بخشی از مقاله

چکیده

در دنیای متفاوت امروز که تبلیغات جایگاه و نقش ویژه ای را برای پیشبرد اهداف شرکت ها ایفا می کند، تمامی سرمایه گذاران به دنبال این هستند که با یک روش متفاوت سود را به سمت خود سرازیر کنند و بنابراین مشتریان را وادار به خرید می کنند و این مهم را تبلیغات می تواند میسر سازد. هدف از پژوهش حاضر بررسی نوع تبلیغات با قصد خرید مشتری است. سازندگان تبلیغات برای تاثیر گذاری بر قصد خرید و رفتار خرید مصرف کننده ابتدا بر ایجاد گرایش نسبت به برند تبلیغ شده تمرکز می نمایند و یک تبلیغ برای اینکه بتواند توجه بیننده را به خود جلب نماید، باید با تبلیغ های زیادی رقابت کند. بنابراین مدیران و بازاریابان شرکت ها با ساختن تبلیغات غیر کلیشه ای، هنرمندانه، تبلیغاتی که با نیاز مصرف کننده همخوانی داشته و مرتبط با محصول تبلیغ شده باشد و همچنین شگردها و هنر استفاده در تبلیغات می توانند توجه مشتریان در خرید را جذب نموده و در نهایت اهداف فروش و سودآوری بیشتر را برآورده سازند.

مقدمه

بازاریابان به منظور کسب موفقیت، باید از عوامل مختلفی که بر خریداران تاثیر دارند، پیشی گرفته و در صدد شناخت چگونگی تصمیم خرید مصرف کنندگان باشند. لذا آگاهی از قصد خرید و عوامل موثر بر آن همواره از دغدغه های اصلی بازاریابان بوده است. از سویی با گسترش فناوری های نوین در عرصه الکترونیکی و رایانه در دهه های اخیر، که زندگی اشخاص را به سرعت تغییر داده است. از جمله نتایج این گسترش سریع فناوری، ظهور رسانه های های اجتماعی است.

رسانه های های اجتماعی نوع روابط و اسلوب های موجود در ارتباطات را تغییر داده است این تغییر پارادایم در نحوه ارتباطات و روابط اجتماعی بر نوع کسب و کارها، شیوه های کسب اطلاعات، نحوه تصمیم گیری خرید و ... تاثیر گذاشته است. همچنین ظهور رسانه های های اجتماعی در بستر اینترنت بسیاری از محدودیت های مکانی و زمانی را از بین برده است و این امکان را فراهم کرده است تا کاربران این شبکه ها نظرات خود را در مورد محصولات/ خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن با دیگر کاربران تسهیم نمایند و بر رفتار خرید آن ها تغییر دهند از سوی این رسانه ها این امکان را نیز برای شرکت ها/ تولید کنندگان فراهم آورده است تا محصولات خود را در سریع ترین زمان به مصرف کنندگان معرفی و عرضه نمایند، لذا این تحقیق در صدد است که به این پدیده نوظهور و تاثیر آن بر قصد خرید مشتریان توجه نمایید.

رسانه های ارتباط جمعی انتقال دهنده پیامها و نمادهایی هستند که فرایند جامعه پذیری افراد و انتقال بین فرهنگها را به وجود می آورند. رسانه ها امروزه نقش فرهنگ سازی به خود گرفته اند و بر افراد جوامع اثرات قابل ملاحظه ای دارند و می توانند زمینه ساز بسیاری از فعالیتها و اقدامات اجتماعی باشند .جوامع دریافت کننده این پیامها و نمادها از طریق نظام ارزشی و بازنماییمستقیماً تحت تاثیر نظارتی جوامع تولید کنند ه برنامه های تلویزیونی قرار می گیرند. - دورانی، . - 1382

تلویزیون از آن جهت با گروه های وسیع انسانی سروکار دارد و پیامهای خود را در اختیار میلیونها بیننده قرار می دهد، اهمیت اجتماعی خاصی پیدا کرده است. سرعت و وسعت انتقال برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی در داخل و خارج از کشورها و در صحنه جهانی و روش اداره و طرز کار حساس این رسانه، خصوصیات متعددی را برای آن پدید آورده است؛ و بر ضرورت و اهمیت انجام این تحقیق تاکید دارد.

قصد خرید

قصد خرید یکی از مفاهیم عمده مطالعه شده در ادبیات بازاریابی است که کاربردی معمول در تحقیقات مصرفی که با اهداف متفاوت انجام شده، دارد و همچنین گستره ای وسیع از محصولات و خدمات را پوشش می دهد. قصد خرید مراجعه کننده، به رفتار تبادل خاص ایجاد شده پس از ارزیابی کلی مصرف کنندگان یا مشتریان از یک محصول بستگی دارد. قصد خرید یک عکس العمل ادراکی گرفته شده نسبت به نگرش فرد به یک موضوع است.

به این معنا قصد خرید مشتری توسط ارزیابی از محصولات با عوامل محرک های خارجی ترکیب شده، شکل گرفته است. اغلب مقیاس قصد خرید جهت شناسایی احتمالات خرید کالاها در طول یک دوره زمانی معین مورد استفاده قرار می گیرد. ادی بیان می کند که مقیاس های ارادی می توانند از مقیاس های رفتاری در دستیابی به تصمیم مشتری موثر تر باشند، زیرا ممکن است مشتریان از روی اجبار اقدام به خرید کند - مهاجری، . - 1393

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید