بخشی از مقاله

چکیده:

بررسی اختلالهای رفتاری به ویژه اختلالهای دوران کودکی که نتیجه ی بارزآشفتگی های هیجانی است دارای سابقه ای بیش از یک صد سال در فرهنگ ادبیات روانشناختی است که در جریان آن سعی شده علل ماهیت وزمینه های به وجود آورنده رفتارهای نا بهنجار از سوی برخی از کودکان مورد مطالعه پژوهش ودرمان قرار گیرد کودکانی که متناسب با بهره ی هوشی توانایی حسی –حرکتی ورشد فیزیکی خود توانایی یادگیری ندارند وقادر به ایجاد وحفظ روابط اجتماعی مناسب نیستند در پاسخ گویی به شرایط روزمره زندگی ناتوان هستندودارای رفتارهای افراطی گوناگون می باشند که گستردگی آن از فعالیتهای بیش از اندازه با بیش فعالی وپاسخهای ناگهانی یا رفتارهای افسرده گونه وگوشه گیرانه کشیده شده است.

در این تحقیق بیشتر برای چگونگی آموزش ودرمان اختلال بیش فعالی وکم توجهی بحث وبررسی شده است و راهکارهایی برای والدین و ×معلمان ارائه شده است که با شناخت این کودکان وچگونگی رفتار با آنها،رفتار این کودکان تغییر کند.در حالی که میتوان از مشاوران هم کمک گرفت.در ضمن از رژیم غذایی وروش دارودرمانی هم توصیه هایی شده که می تواندبا درمان رفتارها به آموزش آنها کمک کند در این تحقیق من از روش تحقیق کتابخانه ای استفاده کردم و شیوه ی جمع آوری اطلاعات فیش برداری است.

الف - مقدمه :

همه ی دانش آموزان در یک چیز با هم مشترکند وآن تفاوتهای فردی است که در واقع متمایز کننده ی دانش آموزان از یکدیگر می باشد.گاهی اوقات برخی از آموزگاران ووالدین این واقعیت را به فراموشی سپرده واز همه انتظار یکسان دارند.در صورتی که با مطالعه وتحقیق وشناخت ساختار شخصیتی هر فرد می توان آنها را بهتر شناخت واز آسیب به فرد یا اطرافیان جلوگیری کرد. در واقع وظیفه ی والدین و آموزگار شناخت علل واقعی این رفتارها بوده وچگونگی آموزش به این کودکان باید با شناخت علمی آنان همراه باشد.

من به عنوان یک آموزگار ومواجه بودن با این دانش آموزان وبا توجه به این که در دهه های اخیر تحقیقات  گسترده ای در این مورد انجام شده و مقالاتی توسط روانشناسان ارائه شده است می خواهم آموزگار ووالدین را در شناخت این کودکان یاری داده و با آموزش درست و علمی به رشد این کودکان کمک بزرگی نمایم. امید است این پژوهش باعث پیشرفت دانش آموزان بیش فعال شده وتنش حاصل از حضور این دانش آموزان در کلاس و برخوردهای ×نامناسب بهبود یابد.

ب - بیان مسئله:

در این تحقیق من در صدد هستم که نقش والدین را درآموزش کودکان بیش فعال وکم توجه بررسی کنم که والدین در صدد تغییر فرزند خود نباشند و خود تغییر نگرش دهندوبا پذیرفتن کودکان خود، در آموزش آنها به آموزگار کمک کنند. یکی دیگر از اجزای درمان کودکان بیش فعال وکم توجه اقدامات معلمان و مربیان می باشد.نحوه ی مواجهه با این کودکان و شناخت آنها ×به آموزگاران در آموزش هر چه بهتر آنها کمک می کند.

با رویکردهای درمانی که برای این کودکان پیشنهاد می شودبه خصوص رژیم های غذایی ومعرفی آنها به مشاوران و روان پزشکان میتوان ×در تغییر رفتار این کودکان اقداماتی انجام داد. اگر مشکلات یادگیری در دبستان شناسایی و به موقع درمان نشود خود را به سطوح و دوره های دیگر تحصیلی ارتقا می یابد .بنا براین سن ×کودک در آموزش آن موثر بوده وباید به آن توجه کرد. به طور کلی در این پژوهش به چگونگی آموزش کودکان بیش فعال و کم توجه پرداخته است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید