بخشی از مقاله

چکیده:

امروزه تجارت الکترونیک از مسائل مهم در کسب و کار می باشد. مقدار زیادی از معاملات و خرید و فروش در حال حاضر در سراسر دنیا به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. تجارت الکترونیکی همانند کسب و کارهای دیگر بر نگاه مشتری به کالا و خرید محصول توجه دارد. این نوع تجارت به سرعت در حال نفوذ به سازمانهاست .مرزهای بین سیستم های اطلاعاتی و تجارت الکترونیکی به سرعت در حال محو شدن می باشد.این مقالهیک تجزیه و تحلیل تجربی از تاثیرات درگیری محصول ، ریسک درک شده و اعتماد مورد انتظار مصرف کننده در تجارت الکترونیک را ارائه می کند. نتایج نشان داد که اعتماد مورد انتظار مصرف کننده یک پیش بینی از انتخاب مصرف کننده بین خرده فروش الکترونیکی و بازار الکترونیکی است. این نشان داد که درگیری محصول بطور مثبت بر انواع ریسکهای درک شده تاثیر گذاشت، در حالیکه تنها ریسک عملکرد محصول، بطورمثبت با اعتماد مورد انتظار مصرف کننده در ارتباط بود. این یافته ها دربردارنده مفاهیم مهم عملی برای توسعه استراتژی های تجارت الکترونیک برای خرده فروشان الکترونیکی و بازارهای آنلاین است که می تواند به مدیریت اعتماد مورد انتظارمصرف کننده و در نهایت افزایش فروش بالقوه با کاهش خطرات مرتبط با خرید آنلاین کمک کند.

کلمات کلیدی:تجارت الکترونیک،در گیری محصول،ریسک درک شده، اعتماد مورد انتظار.

مقدمه

تجارت الکترونیک، روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از اینترنت است.با اینکه از تجارت الکترونیکی مدت زمان زیادی نمی گذرد اما نمی توان از نقش چشمگیر آن غافل ماند.این فعالیت در کشورهای توسعه یافته در مقایسه با کشورهای دیگر رشد بیشتری داشته و می توان پیش بینی کرد در آینده نزدیک با سرعت بیشتری توسعه یابد.درگیری محصول عامل مهمی است که نفوذ قابل توجهی در تصمیم گیری خرید مصرف کنگاند دارد و به این ترتیب توجه قابل ملاحظه ای از محققینی که روی رفتار مصرف کنده تحقیق می کنند را به خود جلب می کند. مصرف کنندگانیکه سابقه خرید زیادی دارند به طور فعال تمایل به جمع آوری و انتشار اطلاعات در مورد محصولات و یا خدماتی که علاقه مند هستند، دارندمقابل.در مصرف کنندگانی که سابقه خرید زیادی ندارند اینکار را انجام نمی دهند.

درگیری محصول به نفوذ قابل توجهی از ارتباطات دهان به دهان رسیده است - بلوخ و ریچینز، - . بنابراین درگیری محصول به عنوان یک محرک کلیدی موثر بر تصمیم گیری های خرید دیده می شود - بلوخ و ریچینز، - .مطالعاتی وجود دارد که روی اثرات درگیری محصول و خطر درکشده در پاسخ مصرف کننده تمرکز می ک ند. برای مثال، جستجوی اطلاعات و فعالیت های ارزیابی - براون و کالدنبرگ، ٌُُْ -  ، پردازش اطلاعات - بیان و موتینیو، ًًٍَ -  ، و اشاعه اطلاعات - بلوخ و ریچینز، ٌََُ - . با این حال، تحقیقات کمی به بررسی نقش این عوامل در تصمیم گیری مصرف کنندهدر تجارت الکترونیک اختصاص داده شده است. در این راستا، این مطالعه به بررسی این سوال می پردازد که چگونه یک مصرف کننده یک تاجر آنلاین را برای خرید انتخاب می کند و اینکه چگونه یک مصرف کننده روی یک تاجر در تجارت الکترونیک تصمیم می گیرد یک مسئله مهم برای بررسی است که می تواند بینش های مفیدی برای جذب مشتریان بالقوه آنلاین فراهم می کند.

بنابراین، نتایج چنین تحقیقاتی در نهایت، مفاهیمی برای توسعه استراتژی برای افزایش درآمد یک تاجر را فراهم می کند. هنگامی محصولی خریداری می شود، سوالی پرسیده می شود که باید توسط یک مصرف کننده آینده نگر پاسخ داده شود. تصمیم گیری روی یک تاجر در بخش های بزرگبا توجه به قصد خرید انجام می شود کهتوسط عوامل متعدد از جمله ارزش، مارک ها، اعتماد تحت تاثیر قرار گرفته است - هنگ و چو - .ُهدف از این مقاله درک فرایندی است که در آن مصرف کننده یک تاجر آنلاین را از طریق بررسی اثراتدرگیری ذهنیمحصول، ریسک درک شدهواعتماد مورد انتظارانتخاب می کند. ما در این مقاله یک ساختار جدید به نام»اعتماد مورد انتظار« معرفی کردیم که اشاره به مقداری است که یک مصرف کننده از یک تاجر بالقوه انتظار دارد تا با توجه به یک خرید آنلاین داده شده، قابل اعتماد. باشد

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به فرایند خرید و فروش محصولات و خدمات و اطلاعات با استفاده از شبکه های کامپیوتری و اینترنت گفته می شود. همچنین تجارت الکترونیک در یک تعریف کلی به معنای استفاده از شبکه های اینترنتی کامپیوتر برای بهبود عملکرد سازمانی می باشد.افزایش سود آوری، کسب سهم بازار بیشتر، بهبود خدمت به مشتری و ارسال سریعتر محصولات از جمله عملیاتی است که به واسطه تجارت الکترونیک انجام می شود و تمامی جنبه های تعاملات الکترونیک سازمان را با سهامداران و یا مشتریانی که نقش تعیین کننده در آینده سازمان دارند شامل می شود.تجارت الکترونیک به مفهوم خرید، فروش، انتقال، مبادله محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت است.به طور خلاصه در مقیاس محدود، تجارت الکترونیک شامل تعاملات تجارت الکترونیک و در مقیاس وسیع تر شامل کاربردها و فعالیت های تجاری در تجارت الکترونیک می گردند.

درگیری محصول

مصرف کنندگان با درگیری محصول بالا زمان بیشتری را می گذرانند و تلاش و سعی قابل ملاحظه ای برای شناخت انتخاب محصول موردنظرشان می کنند. تعاریف مختلفی از درگیری ذهنی محصول به کار برده شدهاست به عنوان مثال احساس علاقه، شور و هیجان و اشتیاقی که مصرف کنندگان درباره طبقه خاصی از کالا دارند.درگیری محصول به عنوان ادراک مصرف کننده از ارتباط و یا اهمیت یک طبقه محصول ، بر اساس نیازهای ذاتی خود، ارزش ها و علایق تعریف شده است - دولف، اودکرکن، شرودر و لاکوبوچی،ًًٌٌٍ؛ زایچکوفسکی، ٌَُِ - ٍ، و این نشان دهنده حالت انگیزشی داخلی از مصرف کننده، شامل انگیختگی، علاقه، و یاسائقه ناشی از طبقه محصول می باشد - بلوخ،ٌٌَُ - .

علاوه بر یک حالت روانی،درگیری نیز یک ویژگی از یک محصول است. میزاندرگیری محصول را می توان از طریقطبقه بندی محصول تعیین کرد. به عنوان مثال، لباس به طور کلی بعنوان یک محصول پر فروش از مصرف کنندگانی که اغلب یک دست لباس برای معنای نمادین، تقویت تصویر و یا رضایت روانی آن می خرند، می باشد - سولومون،ٌَُّ - َ. در حالی که قهوه به عنوان یک محصول کم فروش - کم تقاضا - در نظر گرفته می شود.زیرا مصرف آن کمتر است - رادر و هوانگ - ُ.درگیری محصول به دو بخش درگیریپایدار و درگیریذهنی، بر اساس اینکه آیا آن را مربوط به برداشت طولانی یا کوتاه مدت از اهمیت محصول می داند، تقسیم شده است.

درگیری پایدار اشاره به نگرانی های مداوم در مورد یک محصول که در وضعیت خرید درگیر شده اند دارد - ریچینز و بلوخ، - ، و اغلب با تجربه قبلی مصرف کننده و ارزش محصولمرتبط است - هوستون و روچیلد،ٌَُْ - ِ. از سوی دیگر بلوخ و ریچینز - ٌََُ - ، درگیری ذهنی محصولرا به صورت درک موقت از اهمیت محصول، بر اساس علاقه مصرف کننده برای رسیدن به مزایای خاص مورد انتظار از خرید و استفاده از محصول تعریف کرده اند. بنابراین،درگیری ذهنی محصولممکن است درمصرف کننده ایجاد انگیزه کند که از پیامدهای منفی در ارتباط با خرید یک محصول اجتناب کند. هنگامی که یک مصرف کننده اقدام به خرید یک محصول پر تقاضا می کند، به بررسی محیط زیست اجتماعی و روانی می پردازد و بر ملاحظات هدف از جمله عملکرد و قیمت پروژه تمرکز می کند - دولاکیا، - ّ.

بلوخ و ریچینزنشان دادند که نتایجدرگیری ذهنی محصولاز ریسک درک شده است.است.برخی ازعوامل موثر بر درگیری مصرف کننده شامل: نوع محصول مورد نظر، خصوصیات ارتباطی که توسط مصرف کننده دریافت می شود، خصوصیات موقعیتی که مصرف کننده در آن فعالیت می کند و شخصیت مصرف کننده.به هر میزان کالا یا خدمات مورد نظر گرانترو از نظر اجتماعی قابل رویت تر و خرید آن مخاطره آمیز تر باشد، احتمالا درگیری ذهنی در خرید افزایش می یابد.درگیری می تواند تاثیر قابل توجهی بر پاسخ های شناختی و رفتاری مصرف کنندگان به محرک های بازاریابی داشته باشد - لاکسونٌُُُ، دولاکیاًًٌٍْ - . اول، درگیری محصول تاثیر مثبت بر جستجوی اطلاعات و ارزیابی فعال دارد. مصرف کنندگانی که سابقه خرید

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید