بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تعریف اقتصاد مدیریت

اقتصاد مدیریت عبارتست از :

کاربرد نظریه ها وروشهای اقتصادی در بازرگانی و تصمیمات اداری.                                         

اسلاید 2 :

تفاوت اقتصاد مدیریت با اقتصاد خرد

اقتصاد خرد به مقدار زیادی تشریحی است. به این معنا که سعی اقتصاد خرد تشریح چگونگی کارکرد اقتصاد است، بدون آنکه نشان دهد بهتر است چگونه کار کند.در حالیکه اقتصاد مدیریت عمدتا تجویزی است. به این معنا که برای رسیدن به هدف خاصی سعی در ایجاد مقررات و تکنیکهایی می کند.                                         

اسلاید 3 :

فرایند تصمیم گیری

گام اول:

          ایجاد یا مشخص کردن اهداف

 گام دوم:

          تعریف مساله:یکی از مشکلترین قسمتهای تصمیم گیری تعیین دقیق مساله است

گام سوم:

         مشخص کردن راه حلهای ممکن

 گام چهارم:

          انتخاب بهترین راه حل ممکن

 گام پنجم:

          اجرای تصمیم

اسلاید 4 :

تئوری یا نظریه بنگاه

منظور از نظریه بنگاه مشخص کردن این موضوع است که چطور بنگاهها رفتار می کنند و اهداف آنها چیست؟ بر اساس این نظریه هر بنگاه سعی در حداکثر کردن سود خود دارد. شکل بهتری از این نظریه آن است که بنگاه سعی در حداکثر کردن ”ارزش بازاری“ خود دارد.در حال حاضر این تعبیر از نظریه بنگاه به عنوان نظریه برتر، توسط اقتصاددانان مدیریت بکار می رود.

اسلاید 5 :

ارزش بنگاه

ارزش بنگاه را ارزش فعلی جریان نقدی انتظاری ان در آینده تعریف می کنیم.

كه در آن          سود انتظاري در سال t  ، i نرخ بهره ، و t  از 1 (سال آينده) تا n (آخرين سال در افق برنامه ريزي ) است.چون سود عبارتند از درآمد كل (TR ) منهاي هزينه كل (TC )است عبارت بالا را مي توان به شكل زير نشان داد  

اسلاید 6 :

نقش قیود یا محدودیت ها بر نظریه بنگاه

قیودی که موجب محدودیت بسط ارزش بنگاه در حدی که توانایی افزایش دارد می شود، انواع مختلف دارد.از یک طرف،مقدار بعضی از انواع نهاده های تولید ممکن است محدود باشد.در مدت زمان مورد نظر، بنگاه ممکن است فقط قادر به جذب مقدار معینی از تجهیزات تخصصی، نیروی کار ماهر، مواد اولیه اصلی یا سایر نهاده ها باشد. نوع مهم دیگری از قیود که توانایی بنگاه را محدود می کند، محدودیت های قانونی یا قراردادی است.

اسلاید 7 :

بر اساس آنچه گفته شد، قیدهای متعددی فعالیت بنگاه را محدود می کنند، به همین جهت تکنیکهای بکار رفته برای بسیاری از مسائل بنگاه ”تکنیکهای بهینه یابی مقید ” هستند مثل برنامه ریزی خطی .

باید توجه داشت که بسیاری از قید های ذکر شده گرچه ممکن است در تضاد با منافع بنگاه باشد، لیکن در جهت افزایش رفاه اجتماعی است.

اسلاید 8 :

سود چیست؟

سود عبارت از:

               تفاوت بین درآمد کل و هزینه کل است.

اسلاید 9 :

تفاوت بین ”سود حسابداری“ و ”سود اقتصادی“

منظور از سود حسابداری یا سود بازرگانی تفاوت بین درآمد کسب شده حاصل از ارزش فروش کالاها و خدمات تولید و فروخته شده یک بنگاه به صورت ثبت شده و جمع تمامی ارقام هزینه های انجام شده ثبت شده توسط بنگاه است.

سود اقتصادی عبارتست از:سود حسابداری منهای هزینه های غیر صریح ناشی از نهاده هایی که توسط مالک در اختیار بنگاه قرار می گیرد و بکار گرفته می شود.

اقتصاد دانان مدیریت سود را در قالب سود اقتصادی می بینند.                                                        

اسلاید 10 :

دلیل وجودی سود اقتصادی

در این رابطه چهار نظریه مطرح شده است:                                  1- نظریه اصطکاکی سود (عامل عدم تعادل)        2-  نظریه انحصاری سود (عامل انحصار)     

   3- نظریه نواوری سود (عامل ابداع و نوآوری)           4- نظریه جبرانی سود (عامل ریسک و خطر) 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید