بخشی از مقاله

چکیده    
در این مقاله ی فرمول جدید برای انتگرال گیری مراتب مختلف از چندجمله ای های برنشتاین و با هر درجه برحسب خود چندجمله ای های برنشتاین به دست م  آوریم. سپس از این چندجمله ای ها برای یافتن جواب تقریبی معادلات انتگرال استفاده م  کنیم و ی   فرمول ماتریس    برای معادله انتگرال خط    فردهلم غیرمنفرد با استفاده از
تکنی روش گالرکین به دست م آوریم. در روش گالرکین، چندجمله ای های برنشتاین به عنوان تقریب توابع پایه ای استفاده م شوند. مثال عددی داده شده و جواب عددی آن دقت مطلوب را نشان م دهد.

واژهdهای کلیدی:چند جمله ایdهای برنشتاین، معادلات انتگرال فردهلم

١ مقدمه

چندجمله ای های برنشتاین نقش موثری را در بخش های مختلف ریاض ایفا م نمایند. این چندجمله ای ها اکثرا در حل معادلات دیفرانسیل و نظریه تقریب کاربرد دارند ]٢،١.[ جواب های معادلات انتگرال اکثرا تحلیل است و روش های تقریبی کم برای حل عددی دسته های مختلف معادلات انتگرال وجود دارند ]۴،٣.[ از آنجایی که چند جمله ای های قطعه ای مانند چندجمله ای های برنشتاین هممشتق پذیر و هم انتگرال پذیر هستند لذا به فرم ی پایه کامل روی بازه متناه  تعریف میشوند ]۵.[ به علاوه این چندجمله ای ها مثبت ومجموع آنها ی   است و از آنها برای حل معادلات دیفرانسیل خط  و غیرخط مرتبه دوم استفاده م  شود. در این مقاله ابتدا معرف مختصریاز چندجمله ای های برنشتاین ارائه م  دهیم، سپس به اثبات انتگرال q ام چندجمله ای های برنشتاین پرداخته و ی فرمول ماتریس برایحل معادلات انتگرال فردهلم خط  با استفاده از تکنی روش گالرکین به دست م آوریم و در نهایت با ی مثال عددی به بررس جوابآن میپردازیم.                            

تعریف ١.١. i امین چندجمله ای برنشتاین از درجه n به صورت که در آن . برخ  از خواص این چندجمله ای ها به صورت زیر است:        

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید