بخشی از مقاله

چکیده

هنوزم با داشتن نوسانات اخیر بازار و محیط رقابتی ، شرکتها از خود می پرسند که چگونه می توانند در ×پاسخ به تهدیدات بازارو فرصتهای بازار با چابکی و چالاکی برخورد کنند . آیا طبقه بندی درحل مسائل چابکی موثر است یا به آن لطمه می زند؟ در این مقاله انواع استدلال ها ازادبیات تحقیق که متناوباً در پیش بینی هایی که راجع به رابطه مثبت و یا ×منفی بین همسویی و چابکی وجود دارد را بررسی میکند. این ارتباطی است که از یک مدل کاربردی ازچابکی واسطه ای مورد ارزیابی قرار می گیرد. بدین صورت که ارتباط بین همسویی و عملکرد شرکت درشرایط مختلف زیر ساخت های فناوری اطلاعات و نوسانات زیست محیطی از چه انعطافی برخوردار است ؟

با استفاده از داده ها در یک نظر سنجی همسان از مدیران کسب و کاردر 241 شرکت،ارتباط مثبت و معنی داری بین همسویی و چابکی و بین چابکی و عملکرد شرکت دیده شده است . اثر همترازی بر عملکرد به طور کامل توسط چابکی واسطه، که همان نوسانات زیست محیطی مثبت میانه را به ما نشان می دهد . که همان ×ارتباط بین چابکی و عملکرد شرکت است ونشان می دهد که چابکی تاثیر بیشتری بر عملکرد شرکت در بازارهای بیرونی دارد.

در حالی که انعطاف پذیری، زیرساخت های آن در ارتباط بین همسویی و چابکی، فقط مختص به یک محیط بی ثبات متوسط نیست، فناوریهای زیرساخت انعطاف پذیر یک تاثیر اصلی مثبت و معنی داری بر چابکی دارد . این پژوهش به گسترش ادبیات در رابطه با هم سویی استراتژیک فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی است . زمانی که هر دو همسویی و چابکی به عنوان اهداف سازمانی مهم به رسمیت شناخته شده است.

مقدمه :

پس از دو دهه از تحقیقات گسترده و بحث روی هم سویی استراتژیک IT و میزان تناسب بین فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار، هنوزم بعنوان یک اولویت برای سیستم های اطلاعات - محققان و پژوهشگران - بحساب می آید . در این خصوص مطالعات بارها نشان داده است که تراز دلخواه روی سود، تولید، رشد ، فروش روی شهرت تاثیر گذار است و باعث می شود شرکت ها در تعامل با هم در افزایش میزان تناسب بین فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار اقدام نمایند.

یک افزایش مشخصی در نوسانات زیست محیطی آنهم به علت عدم اطمینان در بازارهای مالی بین المللی سبب شد تا تقاضاهای مصرف کنندگان گذری ، باعث منسوخ شدن سریع محصول شده و نیز شرکت ها نیز با در نظر گرفتن تواناییهای خود برای پاسخ به تغییرات سریع و اغلب موارد پیش بینی نشده از خود چابکی نشان داده و سپس با توانایی تشخیص و واکنش به فرصت ها و تهدیدات ، بازار را با سهولت و با سرعت و مهارت و چابکی بیشتری بتوانند دنبال کنند، در کنار هم سویی، به عنوان یک کسب و کار کلیدی و ضروری. چابکی نیز مورد توجه طیف گسترده ای از محققان قرارگرفته است Galliers 2007 - ؛ هیت و همکاران، 1998؛ Overby و همکاران 2006؛ رای و همکاران 2006؛ Sambamurthy ، 2003؛. ویل و همکاران 0.3 - 2002 اگر چه اکثر شرکت ها در حال حاضر همسویی و چابکی را به عنوان اهداف همزمان در نظر می گیرند ، محققان هنوز به ادغام همسویی و چابکی به عنوان یک راه حل برای ارزیابی میزان هردو هدف کارساز می بینند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید