سوی دیگر، مدیریت انرژی - EMS - میتواند در حدود 10 تا 30کاهش هزینه و قیمت در پیداشته باشد. بازار جهانی خانهها و ساختمانهای هوشمند در چهار گروه بازار محصولات، بازار کاربر نهایی، بازار فناوری و بازار اپلیکیشن جا میگیرد.

کلمات کلیدی : هوشمند سازی - ساختمان هوشمند- مدیریت پویا

مقدمه

تا کنون در مورد خانه های هوشمند شنیده اید تفاوت اصلی خانه های هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل آب و هوا، چراغ ها، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین ها و مانتیورهایی که می توانند به خانه های هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.ایجاد این اتصالات از روش گوناگون قابل انجام است.سیستم های اختصاصی ای وجود دارند که ویژه ی خانه های هوشمند ساخته شده اند شما می توانید از طریق وای فای و روی بستر اینترنت، این وسایل را کنترل کنید همچنین برخی از آن ها ممکن است با بلوتوث هم قابل کنترل باشند؛ در این شرایط حتی می توان بدون استفاده از اینترنت هم آنها را کنترل کنید. هر یک از این سیستم ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهترین گزینه برای شما بستگی به نیاز و کاری دارد که می خواهید انجام دهید.در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این خانه ها، نحوه کارکرد و کنترل شان ارایه خواهیم داد. تاریخچه سیستم هوشمند ساختمان

گام اول : کنترل اتوماتیک

تاریخچه سیستم هوشمند ساختمان مشخص میکند که سرآغاز هوشمند سازی با استفاده از ریموت برای دستگاههای برقی منزل نظیر روشنایی و تلویزیون و درب پارکینگ و همچنین استفاده از سنسورهای دارای چشم حرارتی و سنجش شدت نور و یا دارای تایمر برای کنترل روشنایی رایج گردید.

گام دوم : ایده کنترل متمرکز و یکپارچه - - integration

در این مرحله کنترلهای دارای ورودی و خروجی I/O ماژول ها بوجود آمدند که از سنسورها ورودی دیجیتال 1 - ، - 0 و یا ورودی آنالوگ - مانند عملکرد سنسور دما و یا فشار در یک بازه مشخص - را گرفته و پس از پردازش در خروجی ها فرمان دیجیتال برای کنترل روشن و خاموش و یا خروجی آنالوگ برای کنترل دمپر ها و یا شیرهای برقی تدریجی را صادر میکردند. مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

آسایش وراحتی

کارکردن به شیوه ای راحت و مدرن و تفاوت در ساده زندگی کردن فقط با یک اشاره و با یک تماس مختصر

موارد کنترلی مدیریت هوشمند ساختمان

کنترل کلیه نقاط روشنایی، کنترل کلیه هواسازها، کنترل نور نما، کنترل و مانیتورین موتورخانه و چیلر و برج خنک کن،کنترل فن ها،کنترل ورود و خروج،کنترل و مانیتورینگ پمپ های فاضلاب. با توجه به کمبود منابع انرژی در جهان لزوم مدیریت و کنترل ساختمان به نحوی که انرژی کمتر و بهینه تر مصرف شود، با ارائه راهکارهای هوشمند کنترل ساختمان امکان پذیر است.

مهمترین امکانات و مزایای یک خانه هوشمند

کنترل هوشمند روشنایی و نور منزل

کنترل سیستم های صوتی و تصویری

کنترل هوشمند دما و سیستم های سرمایش و گرمایش

کنترل مصرف کننده های متصل به پریز برق

سیستم تغذیه و آبیاری گیاهان و محوطه سبز

کنترل پرده های ساختمان

سیستم های حفاظتی و امنیتی شامل دوربین مدار بسته، دزدگیر

سیستم های ایمنی مانند وضعیت نشت گاز، نشت آب، دود

امکان کنترل ساختمان در هر فاصله ای با استفاده از اینترنت و تلفن

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید